Geschikte mobiele telefoon voor 12-jarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Geschikte mobiele telefoon voor 12-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:27

Onze zoon wordt volgende maand 12 jaar, hij zit in groep 8. Mijn man en ik zijn het er over eens dat hij een mobiele telefoon voor zijn verjaardag gaat krijgen, met een prepaid simkaart. Nu Ben ik al wel even aan het rondkijken geweest, maar weet eigenlijk niet zo goed wat een geschikte telefoon is voor een kind van zijn leeftijd. In zijn klas heeft iedereen de meest dure en luxe telefoons, o.a. I-phone en de nieuwste Samsung modellen, maar dat vinden wij een beetje teveel en te duur/ Hij wil nog wel eens iets kwijtraken, vergeten of laten vallen of zo...

Verder weet ik ook niet goed hoeveel het verbruik van een gemiddelde tiener zal zijn. Hij zal een deel van zijn beltegoed zelf moeten betalen, ik zoek dan ook een provider met de laagste kosten per sms/belminuut. Hebben ze ook nog allemaal een starttarief?

Wie kan mij helpen?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:29

Wat wil je dat hij kan met die telefoon? Internetten, whatsappen, of alleen maar bellen en smsen?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:29

Ik zou een sony xperia u aanraden. Het is niet zo'n grote mobiel en toen ik hem kreeg (dat was vorig jaar kerst) was ie 100 euro. Daarvoor had ik de samsung galaxy y, maar dat was niet zo'n succes.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:30

onze dochter van 11 heeft ook een mobiel, Bij haar hebben we eerst prepaid geprobeerd met een oud telefoontje maar opz ich werkte dit niet echt. Nu hebben we toch een abbonement genomen bij Hi, waardoro ze ook op internet en de app kan. Ik merk dat het ook een beetje de maatschappij is (hadden wij vroeger niet) maar als ik zie dat nu de hele klas het heeft kun je er bijna niet meer onderuit. Voor als ze naar andere school gaat vind ik het toch ook wel handig. merk nu met het abbonement dat ze er veel meer op zit en op een goede manier.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:30

nokia 3310 haha!

de kleinere samsung modellen dan?
de y young of een ace?
die zijn rond de 90 euro geloof ik

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:31

Ik zal een leuke mobiel kiezen waarop je wel kan whatsappen en dergelijken, maar gewoon niet het nieuwste model. Je hebt die ook al voor een leuke prijs. Anders vrees ik dat je over een of twee jaar alsnog 1 erbij kan kopen omdat je op school en dergelijken gewoon bijna niet zonder kan. Denk aan roosterwijzingen op het laatste moment en vragen over huiswerk aan klasgenoten.

Bijvoorbeeld zoiets: http://www.bcc.nl/t-mobile-t-pocketne.h ... tAod8Q4AUw

Ik zelf ben ook 12 en heb de Samsung galaxy ace, ben ik erg tevreden mee. Die is ook niet erg duur. Van de kinderen uit mijn klas heeft ook 90% een smartfhone.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 13-10-13 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:33

Hij moet natuurlijk kunnen bellen en sms-en, maar vind het bijvoorbeeld niet erg als hij niet op internet kan. Daarmee valt whatsapp volgens mij ook af. Whatsapp en daarmee internet kan altijd nog als hij naar de middelbare gaat en meent het nodig te hebben.

Zelf hebben wij allebei een Samsung, dat vinden we allebei het fijnste merk. Hebben ook Nokia, LG en HTC gehad, kwamen toch weer terug bij Samsung. Touch is wel handig merk ik, ik weet niet hoe onhandig het is om zonder touchscreen op internet te gaan?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:36

Ik zou wel met internet doen. Je kunt iets uit en aan zetten (bij samsung en sony sowieso) dat je wel of niet internet gebruikt. Als je het knopje aanzet, kun je altijd op internet en kost het je dus ook geld, maar als je het knopje uitzet, kun je alleen op internet als er in de buurt wifi/hotspot is. Whatsapp is wel heel handig. Het eerste jaar kost het geen geld, en daarna 1 euro per jaar. Een smsje kost per sms geld, dus whatsapp is goedkoper.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:36

kleinvosje schreef:
Hij moet natuurlijk kunnen bellen en sms-en, maar vind het bijvoorbeeld niet erg als hij niet op internet kan. Daarmee valt whatsapp volgens mij ook af. Whatsapp en daarmee internet kan altijd nog als hij naar de middelbare gaat en meent het nodig te hebben.

