Woninginbraak, hoe gingen jullie ermee om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Woninginbraak, hoe gingen jullie ermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 19:28

Goed het is al een poosje geleden, namelijk van 2 op 3 maart, maar bij vlagen heb ik er nog steeds last van.

Mijn vriend is af en toe een nacht weg voor het werk en ik merk dat vanaf het moment dat ik thuis kom van het werk ik gejaagd ben. Niks op televisie is leuk en slapen is uiteraard een ramp.
Elk geluid hoor ik, ook al zijn dat eigenlijk altijd de katten :+

Nu moet ik bekennen dat ik dit nooit verwacht had. Ik ben er vrij stoer onder, maar ondertussen weet ik wel beter. Ik voel me niet veilig in mijn eigen huis.

Maar hebben meer mensen dit? Is her abnormaal?

Wij waren niet thuis trouwens, waren buitengesloten voor ons eigen huis en binnen troffen we een chaos die je je ergste vijand nog niet wenst.

Gelukkig belde vriend net dat hij wel thuiskomt vanavond. Ik ben nog net niet bezig met slingers ophangen :+

PocoGaucha

Re: Woninginbraak, hoe gingen jullie ermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:29

kan ik heel goed begrijpen. Hier is gelukkig nog nooit ingebroken, maar ik vind het ook best eng.

Misschien kun je een bewakingscamera of een elektronisch alarm kopen om jezelf veiliger te voelen?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:32

De eerste week kon ik wel heel slecht slapen, maar daarna geen last meer van gehad... bij ons was het geen grote inbraak, 'alleen' laptop weg en een werktas waar gelukkig niks belangrijks inzat. Voor de rest was alles ook nog heel.. maar was wel goed balen van de laptop..

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:32

Ik snap je gevoel heel goed. Als ik hier in de straat lawaai hoor, terwijl ik op bed lig. Kijk ik toch altijd even uit het raam over nergens mensen zijn. Terwijl er bij mij nog nooit ingebroken is.. Denk dat het wel een normale reactie is.. Een bewakingscamera of een lampje ophangen met sensor?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:36

Komt me bekend voor. Hier vorig jaar met kerst ingebroken en waarschijnlijk waren ze nog hier toen ik thuis kwam. Ik had de hond naar de buren gebracht en heb toen ik thuis kwam auto neergezet en ben toen naar hun gelopen om de hond te halen. Heb daar nog een tijd gezeten en toen ik thuis kwam had ik zoiets van waarom staan hier de kasten allemaal open en waarom ligt alles eruit?? Had ook niet gelijk door dat het raam opengebroken was terwijl ik er toch twee keer langs gelopen was. Er lagen bepaalde dingen nog waardoor ik denk dat ik ze gestoord heb, ook de manier van weg gaan (2 sporen andere richting op) geeft het vermoeden dat ze er nog waren toen ik kwam.

Tijd niet echt last van gehad maar nu het weer sneller donker begon te worden en de gedachte aan kerst had ik toch zoiets van sjips..... Hebben nu wel flinke schijnwerpers rondom het huis dus hoe je ook achterom komt dan gaat er in elk geval flink wat lampen branden.

Ik was in het begin niet bang maar vooral kwaad. Echt kwaad al die verschrikkelijke rompslomp eromheen, een heel kozijn wat vernieuwd moest worden omdat ze het echt helemaal gesloopt hebben en bah wat vond ik het vies in huis ik wilde het liefst alles gelijk grondig schoonmaken maar dat mocht niet ivm sporenonderzoek. En het vieze was dat ze door ons hele huis zijn geweest.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:38

Ik herken het wel. Bij mijn ouders, waar ik toen nog woonde, is nu 2 jaar geleden ingebroken. Midden op de middag, we zijn 1,5uur weg geweest en toen we terug kwamen was het een chaos in huis... Ik was op dat moment bezig met mijn eigen huisje. Hier voel ik mij wel veilig. Bij mijn ouders ook wel, maar daar alleen thuis zijn voelt niet fijn. Ook controleer ik 3 keer of alles wel goed dicht zit.
Mijn moeder heeft er volgens mij nog meer last van. Die durft het huis amper alleen te laten.
Ik ben blij dat ze al weg waren toen wij thuis kwamen, ik wil niet weten wat er dan had kunnen gebeuren...

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:44

Er is niet bij mijzelf ingebroken, maar wel twee keer bij de buren. Ze hadden dan wel de verkeerde aangezien het een aardig agentje is haha. Hij werd midden in de nacht wakker van gerommel en liep naar beneden om vervolgens twee mensen in zijn woning rond te zien lopen. Hij heeft er ko een te apkken gekregen en die zit nu vast.

