We all love a gentleman!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

We all love a gentleman!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 22:57

Of, in elk geval, ik wel. :')

Er zijn topics over lompe mannen*, egoïstische mensen, relatieproblemen en mannen die een collega lastig vallen, en nu is er ook een topic over mannen die de deur voor je openhouden, je over straat dragen na het stappen als je alleen maar hakken bij je hebt, en die speciaal voor jou naar een station komen omdat ze niet willen dat je in de regen naar je college moet lopen. <3

Jawel, dat laatste overkwam mij vandaag. Mijn trein had vertraging, de bus was al weg en het regende. Ik had op de appgroep van mijn werkgroep gevraagd of ze wilden doorgeven dat ik mogelijk een paar minuten later zou zijn en of ze wilden kijken of er een verwarming in het lokaal was. :+
Toen ik aankwam bij het station zette ik mijn 'ik-ren-niet-maar-loop-wel-erg-hard'-knopje aan. Nog voordat ik bij de uitgang was, brulde iemand mijn naam.
Ik draaide me om en daar stond een jongen uit mijn werkgroep met wie ik wel eens praatte of koffie haalde.
"Moet jij niet naar college?" vroeg ik.
"Ja," zei hij, "maar ik las dat je door de regen moest en ik heb een paraplu bij me, dus ben ik hierheen gelopen om je op te wachten, zodat je niet nat zou worden..."

Vandaar dit topic. Ik ben benieuwd naar meer verhalen! :D

Hier is trouwens ook een voorbeeld van een gentleman <3, kwam ik net tegen. Let op: kan als 18+ worden gezien door de situatie, maar het is echt heel schattig.

*voor degenen die liever 'jongens', 'heren' of een ander woord gebruiken. :D

joyce_eddy

Re: We all love a gentleman!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 00:02

ik heb ook zon vriend. ik loop nu op krukken omdat ik revaliderende ben van een knieschijfbreuk. maar mijn vriend is zo onwijs lief houd alle deuren open, neemt mijn jas aan, houd mijn spullen vast, zaterdag waren we in een restaurant en deed hij ij de jas uit en je had mensen moeten zien kijken joh!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:21

Hmmmm... Tot op zekere hoogte.. Maar in een normale situatie deuren open houden en stoeltje aanschuiven ben ik niet van hoor. :Y) Heb zelf ook handen die ik kan gebruiken..

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:33

Tot op zeker hoogte doe ik dat ook wel.. de deur openhouden en netjes voor laten gaan enz.. stoel aanschuiven vind ik weer te vergaan :')

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:38

Ik heb ook zo'n schatje.

In de zomervakantie moest ik een ochtend werken en hij sliep bij me. Ik had m laten liggen en toen ik thuis kwam waren beide stallen van mijn paarden uitgemest en 1tje zelfs helemaal onder handen genomen met de hogedrukreiniger. Daar gaat altijd heel wat tijd in zitten en het is ook gewoon super ranzig werk. En meneer heeft niets met paarden. <3 <3 <3

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:49

Ooh, ik volg.

Altijd leuk om die fijne verhalen te lezen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:27

Oh wat super lief zeg van die jongen van je werkgroep :)
Awh en die jongen in dat fimpje is ook heel lief hahaha :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:20

Ook ik heb zo'n gentlemen. Vooral toen ik in het ziekenhuis lag waardeerde ik dit ontzettend. Ik kon hem 's nachts bellen, hij is complete middagen bij me geweest en was bij alle onderzoeken. Toen ik eenmaal thuis was en ik minimaal nng 3 weken niet langer dan 10 minuten naar buiten mocht zei hij op gegeven moment "Jij wilt naar de paarden he?" Met tranen antwoordde ik ja want ik had ze immers al 14 dagen niet gezien. Hij heeft me toen uit bed gehesen en zei "kom op dan!" Tranen met tuiten toen ik ze weer zag. Denk nog zo vaak aan die tijd, wat ben ik blij met zo'n lieve gentlemen! :D <3

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:39

Ik heb ook zo'n geweldige vriend <3
Hij laat mij m'n series kijken, ondanks mijn luide protesten, terwijl hij boodschappen gaat doen en gaat koken. Ik zeg altijd precies wat ik dan nodig heb, en vervolgens brengt hij een extra reep chocolade of een stuk cake mee. Hij wilt altijd per se dingen tillen (ook een minitasje van de drogist), maakt regelmatig een kop thee voor me en hij is gewoon heel erg bezorgd om me.
Ik ben een heel zelfstandig persoon, wil alles zelf doen, niemand nodig. Maar het is stiekem best fijn dat hij zulke dingen doet voor me :o

