Ik ga volgende week van Utrecht met de trein naar Maastricht om op bezoek te gaan bij mijn zus in het ac.zkh. Best een emotionele aangelegenheid, dus maak me weer eens te druk. Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik zie met de ov planner dat ik moet lopen naar een busstation voor stadsbus 1. Heeft station maastricht maar 1 busstation (ik ken stations met zowel voor als achter bijv een busgelegenheid. Zul je zien dat ik de verkeerde kant op ga)
En stopt stadsbus 1 zeg maar voor het ziekenhuis? En hoe vaak rijdt deze voor de terugweg?
Ben echt vreselijk met dit soort ondernemingen. Stress stress stress... Zus is ernstig ziek dus extra stress. Dus alle tips voor dit tripje zijn welkom.
Edit: zie dat ik als terugreis naar station sittard wordt gestuurd met de bus. Is dat niet raar? Kan ik niet gewoon met stadsbus 1 terug naar station maastricht?
Het busstation ligt aan de voorkant, er is maar 1 kant waar bussen rijden en vanaf de intercity zie je de bussen al staan, gewoon de stroom mensen volgen en dan aan het begin gaan staan. Er gaan meer bussen langs het AZM trouwens, volgens mij minstens 3 lijnen.
er lopen inderdaad meerdere bussen naar het AZM, je kan bij centraal op de bus stappen. 4 is het makkelijkst, hier staat echt AZM op de bus en deze gaat zeker om het half uur. Wel op de eerste zijde van het busstation blijven, als je aan de andere zijde gaat staan die gaan juist de andere richting op.
Maar alles staat aangegeven op de borden wanneer en waar de bussen vertrekken op het perron.
Andere optie is met de trein tot Maastricht Randwyk te gaan, en dan kan je het ziekenhuis al praktisch zien, daar komt de bus van lijn 4 ook langs en kan je de 2 haltes met de bus pakken.
In de bus word alles heel goed aangeven door middel van tv's waar op staat welke halte volgt dus kan niet mis gaan en het word omgeroepen maar dat hoor je niet altijd ivm de drukte. (tip probeer niet rond kwart over 8 in de ochtend in de bus te gaan, dan is alles stampvol scholieren. en ja, ook ik sta ertussen Ik ben een grote fan van het limburg's ov, juist omdat alles zo goed aangeven word bij Veolia mis ik mijn haltes nooit ook al slaap ik half.
En je kan gewoon via dezelfde weg terug, soms doen ze via de routeplanner de touristishe route
succes!
astriidj
Geplaatst: 10-10-13 11:04
Busstation is meteen naast het station. Bus 1 en 5 gaan ieder kwartier en stoppen allebei recht voor het ziekenhuis. Bus 4 heeft idd AZM als eindhalte maar die doet er volgens mij langer over. Anders kun je inderdaad ook nog altijd de trein pakken tot Maastricht Randwyck en dan een klein stukje lopen.
Als je met de trein gaat en aankomt op Maastricht centraal kun je ook de stoptrein nemen naar Maastricht Randwyck. Daar ligt de universiteit/ziekenhuis. Je kunt dan erom heen lopen, of door de uni heen