'Gewoon' tevreden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

'Gewoon' tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-13 06:47

Tegenwoordig horen we het allemaal wel ergens. Mensen die altijd wel ergens iets te klagen hebben. Niet kunnen genieten of van elke mug een huge olifant maken.

Dat vind ik zo gigantisch zonde! Ik ben namelijk echt zeer blij met mijn leven. Natuurlijk hebben we allemaal wel eens een dipje of dagen die wat minder lekker verlopen. Zelf heb ik een moeilijke jeugd gehad, hard moeten vechten om mijzelf te kunnen en te mogen zijn. Maar sinds een paar maanden kan ik oprecht zeggen dat ik mijzelf ben en daar zo onwijs van kan genieten. Ik loop dagelijks met een brede glimlach op mijn gezicht rond en daar ben ik dankbaar voor. Heb een geweldige groep mensen om mij heen en gun het iedereen om zich zo te mogen voelen.

Bij deze ben ik dan ook oprecht benieuwd naar verhalen van mensen die ook 'gewoon' tevreden zijn met hun leven! :D

Afbeelding


luuntje

Berichten: 13904
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:05

Heerlijk toch om tevreden te zijn.

Ik ben, ondanks mijn ziekte, ook een tevreden mens.
Mijn man en ik zijn bijna 17 jaar samen.
Onze zoon is sociaal en aan het puberen (keurig volgens het boekje) :P .
Door saxofoon te spelen leer ik allemaal leuke mensen.

[o]

saskiamax

Berichten: 739
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: Groningen

Re: 'Gewoon' tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:14

Ik ben ook tevreden met mn leven.
We zitten even in een grote dip (financieel)
Maar als ik dan kijk naar wat ik allemaal heb.
Een geweldige vriend waarmee ik samenwoon, werk en mijn lieve paard dan maakt die dip eigenlijk niets meer uit.
Veel mensen van mijn leeftijd kunnen niet zeggen dat ze samenwonen en hun eigen paard hebben.
Ik ben gelukkig! :)

B+12, L1+13, L2+11 M1+1
Www.nagelhoekje.nl Voor al uw nail art!

ElCamino

Berichten: 8912
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:18

Hier ook een gewoon gelukkig mens..... ben nu 40, woon sinds kort weer alleen, heb een appartementje gekocht ( helemaal van MIJ alleen na 3x samengewoon te hebbn en met je koffer weer op straat staan).
Heb kanker overwonnen, en andere nare dingen meegemaakt.
Ik heb al 18 jaar mijn inmiddels 25 jarige paard waar ik helemaal verslingerd aan ben....
Ik heb straks weer een fijne auto waar ik gek op ben...
Ik werk al 18 jaar bij hetzelfde bedrijf, en ondanks de nodige perikelen daar nog steeds naar mij zin.

Ben nu happy single...op het moment een "scharrel"die af en toe langskomt maar vind het best even zo.... JA ik ben ook gelukkig!!!!
Het glas is bij mij altijd half vol... nooit half leeg...

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: 'Gewoon' tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:24

Ik ben in principe gewoon gelukkig :)
Het enige dat er nu nog echt mist in mijn leven is een paardenvriendje.
Hier ben ik nu hard naar op zoek, en zodra dat plaatje compleet is, kan mijn geluk verder helemaal niet meer op, zelfs zonder vent :D

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:25

Ik was altijd zo'n persoon die altijd wat te klagen heeft. Alles zag ik negatief.
Ben er sinds begin dit jaar aan aan het werken (met hulp) en ik klaag al stukken minder.
Ik kreeg vorige week de opdracht mee om als ik een negatieve gedachte heb, deze om te zetten naar een positieve gedachte. Maar ik heb de afgelopen week nog geen hele negatieve gedachten gehad.

Dus ik ben een heel eind op weg om net als jullie gewoon tevreden te zijn.
Alleen nog een keer ander werk zien te vinden en ooit hopelijk een leuke relatie.

Olikea

Berichten: 5446
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: 'Gewoon' tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:30

Ik ben ook gewoon gelukkig.. ben super blij met mijn mannen (zoon, man en paard)
Heb leuke vrienden, een mooi huis en een hele leuke baan.
Er is niks waarvan ik zou bedenken.. dat wil ik nou heel graag.. Ik heb echt alles dat mijn hartje begeert.

