Rot ziekte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetgirl1

Rot ziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 13:41

Ik wil hier geen zeik topic van maken, zit er enorm erg mee aangezien dit de 3e is in de Familie.

in 2006 raakte mijn trouwe vader erg ziek. Hij was alles voor me en als 12 jarig meisje maakte ik zijn ziektejaar mee.
Vreselijk hoe dat ging. Hij had alleen maar pijn en kon in de laatste zomervakantie van 2006 niets meer.
Na de zomervakantie ging het erg achteruit met mijn lieve vader. Helaas is die 1 maand en 1 dag voor mijn 13e verjaardag overleden.
Gelukkig heeft hij wel mijn musical van Groep 8 mee gemaakt, dat betekende erg veel voor me.
Ik moest toen 6 jaar lang wachten tot ik mijn vader op mijn lichaam mocht zetten, want nee voor me 18e mocht het absoluut niet.
Toen ik net 18 was heb ik in Mei 2012 mijn eerste tattoo laten zetten speciaal voor hem, Er staat Padre op mijn pols met de tekens van hoop geloof en liefde er boven. Padre is Italiaans voor Vader.

Toen was het even stil, 6 jaar lang. Erna kwam mijn lievelings oom met de meldingen dat die ook zo ziek was. En ja hoor,, weer de slopende ziekte war hij 2 jaar voor vocht. Ik wou en kon persoonlijk niet naar hem toe, Waarom niet? Omdat ik bang was dat ik mijn vader voor me ogen zou zien hoe hij de laatste tijden was voor die overleed. Mijn oom had het in zijn slokdarm en die werd afgeknepen. Ook mijn oom stierf op 4 Juni 2012. Moeilijke tijden waren toen weer aangebroken. Ik heb in dat jaar ook mijn konijntje verloren. Die zou zo wie zo ook net als mijn vader en plekje op mijn lijf krijgen. Ze heette Anouk en mijn vader Arie. Dus ik wou zo wie zo de A. En dan op of me konijntje haar sterfdag, geboortedatum en anders op de verjaardag van mijn pa. Dat laatste is uitgekomen en op 27 Februari 2013 liet ik de A met een hartje er door en 3 sterren er boven op mijn enkel zetten. De sterren staan voor de 3 dierbaarste die er niet meer zijn, Mijn vader, Mijn lieve konijntje en mijn lievelings oom die dus is overleden.

Dit jaar kregen we WEER dezelfde klap in ons gezicht ( ik en mijn moeder ). Mijn tante had al vage klachten en had enorm veel pijn. Na allerlei onderzoeken en medicaties verder is ongeveer 3 weken geleden de definitieve uitslag gekomen. BINGO,, Ook weer dezelfde ziekte, Kanker.. Mijn tante is al zover heen dat ze ook niet meer beter zal worden. Zit in haar long, buiten haar long, in haar borstkast, in haar schouder, in haar nier, en zelfs in haar heup aan de linkerkant. Deze klap kwam voor mij weer erg hard aan. Ook mijn moeder heeft het er erg moeilijk mee, Mijn tante gaat dus ook haar broer ( Mijn vader ) achterna.

Nogmaals ik wou het kwijt, zit er heel erg mee en doet me elke dag nog erg veel zeer. Bedankt voor het lezen.

dide

Re: Rot ziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:43

Heel veel sterkte. :) het is echt een klote ziekte..

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 13:44

Ja het sloopt gewoon en 3 in 6 jaar tijd is gewoon veel. Me kop loopt over

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:46

als het zo in de familie zit, is het mss erfelijk. je kan je daar op laten onderzoeken..
vind het wel jammer, dat je niet naar je oom bent gegaan.
sterkte ermee.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:47

heftig zeg!

ik wens je heel veel sterkte

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:48

Heel veel sterkte :(:)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 13:49

spicegirl schreef:
als het zo in de familie zit, is het mss erfelijk. je kan je daar op laten onderzoeken..
vind het wel jammer, dat je niet naar je oom bent gegaan.
sterkte ermee.