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:41

Aww rebel_jits dat is ook wel heel schattig. <3

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:42

Ik heb een hork die me zo ene week niet aanraakt zelfs. Jawel, daar hebben we geregeld woorden over.
Ik krijg bij een restaurant meestal de deur in het gezicht, hij laat m gewoon los als hij erdoor is.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:44

F_orumster, dat is rot,
isie dus net zo a-romantisch als die van mij,
en regelmatig een gesprek erover.

maar dat van die deur is gewoon aso :(:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:46

Ik heb de mazzel dat wanneer ik kook, hij de afwas doet. Omdat ie weet dat ik een grafhekel heb aan afwassen, en hij aan koken. Heel suf, maar voor mij super lief :+:

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:46

Wat lief om te lezen allemaal.
Een goede tegenhanger voor het ''lompe acties van mannen-topic'' :')

Opmerking:
enkelvoud = gentlemAn
meervoud = gentlemEn :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:50

maar het gaat hier om 1 man, die van jezelf,
dus enkelvoud :j

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:53

* haha ik lag stuk om die video haha*
mijne is er echt 1, doet echt veel, in huishouden, neemt bloemetje mee yup laten we niet meer gaan:)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:55

Rebel_Jits schreef:
Ik heb ook zo'n geweldige vriend <3
Hij laat mij m'n series kijken, ondanks mijn luide protesten, terwijl hij boodschappen gaat doen en gaat koken. Ik zeg altijd precies wat ik dan nodig heb, en vervolgens brengt hij een extra reep chocolade of een stuk cake mee. Hij wilt altijd per se dingen tillen (ook een minitasje van de drogist), maakt regelmatig een kop thee voor me en hij is gewoon heel erg bezorgd om me.
Ik ben een heel zelfstandig persoon, wil alles zelf doen, niemand nodig. Maar het is stiekem best fijn dat hij zulke dingen doet voor me :o

Same here. <3

Ik zit nogal in de crisis wbt geld en hij helpt me overal bij, en doet er dan altijd net een schepje boven net als met alles. Net als met zo'n minitasje van de drogist idd. Ik ben van mezelf koppig(liep als kind altijd rond: kan het zelluf wel!!) maar moet toch stiekem wel zeggen dat ik het heerlijk vind om zo bepoezelt te worden!
Hij verwent mij graag en nu ik weer een baan heb, kan ik hem ook eens lekker in de watten leggen.

Ik ben afentoe echt een mafkees, dat neemt hij mooi voor lief en laat mij gewoon lekker mijn ding doen, ik kan hem overal heen slepen als ik dat wil. <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:56

Ik heb een fantastische man daarin. :)
Deuren open houden (zelfs de auto deur open doen als we écht een avondje met ons twee uit gaan, niet als we even naar zijn nonkel gaan natuurlijk -hoewel, in een gekke bui wil ie dat ook wel eens doen. _O- -
Zijn "arm aanbieden" als we samen over straat lopen 's avonds (en dan voel ik me echt zo heerlijk princesserig als ik heel galant zijn arm aangeboden krijg!! :D )
En veel meer dingen; zware dingen heffen als hij er bij is moet ik niet aan denken, hooi slepen als ie langs me staat? Dat moet een vrouw niet doen als er een man in de buurt is!

Kwam een keer overstuur terug van de winkel (had een echte rotdag) en hij kwam net van z'n werk en ik moest nog voor vanalles terug en had geen zin (had geen kar kunnen nemen dus mar snel het e.e.a gepakt en thuis concluderen at je alsnog lang niet al het hoognodige hebt) en dan laat hij me uitrazen (en dat nog wel zonder me uit te lachen terwijl het lachwekkend moest zijn) pakt ie me vast en zegtie heel simpel "kom, dan gaan we nu gewoon even samen terug is dat ook weer gebeurt" :+:
Ik heb een topvent!! :+:

Zondag kookt hij, of gaan we uit eten... Zondag is ook voor mij kookvrije dag ondanks dat ik niet werk op het moment. :+:
Oh ik kan boeken vol schrijven met allemaal lieve dingetjes... Kopje thee, koffie of warme chocomelk maakt ie vrijwel altijd voor me als hij uit zijn garage komt (zelfstandige aan huis), helpen uitladen van winkelwaren... Ik kan al die dingen ook gewoon zelf hoor, sleep even goed met bidonnen water als ik alleen ben enz, maar wat is het fijn als er een man is die voor je zorgt gewoon... Omdat hij dat wil, niet omdat het zo hoort.