Julius <3

Laurahh

Berichten: 4199
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:32

Ik ben ook ontzettend gelukkig :D

Enige waar ik soms van baal is als het slecht weer is, of als ik de trein mis, of nog meer nutteloze dingen. Heb laatste tijd ook veel momenten dat ik besef dat ik gelukkig ben, heerlijk is dat! :D

Gewoon van die geluksmomentjes.. _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 10-10-13 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:32

YES!
Zo mee eens!
Heb het geluk een super jeugd gehad te hebben! Ondanks dat ik op de lagere school gepest werd (wat toch bepaalde invloeden heeft gehad), maar m'n fantastische ouders maken alles weer goed! :D
Qua gezondheid kan ik niet zeggen dat ik het helemaal getroffen heb, maar ben zo dankbaar dat het geestelijk wel allemaal voor de wind gaat! (het lijkt me zó erg om zo erg in de put te zitten/depressie e.d.)
Ik moet eerlijk zeggen dat de reiki (waarmee ik zo'n jaar of 7 terug in aanraking kwam, doordat ik er in de medische wereld niet echt uit kwam) er wel een héél groot deel aan bij draagt, met hoe goed ik me voel!!!
Ik ben zo blij dat ik veel dingen van de positieve kant kan bekijken! Dat maakt het allemaal zo'n stuk makkelijker :)
Na m'n hartinfarct 7 jaar terug hoorde ik zoveel mensen in het revalidatie centrum dat ze zoveel niet meer durfden omdat 'hun lichaam hun in de steek had gelaten' Het enige dat ik kon bedenken hoeveel geluk ik gehad had dat ik het overleefd had!!
Mensen die ieder jaar weer balen dat ze een jaar ouder geworden zijn, ik ben blij met ieder jaar dat je weer mee mag maken!!


Afbeelding

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:02

Hier nog iemand die tevreden is met haar leven. Ik klaag soms wel eens wat, en er zijn ook wel wat dingen die een upgrade kunnen gebruiken maar ach, dat komt met de jaren vanzelf denk ik dan. Voorals nog heb ik in ieder geval het geluk dat ik veel tijd met vrienden, familie en paard kan doorbrengen!

Edit: Ik zie net dat ik ook een heel toepasselijk onderschrift heb voor dit topic :D

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: 'Gewoon' tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:10

ja hoor super tevreden :j
ik heb behoorlijk veel ellende achter de rug, vooral na de dood van mijn 2 zoontjes ging het alles behalve positief en lekker

maar nu, ik heb een prachtige dochter, een lieve man, een schattig huisje. Ik heb de luxe thuis te mogen blijven (mijn man onderhoud mij) en 3 geweldige verzorgpaardjes waar we vanalles mee mogen
ik kan mijn dagen en dus mijn leven praktisch invullen zoals ik dat wil. En geloof mij dat maakt een mens echt wel gelukkig hoor :D :j

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:13

Echt wel! Ik ben onwijs tevreden :)
Ik heb van mijn hobby mijn beroep gemaakt, opera zangeres.
Daar red ik het vaak niet alleen van dus maak ik een paar keer per week huizen schoon bij oude mensen. Die zijn zo dankbaar dat het ook weer leuk werk is.
Ik heb een heel erg leuk verzorgpaardje met een eigenaresse die mij verantwoordelijk stelt als ze er niet is. Ik mag er dan alles mee, alleen naar buiten, springen, grondwerk.
Heb een piepklein eigen piepklein eigen huurhuisje mét een tuintje, ik heb spaargeld.
Eten in de koelkast, kleren aan m'n lijf, een autootje.
Een paar vriendinnen, goed contact met beide ouders.
Ik ben echt een onwijze bofkont!!

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: 'Gewoon' tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:39

Ik ben ook gelukkig :j

Ik heb een lieve vriend, leuke baan, leuke studie, leuke hobby's. Beetje weinig tijd om alles te doen af en toe. Maar dat houd me bij de les :j

Ik was altijd wel een negatief persoon, maar uiteindelijk werd ik zo moe van mezelf dat ik vond dat het anders moest en dat heb ik gedaan. Ging niet zonder slag of stoot hoor, maar het is me gelukt.

Tuurlijk gebeuren er nog weleens dingen waardoor ik denk: OOooOohhhh NOU!!! :+ Maar meestal ga ik het dan te lijf en probeer het op te lossen oid

Ik heb veel meegemaakt, vader ernstig ziek en lieve tante zomaar overleden, zelf allerlei vage klachten waar geen oorzaak voor gevonden kon worden (stiekum wist ik zelf heus wel dat het stress was :o ). Door dit alles kan k veel beter relativeren. Kan mij het nou schelen dat de overburen gele gordijnen hebben of dat ze een bepaald merk auto hebben. Ik maak me niet druk om de buren en ik maak me ook niet druk over hoe ze over mij denken.
Vriendlief heeft dit nog wel heel erg, wil dat eigenlijk ook niet meer maar merkt dat het heel erg moeilijk is om anders te gaan denken. Terwijl ik soms denk: Jonge, leef toch niet zo moeilijk!! :+

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: 'Gewoon' tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:42

Ik ben ook tevreden! Er zijn heus wel eens dingen die niet leuk zijn of tegen zitten.. Maar probeer daar nooit te lang in te blijven hangen.. Vind ik zonde van m'n tijd..