Ik wou het wel heel graag maar ik heb me vader als 12 jarig meisje ziek mee gemaakt en was bang als ik me oom zo zag dat ik dan me vader voor me zag en dat kon ik zelf niet aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:49

He wat vreselijk. . Lijkt net erfelijk mijn opa en oom zijn al overleden eraan en mijn andere oom heeft huidkanker allebei zonen van opa(die ik nooit heb mogen kennen door die ziekte) Veel sterkte voor jou de komende tijd :(:)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:53

maar soms moet je aan een ander denken.mss had je oom het wel erg fijn gevonden. zelf zou je dat ook wel fijn vinden, denk ik.
maar goed, nu kan het niet meer..
ga je wel naar je tante ?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 13:58

Spicegirl,, Het is zo ik woon in het midden van het land en de rest er allemaal omheen dus ik kan er weinig heen. Maar met de begrafenis van me oom gaf ik een bos bloeme aan me tante om zo toch haar te steunen en ze zeiden daar ook van dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:59

Heel veel sterkte! In mijn familie zijn ook in 6 jaar tijd 3 mensen overleden aan kanker. Mijn zusje is jarig op 27 februari, dus de datum is ook hetzelfde...

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 14:02

Ja mijn pa is dan ook jarig,, en mooiste aan de tattoo op me enkel is het volgende

- Hij is voor me konijntje Anouk
- Me pa begon ook met de A, Arie,, Dus ook daarvoor
- Konijntje had ik van me pa gehad
- Gezet op 27-2
- op die dag zou me pa 75 jaar worden

charlotte20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:02

Jeetje wat erg allemaal zeg.. heel erg veel sterkte!!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 14:06

Bedankt,, en het is nu weer bijna November,, wordt een zware dag

Afbeelding
Ik voor het graf van mijn paps

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:34

Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Wat vreselijk :(:)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:46

Oh wat verschrikkelijk..
Ik heb een vriendin die ook kanker heeft gehad, en ik weet hoe heftig die ziekte is, heel erg veel sterkte! ;(

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:52

Heel veel sterkte :(

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:57

spicegirl schreef:
maar soms moet je aan een ander denken.mss had je oom het wel erg fijn gevonden. zelf zou je dat ook wel fijn vinden, denk ik.
maar goed, nu kan het niet meer..
ga je wel naar je tante ?

Dat is toch helemaal niet aan jou? Dat is ieders keus. Dit is niet echt de plek en het moment om TS een schuldgevoel aan te praten.

@TS: Ontzettend veel sterkte, het is zo'n oneerlijke ziekte.. -O-

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:05

Wat heftig, heel veel sterkte. :(:)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:06

Spicegirl.. ik vind jouw reacties érg ongepast in zo'n topic. Lekker voor jezelf houden die gedachtes.

TS, ik kan het goed begrijpen, jouw beslissing. Het is echt heel naar.. Heel veel sterkte toegewenst :(:)

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:26

Sterkte, ik ben mijn moeder verloren, drie weken geleden. Ze heeft anderhalf jr gestreden, ontzettend knap, het gemis is groot. Ik snap ook niks v die ziekte, ik noem het een sluipmoordenaar... Heel veel sterkte nogmaals, haal zoveel mogelijk uit je leven, het is al kort genoeg.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:38

Sterkte.
Kanker is een rotziekte.
Ik heb weleens het idee fat in sommige families heel veel kanker voorkomt.

Mijn schoonvader is er 4 jaar geleden aan overleden, op verjaardag van onze zoon.
Schoonmoeder heeft kanker, zus en broer van schoonmoeder zijn gestorven aan kanker.
Schoonzus van schoonmoeder jeeft ook kanker en is stervende.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:40

Heel veel sterkte meid! Het is verschrikkelijk om mensen zo te zien veranderen in personen die jij eigenlijk niet (her)kent. Hopelijk kun je jouw tante steunen en kunnen je moeder en jij het toch weer een plekje gaan geven.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:03

Het is een verschrikkelijke rotziekte.....bah!

Mijn tante is eraan overleden op een veel te vroege leeftijd.......en nog elke dag denk ik weer: "WAAROM, waarom....?!"

Ik wil je heel veel sterkte wensen.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:50

Ik heb mij moeder ook verloren aan deze rot ziekte , een longkanker maar dan een niet rokende ..
Vanaf de dag van dat ze het te horen kreeg heeft ze er nog maar 3 maanden mogen zijn , ze is 62 geworden .

Aankomende zaterdag 3 weken geleden een oom verloren aan kanker ,
En 2 weken geleden een kennis ziekte van parkison .

Geen leuk jaar 2013 hier , is namelijk nog het een en ander gebeurt .

Wil iedereen een hoop sterkte wensen .