Maar ondanks dat het niet bij mij was vind ik het toch best eng aangezien het twee keer bij hem is gebeurd en hier vaker in de buurt wordt ingebroken. Ik ben dan het liefst niet alleen en vind het in de winter om 7 uur al eng om alleen te zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:46

:(:) Ik kan me jouw gevoel zó ontzettend goed voorstellen!!
Ik heb het gélukkig nog nooit meegemaakt, maar wel mensen om mij heen.
Een vriendin van mij, wat toch ook echt een hele stoere meid is!, heeft er nog een behoorlijke tijd last van gehad. Het gaat er totaal niet om wat er van je meegenomen is, maar het ídee dat iemand op zijn gemakje even jouw domein is binnen gedrongen, door al jouw spullen gaat en dan nog even meeneemt wat hem blieft ook...... :(
Bij haar hadden ze ook de voordeur van binnenuit op slot gedaan. Ze heeft tijden als ze thuis kwam, eerst met de deurklink staan rammelen, zo van hallo ik kom thuis......
Ben bang dat het moet slijten. Een hond geeft al een heel veilig idee, maar moet natuurlijk wel in te passen zijn in je leven (qua werk e.d.)
Ten aller tijden een telefoon bij de hand geeft misschien een iets veiliger gevoel?!
De radio aan als je gaat slapen, dat het niet helemaal stil is?!
Van die stopcontact lampjes op hal/overloop?!
Een bus deo binnen handbereik, gewoon voor het idee?!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 19:47

Wij hebben bij de voordeur een lamp en op het terras ook, dus licht genoeg om huis. Die blijven ook s nachts aan.

Ja dat schoonmaken had ik ook. Mocht ik ook niet. Politie heeft me geholpen om het bed weer vrij en op te maken. Ik wilde niet meer onder dat beddengoed slapen. De kussensloop van mijn vriend lag beneden :=
Zelfs de wasmand met vuile was was leeggehaald en ook de deurtjes naar de knieschotten stonden open.
Overal hadden ze de gordijnen dicht getrokken.

Geen dierbare dingen weg idd maar toch. De woede was echt heel erg en idd voelde ik me heel vies.
Na het sporenonderzoek hebben we alles van boven tot onder schoon gemaakt.

Ik woon in een klein dorp, een inbraak is uitzonderlijk :+

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:00

Ook ik woon in een klein dorp waar zelden tot nooit ingebroken wordt.
Bij ons was alles van goud weg, waaronder de trouwringen van mijn zieke oma en overleden opa... dat was nog het aller ergste. Het zat in een kluisje, maar die is open gebroken. Mijn 2 digitale camera's waren weg, mét foto's van de kluswerkzaamheden in mijn huisje. En ik had geld in mijn kluisje, ook weg...

Ze zijn het hele huis door geweest, mijn kledingkast is helemaal leeg gehaald. Wat voelde dat smerig zeg... Een smerige engerd heeft met zijn poten in ONS huis aan MIJN kleding gezeten. En het moest ook nog een dag blijven liggen, ivm sporen onderzoek.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:00

Nou ja ik had van tevoren ook wel wat dingen mee gemaakt. 1e was in de suzuki alto van 1986 die hadden ze open gemaakt (tja dat was niet moeilijk) en hadden ze alle gebrande cd's mee genomen, was toen hier in de straat bij meerdere auto's. Nou ja echt ik heb met verbazing gekeken hoor, cdspeler wat toen in de auto zat was meer waard dan de auto en die zat er nog gewoon in...
Twee keer de aanhanger gestolen, 1 keer was die niet afgesloten en tweede keer wel en hebben ze de draad van de wei doorgeknipt wat ik niet door had maar achterbuurvrouw zag het gelukkig op tijd. Tja dat heb je als je in het donker de stal open maakt.
En nog gehad dat ze mijn auto gestolen hebben die ik net 4 dagen had! had ik ook eens een mooie sportieve golf gekocht echt vier dagen en foetsie... en dan blijf ik het irritant vinden dat je eigenlijk slachtoffer bent, je dan 30 dagen moet wachten op een uitkering van de verzekering die dan ook nog eens 1000 euro minder uitkeren dan ik vier dagen ervoor betaald heb, dat ik mijn schadevrije jaren inlever en dat de politie me niet gebeld heeft toen ze de auto gevonden hadden. Waardoor ik op de dag dat ik opdracht had gegeven om mijn nieuwe auto een trekhaak eronder te doen en dat ik hem de dag erna zou komen ophalen ook nog kon stressen omdat ik een brief in de bus had dat ik weer wegenbelasting moest betalen voor mijn gestolen auto?? Let op een vrijdag om 17 uur thuis komen en probeer dan nog maar iemand te pakken te krijgen voor uitleg waarom ik voor een gestolen auto wegenbelasting moest betalen, ja maar mevrouw die is toch gevonden?!?! tja... dat was op de 30ste dag dat ik die brief kreeg en een week ervoor was de auto gevonden. Gelukkig gaf de verzekering aan mij de keuze wat te doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:02

Bij ons is niet ingebroken (of nog niet tenminste) maar het huis is vermoedelijk wel gemarkeerd door inbrekers, waardoor we de politie alvast hadden ingeschakeld en ik heb daardoor wekenlang heel slecht geslapen. We hebben ook nachten gehad dat het licht op het pad plotseling aanging en een auto wel heel lang voor ons huis bleef staan. Geen oog dicht gedaan!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 20:06

Oh wij hebben echt alleen maar goede medewerking van politie en verzekering gehad.