Ik heb ook enorm moeite met mensen die aaaaltijd iets te klagen en te zeuren hebben.. En nooit eens tevreden kunnen zijn met wat ze hebben!

Bonnie :+
Instagram; Bonnie_gypsyhorse

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: 'Gewoon' tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:19

Ik ben wel gelukkig maar nooit echt tevreden eigenlijk...... Ik heb echt veel prikkels nodig, vaak zoek ik mn uitdagingen in werk en sport, kan dan heel trots zijn op het resultaat en direct worden er nieuwe doelen gesteld voor de volgende wedstrijd.

Benijd jullie dus wel, heb wel steeds meer behoefte aan die rust nl :)

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:27

Komt wel goed schatje! :D :+ En soms is er iets vervelends voor nodig, om zover te komen.... (ik zat voor m'n infarct bijna aan een burn-out en wat is er daarna veel veranderd!!)

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:34

Kentaro schreef:
Komt wel goed schatje! :D :+ En soms is er iets vervelends voor nodig, om zover te komen.... (ik zat voor m'n infarct bijna aan een burn-out en wat is er daarna veel veranderd!!)



Het is zo rot dat het eerst "fout" moet gaan voordat we dit stukje in onszelf vinden!

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:35

Ik kan ook zeggen dat ik tevreden ben!

Na jaren van moeilijke liefdes, samenwonen, slechte resultaten op school,, ben ik weer happy single en ik vind het heerlijk! Ik kan doen wat ik wil, hoef geen verantwoording af te leggen.
Natuurlijk mis ik af en toe iemand op de bank om lekker een filmpje mee te kijken, maar ach dat komt wel weer.

Van mij mag het de komende tijd nog wel zo blijven, heerlijk!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: 'Gewoon' tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:43

Ja maar door schade en schande word je wijs ;) En daar geloof ik ook echt in.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:49

Romyv schreef:
Kentaro schreef:
Komt wel goed schatje! :D :+ En soms is er iets vervelends voor nodig, om zover te komen.... (ik zat voor m'n infarct bijna aan een burn-out en wat is er daarna veel veranderd!!)



Het is zo rot dat het eerst "fout" moet gaan voordat we dit stukje in onszelf vinden!


:j :j

(en het erge is nog dat we zo moeilijk voor onszelf zijn...... Ik had nooit durven toegeven dat ik een burn-out had, was nog een soort van 'blij' dat ik een infarct had, dat was tenminste 'echt' iets........... :oo :o )

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:55

Kentaro schreef:
Romyv schreef:

Het is zo rot dat het eerst "fout" moet gaan voordat we dit stukje in onszelf vinden!


:j :j

(en het erge is nog dat we zo moeilijk voor onszelf zijn...... Ik had nooit durven toegeven dat ik een burn-out had, was nog een soort van 'blij' dat ik een infarct had, dat was tenminste 'echt' iets........... :oo :o )


jezelf even aan het doodvechten, is dat denk je onvermogen, persoonlijkheid, sociale druk, onzekerheid? Wat ligt hier ten grondslagen aan? Want het gebeurd jaarlijks duizenden Nederlanders dus je staat niet alleen!

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:56

ben bang dat ik daar direct mijn onzekerheid moet noemen.... :o

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: 'Gewoon' tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:58

als het te persoonlijk word hoef je niet te antwoorden hoor! Maar ben wel heel blij met je eerlijkheid.. Denk je nu, paar jaar verder met deze ervaring in je zak dat je herhaling zou kunnen voorkomen? Of speelt die onzekerheid nog steeds parte?

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:03

Hier nog zo'n "blij-ei". Toevallig bedacht ik mij gisteren dat ik echt heel veel geluk heb gehad in dit leven tot nu toe. Ik heb de meest fantastische ouders ooit, heb een hele gelukkige jeugd gehad die overliep in het leren kennen van de liefde van mijn leven waarmee ik al een eeuwigheid samenwoon. Hij die alles voor mij doet zodat ik kan genieten van mijn paard/hond etc. Wij hebben alles al en ik ben de 25 nog niet gepasseerd.

Soms betrap ik mijzelf erop om nóg meer te willen, een extra paard of stoppen met werken en dan bedenk ik me snel dat zulke wensen mooi nog even toekomst muziek moeten zijn. Een mens moet iets te wensen hebben toch?

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:05

"Mensen die wat te klagen hebben.. "
Je kan niet in het leven van een ander kijken.
Het is zo makkelijk om te oordelen. Wees maar blij als je het zelf wel goed hebt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, ComscoreBot, Dandy200, GrapeshotBot, hiphorse, LisaaSophie, Schuur_, xChoco, Zuidpool29 en 34 bezoekers