Zelf hebben wij allebei een Samsung, dat vinden we allebei het fijnste merk. Hebben ook Nokia, LG en HTC gehad, kwamen toch weer terug bij Samsung. Touch is wel handig merk ik, ik weet niet hoe onhandig het is om zonder touchscreen op internet te gaan?

Mag ik dan vragen hoe lang je van plan bent dat je zoon deze houdt? Whatsapp en internet zal over een jaar denk ik toch wel onontkoombaar zijn...

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:37

Galaxy s3/4 mini ? niet zoon grote telefoon en je kan er toch alles mee

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:40

skyline schreef:
Galaxy s3/4 mini ? niet zoon grote telefoon en je kan er toch alles mee

Dan zit je al wel in een hogere prijsklasse.. En als hij geen internet wil op zijn telefoon, is zo'n telefoon eigenlijk al zonde. Tenzij je er wel gebruik van gaat maken via de WiFi.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:42

ik denk geen internet dat dat best lastig is hoor, merk dat aan mijn beide dochters ook. Bijna niemand smst meer, daarnaast kost dat ze vaak gteld en doen ze dit niet. met whatsapp kunnen ze toch echtw at meer en daar kun je met je zoon dan toch ook goede afspraken over maken wat internet zelf betreft?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:43

Ik denk dat het nu vooral afvragen is waarvoor je hem die telefoon wil geven. Om te bellen als er iets is? Smsen? Wil je er wel een internetfunctie op waarvoor hij eventueel alleen gebruik kan maken van de Wifi?

Ik zou neigen naar een Blackberry, zijn fijne toestelletjes om mee te beginnen. Over een x aantal jaar zou hij dan over kunnen stappen naar een moderner toestel, want daar ontkom je dan niet meer aan denk ik.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:43

Ik raad je wel aan eentje aan te schaffen waar een wifi verbinding op zit. Had zelf eerder dit ook niet, nu wel en het heeft mij al heel veel geld gescheeld. Eerder was ik per maand rond de dertig euro kwijt aan bel en sms'en, nu blijf ik ruim binnen mijn abonnement kosten en hou maandelijks beltegoed over. Puur omdat ik nu via de wifi whatsapp gebruik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:44

Waarom krijgt hij een GSM als ik vragen mag? Want als ik je nu goed begrijp gaat hij nog niet naar het middelbaar?

Ruby1995

Mijn zusje is net 14 geworden en heeft de Sony Xperia M, niet heel duur en een mooi en handig ding! Werkt super!

hannah41

kleinvosje schreef:

Dat is uiteraard jullie keuze, maar persoonlijk zal ik toch voor een met internet gaan. Zeker als je overweegt om een met touch te nemen. Ik heb zelf ook eerst een mobiel gehad waarmee je niet op internet kon. En die is er al naar een halfjaar uit gegaan. Waarom? Om dat het simpel weg een flutding was en je tegenwoordig zowat niet meer zonder kan. Dat geld hadden we beter bij de mobiel die ik nu heb kunnen doen. Ik zit in de brugklas en merk echt dat je hem nodig hebt. Tegenwoordig hoor je er echt niet bij als je geen hebt (niet dat je gepest word, maar afspraken enz. worden heel vaak gemaakt via whatsapp) en ook dingen als rooster wijzigingen en wijziging van lokaal worden door gegeven via je een app. Ook tijdens toetsen mag je muziek luisteren (hoe kom je makkelijk aan muziek zonder internet?) en is het vervelend als je dan geen muziek hebt. Op school heb je ook vaak je mobiel noig voor het opzoeken van afbeeldingen. Ik heb trouwens geen internet mbs maar maar altijd gebruik van wifi, dat werkt goed voor mij. Smartfhones kosten tegenwoordig helemaal niet zo heel veel meer, en ik vrees dat je hem over een paar jaar helemaal nodig hebt. :)

Verder scheelt het ook heel veel geld, whatsapp is (zo goed als) gratis en dat bespaard heel veel sms en bel geld.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:47

Ik zou wel een telefoon nemen waarmee je zoon kan internetten en whatsappen. De jeugd doet niets anders meer, anders plaats je je zoon een beetje buiten de maatschappij. Kinderen van nu whatsappen vooral en doen niet aan sms'en. Bij een smartphone hoef je niet per se internet te hebben, op veel plekken heb je immers wifi.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:47

Of kijk naar huawei, voor veel minder heb je veel meer.
Is in Nederland nog niet zo bekend maar in bijna heel China en Amerika loopt er mee..

