[ENQ] Inwoners van Noord-Brabant gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

[ENQ] Inwoners van Noord-Brabant gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 14:42

Voor mijn afstuderen ben ik bezig met een beknopt onderzoek, met betrekking tot ambtenaar 2.0. Hiervoor ben ik op zoek naar inwoners van Noord-Brabant. Het zijn maar 4 vragen & ik kan de reacties erg goed gebruiken!

Graag het volgende vermelden:
Leeftijd:
1. Ambtenaar 2.0 is een project dat nu enkele jaren loopt. Zegt de naam u iets? Zo ja, beschrijf kort wat het bij u oproept.
2. Heeft u de afgelopen jaren (1-5 jaar) op een andere manier contact gekregen met overheidsorganisaties? Denk hierbij aan digitale diensten, participatieprojecten, social media, e-mail.
3. Zijn er online diensten bijgekomen die u erg op prijs stelt? Of misschien juist online diensten die u nog mist?
4. Bij ambtenaar 2.0 hoort ook het nieuwe werken (flexibele werkplekken, thuis werken, geen 9 tot 5 mentaliteit). Ziet u dit terug binnen uw gemeente of voelt u zich bij het regelen van zaken beperkt door tijd en plaats?

Alvast bedankt voor de moeite _/-\o_

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:49

Leeftijd:33

1. Ambtenaar 2.0 is een project dat nu enkele jaren loopt. Zegt de naam u iets? Zo ja, beschrijf kort wat het bij u oproept.het zegt me echt helemaal niets
2. Heeft u de afgelopen jaren (1-5 jaar) op een andere manier contact gekregen met overheidsorganisaties? Denk hierbij aan digitale diensten, participatieprojecten, social media, e-mail.ja
3. Zijn er online diensten bijgekomen die u erg op prijs stelt? Of misschien juist online diensten die u nog mist?kan zo even niet iets bedenken
4. Bij ambtenaar 2.0 hoort ook het nieuwe werken (flexibele werkplekken, thuis werken, geen 9 tot 5 mentaliteit). Ziet u dit terug binnen uw gemeente of voelt u zich bij het regelen van zaken beperkt door tijd en plaats?gemeente is eigenlijk vrij beperkt te bereiken, echte openingstijden voor een aantal zaken zijn zeer beperkt, contact via email gaat redelijk soepel, meldingen via de site over issues binnen de dorpskern worden slecht beantwoord.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:54

Doubtless schreef:
Voor mijn afstuderen ben ik bezig met een beknopt onderzoek, met betrekking tot ambtenaar 2.0. Hiervoor ben ik op zoek naar inwoners van Noord-Brabant. Het zijn maar 4 vragen & ik kan de reacties erg goed gebruiken!

1. Ambtenaar 2.0 is een project dat nu enkele jaren loopt. Zegt de naam u iets? Zo ja, beschrijf kort wat het bij u oproept.
2. Heeft u de afgelopen jaren (1-5 jaar) op een andere manier contact gekregen met overheidsorganisaties? Denk hierbij aan digitale diensten, participatieprojecten, social media, e-mail.
3. Zijn er online diensten bijgekomen die u erg op prijs stelt? Of misschien juist online diensten die u nog mist?
4. Bij ambtenaar 2.0 hoort ook het nieuwe werken (flexibele werkplekken, thuis werken, geen 9 tot 5 mentaliteit). Ziet u dit terug binnen uw gemeente of voelt u zich bij het regelen van zaken beperkt door tijd en plaats?

Alvast bedankt voor de moeite _/-\o_

Leeftijd: 31

1) Nee geen idee.
2) Ja, paspoort, rijbewijs, vuilcontainer en verhuizing aanvragen via de gemeente
3) Ja, de mogelijkheid om al deze dingen online te regelen
4) De stadsdeelkantoren zijn tot ieders grote frustratie gesloten. Ja, er kan meer online geregeld worden maar als je iets op moet halen móet je nu naar het centrum. Waardeloos.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 11-10-13 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:55

Leeftijd:27

1. Ambtenaar 2.0 is een project dat nu enkele jaren loopt. Zegt de naam u iets? Zo ja, beschrijf kort wat het bij u oproept.Uuh wattes?
2. Heeft u de afgelopen jaren (1-5 jaar) op een andere manier contact gekregen met overheidsorganisaties? Denk hierbij aan digitale diensten, participatieprojecten, social media, e-mail.Ja
3. Zijn er online diensten bijgekomen die u erg op prijs stelt? Of misschien juist online diensten die u nog mist? DigiD is erg fijn, maar geen idee hoe lang dat al bestaat. Iig fijn dat je veel online kunt regelen tegenwoordig.
4. Bij ambtenaar 2.0 hoort ook het nieuwe werken (flexibele werkplekken, thuis werken, geen 9 tot 5 mentaliteit). Ziet u dit terug binnen uw gemeente of voelt u zich bij het regelen van zaken beperkt door tijd en plaats?Heb nooit contact met de gemeente. Alleen bij het inschrijven. En dat deed ik online, ging prima.

