Halloween tocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Halloween tocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:51

Hallo medebokkers,

Bij mij thuis lopen veel kinderen rond en dus hebben mijn ouders en ik besloten een Halloween tocht te doen. Nu zoeken wij dus vooral ideetjes wat we zelf kunnen doen en maken voor in het bos waarmee we de kosten sparen. Zelf hebben wij het volgende al:
- Workshops: Zelf de heksensoep maken, fakkels maken, maar dan hebben we nog 1 of 2 workshops nodig
- Bos: Spinnen webben, weerwolf, screamer, maar daar zit ik verder ook vast.
- Eten: Heksensoep en Hot dogs

Hebben jullie nog ideetjes voor een workshop en wat ik in het bos kan doen?
De kinderen zijn tussen de 7 en de 14

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:40

Wat leuk!
Je zal halloween kasteeltjes kunnen knutselen van dozen.
of vleermuisjes maken, maskers knutselen.
hoop dat je er wat aan hebt!
graf stenen maken van piepschuim en verven.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:58

Pompoenen uithollen, maskers maken.
Ik weet niet wat je in het bos zou willen doen. Maar je zou takken kunnen laten vezamelen, daar een bezem van maken en dan race naar een punt. Eventueel met hindernissen.
Jagen met pijl en boog op spoken is ook leuk.

Als drinken, groene limonade met oog snoep er in. Cake kun je leuk verkleuren met blauwe of groene kleurstoffen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 23:17

Bloemetje, die vleermuisjes lijkt me wel leuk om ze te laten doen als workshop, Maar hoe dit uitwerken dat het toch 15-20 min duurt gaat moeilijk worden. Maar ga hier toch eens over nadenken. Echt knutsellen wat wat te lang duurt zijn ze hier niet zo gek van, maar mischien wel iets voor uit te werken voor een andere gelegenheid. Die grafstenen lijken me ook leuk, maar zelf ben ik niet zo super creatief, heb echter een kameraad die er al heeft, eens lief kijken of ik die mag lenen xD

Veulen84, Pompoenen mogen ze op voorhand uithollen, wat bruikbaar is kunnen we gebruiken voor de soep, en de schil is voor kaarsjes om het pad in het bos te verlichten. Het zou echt een spook tocht moeten zijn, maar zo'n race lijkt me wel leuk voor in de piste voor deze die na de tocht zichzelf willen bezig houden. Eens met mijn vriend overleggen (hij doet het meeste werk, ik moet gwn het materiaal bij een krijgen xD)
Pijl en boog lijkt me ook wel leuk om zo'n parcour uit te werken in de piste met een kerkhof waar her en der spookjes hangen en verstopt zijn. of beide combineren of de piste opsplitsen moet wel lukken.

En groene limonade? Bestaat dat? Maar met oog snoep lijkt me wel intressant, cake bakken kan ik niet, en dit word prijs gewijs te duur als ik alles bij elkaar tel, moet voor ons ook haalbaar blijven, er is heksen soep en broodjes met curry worst...

Over die maskers, dit is een hekelpunt, mijn vriend zei ook maskers, maar ik vind dit verven enz... veel te lang duren, de kinderen worden om 7 uur 's avonds verwacht, maar door de verschillende leeftijden (waaronder de jongste 7 jaar, als deze mag komen) mag de tijd tot het einde van de tocht niet te lang duren. Zoals dit parcour kunnen ze daarna doen, maar maskers hebben ze dan niks meer aan...

Tabby123

Re: Halloween tocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:37

met de vleermuisjes zal je eventueel een vorm van internet kunnen halen en uitprinten. de vorm kan je op zwart papier omtrekken zodat de kinderen alleen nog maar hoeven te knippen en beplakken.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 23:56

Daarom dat dit mij wel aanstaat t.o. Die maskers. Ben momenteel dit idee aan het aanbrengen aan mijn vriend xd...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 00:30

Groene limonade haal je gewoon bij bijna elke supermarkt. Mega zoet spul.

Voor een echte spookspeurtocht kun je ook nog denken aan de volgende dingen: Fluorescerende paddestoelen/botjes/spinnen, Opwind muizen, ballon laten ploffen/sissen, dradennet (spinnenweb), zwevend hand, bloedafdrukken van handen en voeten, knisperpapier (onder bladeren verstoppen), spiegel.

De halve fun met dit soort dingen is om de verbeelding op hol te laten staan. Door af en toe juist even niks te doen wordt de spanning groter bv.