Bij ons twee telefoons, cash geld (krijg je niet vergoed, logisch ook wel maar is echt zuur) en sieraden. Maar niks van emotionele waarde gelukkig.
We waren even bij mijn ouders, iedereen wist dat we daar waren, dus telefoons enzo thuis gelaten.

Wel behoorlijke schade aan de opstal.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:12

Bij ons ook ingebroken door een wc raampje in te slaan. We waren niet thuis. De buren hebben de inbrekers weggejaagd (was om 10 uur s avonds, wel donker en in een steegje stond de tv al buiten). Ik vind het ook een vreselijk idee, maar ik houd me maar voor dat ze er waren toen er niemand thuis was en dat ze niet komen als er wel iemand thuis is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:13

Bij ons heeft de politie ook een tijdje extra gesurveilleerd in de wijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:14

Eigenlijk heel makkelijk, de 1e keer 's avonds thuis komen was ik wat gespannen maar that's it. :)
Don't overthink it.
Alles "uithalen" is nu eenmaal iets wat inbrekers neigen te doen. Opruimen, desnoods de kleren allemaal weer wassen als je je daar beter bij voelt en doorgaan. :) Hier zei de politie ook nog toen ik belde dat ons appartement (3e verdieping :x ) open gebroken was "oh ga maar binnen hoor we komen zo" terwijl ze er na onderzoek voor 99% zeker van waren dat de heren nog binnen waren toen ik aangekomen ben. :+ Zou dus geen strak plan geweest zijn. Stomme limburgse politie. :x

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 20:17

Probeer ik ook hoor, maar het is iets wat ik niet in de hand heb. Nog niet in elk geval.
Wil ook liever gewoon lekker slapen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:22

proberen te relativeren is de enige tip die ik je kan geven vrees ik.. :) Er is nl niets anders meer aan te doen :(:)
Sterkte! :(:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 20:30

I know
Eigenlijk vind ik het ook gewoon stom van mezelf. Maar zoals ik al zei, ik kan er niet zoveel aan doen :+
Alles gaat goed, totdat ik naar bed moet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:31

SAKKIA schreef:
I know
Eigenlijk vind ik het ook gewoon stom van mezelf. Maar zoals ik al zei, ik kan er niet zoveel aan doen :+
Alles gaat goed, totdat ik naar bed moet.

Heb je ooit gemediteerd?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:50

Herkenbaar. Geef het de tijd, het slijt echt dat gevoel.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:41

Cayenne schreef:
Bij ons is niet ingebroken (of nog niet tenminste) maar het huis is vermoedelijk wel gemarkeerd door inbrekers, waardoor we de politie alvast hadden ingeschakeld en ik heb daardoor wekenlang heel slecht geslapen. We hebben ook nachten gehad dat het licht op het pad plotseling aanging en een auto wel heel lang voor ons huis bleef staan. Geen oog dicht gedaan!

Dat lijkt mij eng! Maar hoe weet je dat een huis gemarkeerd is?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:45

Bij ons is er dit jaar ook ingebroken. Ik heb er zelf gelukkig geen last van gehad. Maar ik kan me wel heel goed voorstellend dat het erg spannend kan zijn.
Ik weet niet hoe je woonsituatie is en of er buren dichtbij wonen (bijv. woonwijk of woon je in the middle of nowhere). Evt. zou je misschien als je goed contact heb met je buren. Kunnen overleggen dat je hun kan bellen als je alleen bent en 's nachts wat hoort.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:48

Er is helaas twee keer bij mij ingebroken. De eerste keer in een appartementje op de eerste verdieping, zijn ze op het balkon geklommen toen we niet thuis waren en hebben ze de balkondeur opengebroken. De tweede keer was een jaar of 4 later. Ik woonde op kamers in het centrum. Mijn toenmalige vriendje kwam thuis na het stappen en vlak daarna is er, terwijl we sliepen, ingebroken. Ze hebben naast ons bed gestaan, onze telefoons die daar lagen waren allebei weg. Dat was in 2002, maar ik heb er nog steeds weleens last van als ik alleen thuis ben. Het idee dat ze daar hebben gestaan terwijl ik sliep en weet ik veel wat hadden kunnen doen als mijn vriendje niet toevallig was blijven slapen... Mijn huisgenootje was niet thuis, als mijn vriend er niet was geweest was ik helemaal alleen thuis geweest. := Ik wil echt niet denken aan wat ze hadden kunnen doen. Ik heb er jaren slecht van geslapen, werd wakker van elk geluid.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:50

Wat eng Imre! :\

Kelpa, er stond een kruis op onze buitenmuur. Dat is een tactiek die inbrekers soms gebruiken om elkaar te laten weten bij welk huis ze moeten zijn. We hebben dit bij de politie gemeld en toen bleek er uiteindelijk idd een inbrekersgroep actief in de buurt. Daarom is er in de tijd erna gesurveilleerd.