Auto gehuurd in Spanje, borg nog niet terug na 4 weken, HELP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stofvlieg

Auto gehuurd in Spanje, borg nog niet terug na 4 weken, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 14:07

Beste lieve bokkers,

Ik zit met een dilemma en aangezien ik hier op bokt vaak geniale oplossingen voorbij zie komen dacht ik, waarom vraag ik het hier niet!

4 weken en 2 dagen geleden zijn mijn vriend en ik teruggekomen van onze vakantie op Menorca. In eerste instantie was het niet mogelijk een auto te huren omdat ik pas een paar maanden mijn rijbewijs had. Onze receptieman (die erg behulpzaam en vriendelijk was de gehele week) wist wel een bedrijf waarvan wij waarschijnlijk een auto zouden kunnen huren. Hij heeft dit voor ons geregeld, gebeld met het bedrijf en een afspraak gemaakt voor de volgende morgen.

De volgende morgen hebben wij de auto in ontvangst genomen, het was een oud krakkemikkig autootje die we voor 185 euro konden huren voor 6 dagen. Wel moesten we 150 euro borg betalen. De borg zouden zij 2 dagen na het terugbrengen van de auto (inmiddels 4 weken geleden dus) teruggestort hebben.

Na een week hadden wij echter nog steeds niks ontvangen waarna we besloten het bedrijf te bellen. Ze gaven aan dat dit vergeten was en dat ze zo snel mogelijk het geld zouden overmaken. Ook gaven ze aan een nogal vreemd bankrekeningnummer te hebben van ons maar ze ging het proberen. We kregen het er niet doorheen het juiste bankrekeningnummer te geven met IBAN (bleef maar praten en zeggen dat het wel goed zou komen). Ze had er het volste vertrouwen in dat het zou lukken.

Een aantal dagen verder en we hadden nog steeds niks ontvangen. Weer de vrouw gebeld en ze ging het weer proberen. Uiteindelijk kreeg ik een mail dat ze niet het juiste bankrekeningnummer had (dúh). Vervolgens heb ik haar het goede bankrekeningnummer doorgemaild en daaronder gevraagd of ze zo vriendelijk wilde zijn mij op de hoogte te houden van de betaling. Na 2 dagen hadden we nog steeds niks vernomen en nog geen geld op mijn rekening... Inmiddels begon ik aardig pissig te worden op deze mensen die denken dat ze dit zomaar kunnen flikken. Ik heb ze nogmaals een mail gestuurd dat ik het een vreemde zaak vind en dat ik graag iets van ze hoorde over ONS geld. Ook heb ik duidelijk gemaakt dat ik het niet netjes vind hoe ze met netjes betalende klanten omgaan. Uiteraard weer niks teruggekregen/gehoord.

Dinsdag heeft mijn vriend weer gebeld! We kregen de eigenaresse aan de telefoon die beweerde dat haar collega een fout heeft gemaakt door het nog niet te betalen maar dat zij er niks aan kon doen. Ze was namelijk afgelopen week bevallen, heeft een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen en ze was nu heel zielig omdat haar collega zijn werk niet goed heeft gedaan en zij nu alles op haar bordje krijgt (sure).
Dit was de eerste smoes waar ze mee kwam. Daarna kwam het ineens omdat het nummer dat ik heb doorgegeven 17 nummers heeft en zij 19 nummers nodig had! Ik zou haar nogmaals mijn rekeningnummer sturen en dan zouden wij het voor vandaag binnen hebben.

Ik had ondertussen even opgezocht hoeveel nummers een NL IBAN heeft, 18, dus helemaal geen 19 en hoeveel nummers mijn IBAN heeft die ik heb doorgegeven, ook 18. Dit alles ook doorgemaild met linkjes erbij en alles en daarna niks meer gehoord.

Inmiddels heb ik er dus een hard hoofd in dat we ons geld nog terugkrijgen maar ik ga echt niet opgeven! We hebben het al moeilijk kwa geld en die 150 euro is veel voor ons.