MerelV

Re: [ENQ] Inwoners van Noord-Brabant gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:41

Leeftijd:20

Zegt me niks
ja
nee
Ik weet dat onze gemeente wel bezig is met de ontwikkeling van het nieuwe werken, maar in het regelen van zaken waar veel mensen voor naar de gemeente moeten (paspoort, vergunning) kan dit toch maar tussen 9 en 5, en een dag in de week is er een avondopenstelling. Ik vind ruimere openstelling ook niet nodig, omdat ik de meerwaarde voor de klant niet zie. Wel snap ik dat het voor medewerkers van de gemeente prettig kan zijn om volgens het nieuwe werken te werken, zodat ze de tijd zelf ik kunnen delen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:47

Leeftijd: 47Woonplaats: Den Bosch
1. Ambtenaar 2.0 is een project dat nu enkele jaren loopt. Zegt de naam u iets? Zo ja, beschrijf kort wat het bij u oproept. nee zegt me niets
2. Heeft u de afgelopen jaren (1-5 jaar) op een andere manier contact gekregen met overheidsorganisaties? Denk hierbij aan digitale diensten, participatieprojecten, social media, e-mail.ik doe mee met onderzoekspanel verder geen ervaring
3. Zijn er online diensten bijgekomen die u erg op prijs stelt? Of misschien juist online diensten die u nog mist? het online maken van een afspraak voor b.v. paspoort en rijbewijs
4. Bij ambtenaar 2.0 hoort ook het nieuwe werken (flexibele werkplekken, thuis werken, geen 9 tot 5 mentaliteit). Ziet u dit terug binnen uw gemeente of voelt u zich bij het regelen van zaken beperkt door tijd en plaats? geen ervaring mee

Alvast bedankt voor de moeite _/-\o_[/quote]

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:52

Leeftijd: 23

1. Ambtenaar 2.0 is een project dat nu enkele jaren loopt. Zegt de naam u iets? Zo ja, beschrijf kort wat het bij u oproept. Nee sorry, zegt me helemaal niets :')
2. Heeft u de afgelopen jaren (1-5 jaar) op een andere manier contact gekregen met overheidsorganisaties? Denk hierbij aan digitale diensten, participatieprojecten, social media, e-mail. Ja voornamelijk voor aanvragen en verhuizingen
3. Zijn er online diensten bijgekomen die u erg op prijs stelt? Of misschien juist online diensten die u nog mist? Fijn dat veel zaken online te regelen zijn
4. Bij ambtenaar 2.0 hoort ook het nieuwe werken (flexibele werkplekken, thuis werken, geen 9 tot 5 mentaliteit). Ziet u dit terug binnen uw gemeente of voelt u zich bij het regelen van zaken beperkt door tijd en plaats?Lastig dat het stadskantoor maar 2 avonden open is na 5 uur, voor mensen die langer werken of verder weg werken is dit vaak erg lastig!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:57

Leeftijd: 27

1. Ambtenaar 2.0 is een project dat nu enkele jaren loopt. Zegt de naam u iets? Zo ja, beschrijf kort wat het bij u oproept.Nee, doet totaal geen belletje rinkelen..
2. Heeft u de afgelopen jaren (1-5 jaar) op een andere manier contact gekregen met overheidsorganisaties? Denk hierbij aan digitale diensten, participatieprojecten, social media, e-mail.Ja, ivm huwelijk en geboorte dochter
3. Zijn er online diensten bijgekomen die u erg op prijs stelt? Of misschien juist online diensten die u nog mist?Digi-d heb ik me voor aangemeld ivm kinderbijslag. Verder nooit digitaal iets met de gemeente van doen gehad.
4. Bij ambtenaar 2.0 hoort ook het nieuwe werken (flexibele werkplekken, thuis werken, geen 9 tot 5 mentaliteit). Ziet u dit terug binnen uw gemeente of voelt u zich bij het regelen van zaken beperkt door tijd en plaats?Ja dit zie ik wel terug maar dit beperkt me niet. Ik heb alle keren even de openingstijden opgezocht en gebeld van te voren zodat ik niet voor een gesloten deur stond óf de persoon die ik nodig had niet kon treffen. Niets mis mee.

Doubtless

Re: [ENQ] Inwoners van Noord-Brabant gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 20:59

Hartstikke bedankt voor de reacties tot nu toe :) !

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:07

Leeftijd: 28

1. Ambtenaar 2.0 is een project dat nu enkele jaren loopt. Zegt de naam u iets? Zo ja, beschrijf kort wat het bij u oproept. geen idee
2. Heeft u de afgelopen jaren (1-5 jaar) op een andere manier contact gekregen met overheidsorganisaties? Denk hierbij aan digitale diensten, participatieprojecten, social media, e-mail.gemeente en provincie via telefoon en e-mail, vooral bij de provincie zijn we boven verwachting goed en snel geholpen
3. Zijn er online diensten bijgekomen die u erg op prijs stelt? Of misschien juist online diensten die u nog mist? website van de gemeente bied veel informatie en als het er niet op staat wat ik wil weten bel ik ze
4. Bij ambtenaar 2.0 hoort ook het nieuwe werken (flexibele werkplekken, thuis werken, geen 9 tot 5 mentaliteit). Ziet u dit terug binnen uw gemeente of voelt u zich bij het regelen van zaken beperkt door tijd en plaats? gemeente is beperkt open maar afspraken kunnen bij sommige afdelingen in de avond dat is fijn ivm werk openingstijden etc staat ook duidelijk op de website, met sommige afdelingen kun je online een afspraak inplannen, handig!

succes ermee!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:54

Nog inwoners nodig? Zo ja, zie hieronder :)

Leeftijd: 25

Nee, volledig onbekend.
Ja, voor mijn werk heb ik meerdere keren per jaar contact met overheidsorganisaties in zowel Veldhoven als Eindhoven.
Afspraken maken, mailen, bereikbaarheid. Van mij mag alles online geregeld worden. Behalve de face-to-face afspraken die soms nodig zijn.
Nee, dat daar actief aan gewerkt is, is voor mij nieuw. Ik heb tot nu toe altijd nog de grenzen van openingstijden, kantooruren en aanwezigheid als beperking gezien.