Edit: ik zou zeer zeker een smartphone kopen. Dat als jullie besluiten een klein abbonement te geven dat dit mogelijk is op dezelfde telefoon. Wifi heb je thuis dus dan kan hij altijd thuis whatsappen. Als je voor prepaid gaat raad ik trouwens Kruidvat mobiel aan, 5ct per sms en 10 ct per minuut bellen. Heel goedkoop en deed het heel goed bij mij. Als je voor een abbonement gaat zou ik voor simyo kiezen. Voor een klein abbonement ben je 8 euro of 10,50 per maand kwijt. Stuur maar een pb als je meer wilt weten qua telefoons, zelf zou ik juist niet meer voor samsung kiezen omdat samsung duur is, wel goed maar duur. Sinds onze familie huawei heeft ontdekt kopen we nooit meer anders!
Laatst bijgewerkt door Lotje199 op 13-10-13 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:51

nienke555 schreef:
Ik zou wel met internet doen. Je kunt iets uit en aan zetten (bij samsung en sony sowieso) dat je wel of niet internet gebruikt. Als je het knopje aanzet, kun je altijd op internet en kost het je dus ook geld, maar als je het knopje uitzet, kun je alleen op internet als er in de buurt wifi/hotspot is. Whatsapp is wel heel handig. Het eerste jaar kost het geen geld, en daarna 1 euro per jaar. Een smsje kost per sms geld, dus whatsapp is goedkoper.

WhatsApp werd bij mij gewoon verlengd zonder dat ik iets moest betalen! Vele kennissen hebben dat ook gehad. En die Appen al meerdere jaren..

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:51

Sowieso een telefoon met whatsapp :P
Als je nu een telefoon koopt zonder internet, wil hij op de middelbare 1tje met, en dat is zonde
+ je kunt er spelletjes op spelen

Sony Xperia Go (Waterdicht)?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:52

Ayla_4Ever schreef:
nienke555 schreef:

WhatsApp werd bij mij gewoon verlengd zonder dat ik iets moest betalen! Vele kennissen hebben dat ook gehad. En die Appen al meerdere jaren..

Ja, bij mij ook. Maar bij meer dan de helft van mijn klasgenoten was het wel betaald. Raar :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:54

Ik zou voor een B-merk smartphone gaan, heb zelf alcatel, lijkt op de samsung, en doet t nog steeds prima :')

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:55

Ik denk dat je het beste kan zoeken naar een model dat voornamelijk bedoeld is om mee te bellen, maar waar internet wel een optie op is. Je kunt dan altijd later nog internet voor hem erbij kopen op zijn prepay (dat kan bijv. bij Hi voor €7.50 per maand). Aangezien jullie zelf Samsung fijn vinden; goedkope modellen van de Samsung zijn bijvoorbeeld de Galaxy Y (€85) en de Galaxy Young (€90). Een andere optie is bijvoorbeeld de Sony Xperia E (€100). Ik zou in ieder geval niet voor een LG gaan en ook niet voor een B-merk. Gaat sneller kapot, en dat is gewoon zonde. Bij Hi heb je ook prepay voor kinderen, waarbij sms-diensten en 0909-nummers standaard zijn geblokkeerd.

nienke555 schreef:

Realiseer je je wel dat whatsapp op een internetverbinding draait? En een abonnement met internet kost redelijk wat, zeker als het internet verder weinig wordt gebruikt. Dus dan is smsen uiteindelijk goedkoper.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:55

Het er niet bijhoren vind ik toch wel de slechtste reden om een smartphone te moeten aanschaffen. Kind is nog maar 12 hoor. Je hoort geen iphone oid nodig te hebben om "erbij te horen". Dat dat tegenwoordig de mentaliteit lijkt te zijn vind ik erg zorgwekkend. Ik zou gewoon voor een lekker goedkoop ding gaan die er een beetje leuk uit zien maar die fijn werkt. Als het belangrijkste is dat ie kan bellen en smsen.. Als ie dan wat beters wilt mag ie er zelf voor gaan sparen, of werken zodra hij de leeftijd daarvoor bereikt heeft, maar nu is dat nog niet nodig vind ik. Je zoon moet toch leren blij te zijn met wat ie krijgt en boven evt gepest te staan als ie er vanwege zijn telefoon "niet bijhoort".