Alles lukt niet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EmmyJoycee

Alles lukt niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 21:11

Oké ik wist even geen titel naam :o Geen idee als dit goed staat..

Sinds ongeveer de zomervakantie heb ik totaal nergens zin meer in.. Ik heb geen zin meer om bezig te gaan met mn pony, met school en thuis werkt ook niks mee. Ik maak erg lange dagen op school, 4 dagen tot laat en dan tussen 16.45/17.30 thuis. Dan kom ik thuis, en dan moet ik nog eens mn pony doen. Trainen, of niks. 9 van de 10 keer word dat dus niks.. En ik moet nog voor school bezig.. Ik zit nu in mn examenjaar en sta tot nu toe alleen nog maar onvoldoende. Wie heeft er tips om weer wat aan de slag te gaan? Dat ik in ieder geval weer meer met mn pony ga doen, en wat beter me best doe voor school. Ik ben erg bang dat ik mn examen op deze manier niet ga halen.. Ik voel me nu trouwens een dikke vette luilak, alleen ik weet niet wat er is maar heb echt nergens zin in...

Iolanthe

Re: Alles lukt niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:13

Misschien eens uitzoeken waarom je er geen zin in hebt? Vind je het saai? Hou je je bezig met andere dingen? Ben je je manier van werken nu beu?

Met je pony kun je misschien een nieuwe uitdaging uitgaan? Zoals VD bijvoorbeeld? (Ik weet natuurlijk niet wat je nu al doet.)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 21:16

Ik vind school heel saai, als ik thuis kom doe ik de hele tijd niks zeg maar. Ja laptoppen en dat is het :o

Bij mn pony zit ik nu in een onwijze dip, het rijden gaat gewoon niet goed. Naja, ik vind het niet fijn hoe ze nu te rijden is. VD doe ik op het moment wel meer, want dan hoef ik zelf weinig te doen.. Oke, nu ik dit typ kom ik echt over als een heeel erg lui mens :o

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:19

Jezelf even een schop onder je bips gevem wat betreft school! Leuk is het niet maar het gaat potverdikke wel over je toekomst! Gewoon een kwestie van doen. Ook heel gunstig voor de portomonnee van je ouders als je tijd in school steekt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:22

Heb helaas precies het zelfde... Haal nog wel energie uit mijn paard maar dat is ook alles dan.. Bij mij komt het omdat ik als enig meisje tussen 17 jongens zit en nogal het buiten beentje ben en voel me daardoor echt buiten gesloten en dan heb je nog van die aardige jongens die je gaan fokken. Kan je helaas niet helpen TS...

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:24

Weet je zeker dat je niets onder de leden hebt? Zoals Pfeiffer of vitamine B gebrek?
Ook depressies geven dit soort verschijnselen.

In elk geval: sterkte!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 21:29

Hevonen schreef:
Weet je zeker dat je niets onder de leden hebt? Zoals Pfeiffer of vitamine B gebrek?
Ook depressies geven dit soort verschijnselen.

In elk geval: sterkte!

ben toevallig van de week nog bij de dokter geweest, en had geen vitamine B te kort, maar D. Heb laatst al een heel onderzoek gehad naar Pfeiffer, maar dat had ik niet. Ben wel altijd moe, maar verder niet..

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:06

Als al het medische is uitgesloten probeer je focus dan te leggen waar je het voor doet. Kom op he! En ik weet, dit weer helpt niet mee maar knal nog even dat laatste jaar!

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:11

ik zie dat je 15 jaar bent, ze zeggen meestal dat je rond je 16e vaak andere interesses krijgt waardoor je misschien die in de paarden wel verliest.. misschien is dit iets wat je totaaaaaal niet wilt (wat ik heel goed begrijp) maar dan zal ik alsnog gewoon doorgaan met trainen, okal heb je geen zin. je moet dan toch echt even door die zure appel heenbijten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:14

De hulp van je ouders inschakelen, zodat zij je hierin kunnen begeleiden.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:15

Ik vind mn pony zelf helemaal geweldig, zou ik voor geen goud kunnen missen. Ik vind het trainen alleen niet zoveel aan, grondwerk/vrijheidsdressuur vind ik juist wel heel leuk. Ik beken eerlijk dat ik nooit iets voor school heb hoeven doen. 1 t/m 3e leerjaar kon ik alles zo doen, leerde niet en maakte niks. Alleen nu opeens moet ik leren, en dingen maken omdat ik anders overal een 4 op sta.. Ik heb niemand hier die dus tegen mij zegt hup, met school bezig. En dat heb ik juist nodig anders doe ik iets niet.. Mn ouders zeggen eerder dat ik wat met mn pony moet gaan doen dan met school :o

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:37

Als jij lekker met je pony aan de VD wil, doe je dat toch gewoon? Waarom zou je verplicht zijn te trainen? :)

Qua school, tja, motivatieproblemen hebben veel mensen :+ Misschien een studiegroepje oprichten met wat andere leerlingen? Of huiswerkbegleiding?

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:56

EmmyJoycee schreef:
Ik vind mn pony zelf helemaal geweldig, zou ik voor geen goud kunnen missen. Ik vind het trainen alleen niet zoveel aan, grondwerk/vrijheidsdressuur vind ik juist wel heel leuk. Ik beken eerlijk dat ik nooit iets voor school heb hoeven doen. 1 t/m 3e leerjaar kon ik alles zo doen, leerde niet en maakte niks. Alleen nu opeens moet ik leren, en dingen maken omdat ik anders overal een 4 op sta.. Ik heb niemand hier die dus tegen mij zegt hup, met school bezig. En dat heb ik juist nodig anders doe ik iets niet.. Mn ouders zeggen eerder dat ik wat met mn pony moet gaan doen dan met school :o

Wat gaat niet goed tijdens het rijden? Stel je te hoge eisen?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:36

Ik ken het gevoel. Maar eenieder die sensatie bij de paarden zoekt, mag een buitenritje op mijn pony komen rijden :')