Uiteraard net weer gebeld aangezien het vrijdag is en er wederom niks op mijn rekening staat. De vrouw zei meteen dat haar collega het toevallig vanmorgen had overgemaakt. (jaja, terwijl we het vandaag binnen zouden hebben). Wij geloven inmiddels helemaal niks meer van wat de medewerkers van dit bedrijf zeggen. Ze liegen de boel bij elkaar en hebben steeds andere smoezen waarmee ze ons aan het lijntje houden. Uiteindelijk hebben wij ze duidelijk gemaakt dat als wij het geld niet binnen een week hebben wij de camping hiervan op de hoogte stellen zodat zij dit bedrijf niet meer aanraden aan hun klanten. Vervolgens schreeuwde ze dat ze een goed bedrijf zijn en dat we mogen bellen wie we willen en heeft ze de telefoon erop geknald. Neemt vervolgens ook niet meer op.

Dus, nu maar hopen dat ze echt vanmorgen dat geld hebben overgemaakt :Y) Ik schat de kans zo'n 1% dat dit wel de waarheid is..

Nu vroeg ik me af. Heeft iemand wel eens te maken gehad met dit soort zaken in combinatie met buitenlandse bedrijven. Hebben wij een poot om op te staan? (we hebben wel een getekend huurcontract). Help, wat moeten we doen!!

(respect als je dit hele paardloze verhaal hebt gelezen ;) )

Kinke

Re: Auto gehuurd in Spanje, borg nog niet terug na 4 weken, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:06

wat voor bedrijf gaat het eigenlijk om? Normaal gesproken krijg je bij de bekende verhuurmaatschappijen nl. een zo goed als nieuwe auto en zeker geen oud barrel.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:10

Waarom bel/mail/fax je die man bij de receptie niet en leg het probleem aan hem uit.
Kijken wat hij nog kan bewerkstelligen.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:12

Kinke schreef:
wat voor bedrijf gaat het eigenlijk om? Normaal gesproken krijg je bij de bekende verhuurmaatschappijen nl. een zo goed als nieuwe auto en zeker geen oud barrel.

Ja dat vraag ik me ook af. De meeste idd bekende verhuurbedrijven hebben nieuwe auto's die ze verhuren, die gebruiken ze een jaar en worden dan via de dealer weer verkocht.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:14

Spanje hanteert inderdaad een 23jaar/2jaar rijbewijs beleid.
Ik denk dat je naar een louche zaakje geleid bent, waren ze aangesloten bij een erkende organisatie? Ik huur nooit bij onaangesloten zaken. Ik hoop dat je het geld terugkrijgt, maar denk dat het niet meevalt. Heb je iets zwart op wit?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:14

Het enige wat ik kan bedenken, is degene die je naar het bedrijfje heeft doorverwezen contacteren. Hij is de enige die er wellicht nog wat 'belang' bij heeft dat dit goed afloopt - het is toch ook de reputatie van zijn hotel, als de zaak waar hij je naar verwijst dit soort dingen uithaalt. Daarnaast spreekt hij de taal en kent hij wellicht de mensen wat beter.

Verder dan dat kun je weinig, zeker omdat je al lang en breed weer in Nederland zit. Het klinkt inderdaad als een louche klein bedrijfje en dan heb je dat risico toch ook zelf genomen, en helaas klinkt het alsof dat wellicht deze keer een duur risico is geworden...

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 21:20

Ja, ik ben ook bang dat het een of ander louche bedrijfje is. Ik heb thuis, voordat ik op vakantie ging, ook gezocht naar goede bedrijven maar toen leek niks mogelijk te zijn! Ik ging ervan uit dat de receptiemeneer wel een goed bedrijfje zou aanraden maar ben bang dat dit niet het geval is. Goed leermomentje voor de volgende keer in ieder geval!

Volgende week gaan we contact opnemen met de receptiemeneer, misschien dat hij ons kan helpen.

@F_Orumster : We hebben een soort van huurovereenkomst getekend. Die hebben we hier ook liggen dus gelukkig iets zwart op wit staan!