Wb vreemden;

Toen ik net mijn rijbewijs had stond ik te ver van zo'n ticket dingetje van een ondergrondse parking, kon er dus niet aan, wilde net mijn deur open doen toen een jongen van mijn leeftijd heel lief dat ticketje pakte en het me aangaf met een knipoog.. :+: Dat vondk zo lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:08

Leuk, eens een positief topic over mannen! :) Fijn ook om te lezen dat het gewaardeerd wordt door jullie, ik vind dat mannen er vaak nogal karig vanaf komen omdat het voor vrouwen niet snel goed is, maar gelukkig kan dat dus ook anders!

Deuren openhouden en stoelen aanschuiven gebeurt hier niet vaak, maar dat kan ik dan ook goed zelf. ;) Mijn vriend is gewoon heel lief omdat hij altijd rekening met me houdt en me de dingen laat doen die mij gelukkig maken. Ik heb een rattenopvang en dat betekent dat het huis zo ongeveer in beslag is genomen door ratten en kooien, maar ik hoor er nooit iets over. Ook niet als we weer een halve nacht wakker liggen omdat ik persé een groepje mee wil nemen naar de slaapkamer omdat ze net bij elkaar zitten en ik ze in de gaten wil kunnen houden, of als hij met mij in de stromende regen en stromende tranen ;) een overleden ratje moet begraven.

Vorige week nam hij vrij om met mij mijn nieuwe pony op te gaan halen en terwijl hij niks met paarden heeft is hij in het weekend naar ze toe geweest om te kijken of alles wel goed ging met haar omdat ik zelf weg moest. Was zijn eigen voorstel. <3

Er staat regelmatig als verrassing een bosje bloemen op tafel, hij kookt elke avond (en ik mag zeggen wat ik graag wil eten :D ) en is gewoon hartstikke lief. <3

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:44

Jaaa ik heb er ook zo 1 <3

Houdt ook altijd deuren voor mij open ed.
Maar hij komt ook gerust in de strooomende regen naar het treinstation fietsen om mij een survivalpakket chocola aan te bieden als ik een rotdag heb.
Hij staat gewoon altijd voor mij klaar en ik ben zooo blij met hem <3 <3

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:58

ahw lief topic ♥ ik hoop er ook ooit een leuke gentleman te vinden
maarja ik zit nog op school en heb vele hobbys en gaan tijd voor een vriend en daarnaast ken ik niemand die mij leuk vind #teamforeveralone
maar wel altijd leuk om zulke dingen te lezen ♥

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:58

Ja hoor hier ook een Mr. Darcy, galantheid is een tweede natuur aangevuld met een romantisch sausje van verassingen (etentjes, ontvoeringen Rome), goedgeschreven liefdesbriefjes, bloemetjes en altijd top gekozen cadeautjes. Dat allemaal voor iemand (ik dus) die enorm zelfstandig, koppig en geëmancipeerd is. Maar ja zoals mama altijd zegt: " een dame is een vrouw die een man in staat steld zichzelf als een heer te gedragen". Dus dat doen we dan maar braaf :o . Wordt allemaal gewaardeerd en ik doe ook m'n best maar komt minder natuurlijk moet ik zeggen...

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:12

Ik heb ook zo'n lieve vriend, tasjes worden altijd van mij overgenomen, hoe ligt ze ook zijn. Als ik het koud heb, krijg ik een dekentje. Bij paardenwedstrijden doet hij altijd zoveel mogelijk voor mij, omdat hij weet dat ik heel erg zenuwachtig ben. Hij vindt het ook geen probleem om een paard 1,5 uur vast te houden terwijl ik d'r vlecht, omdat ze absoluut niet stil wil staan, zodat hij haar steeds weer een pasje vooruit, achteruit of opzij zet, zodat ik door kan vlechten. Ook stapt hij regelmatig mijn paard aan de hand uit. Ook maakt hij regelmatig lekkere broodjes voor mij. Mijn jas aanpakken, deuren opendoen en mijn stoel aanschuiven gebeurt soms, maar met alle andere lieve dingen die hij voor mij doet, mis ik het helemaal niet. Ik heb een echte gentleman! :o

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:23

Hier ook zo'n schat en dat al 35 jaar.
Deuren open houden,ik til nooit een tas.
Hij gaat als hij thuis is altijd mee naar mijn paard,mest dan uit,schept de wei en nog veel meer.
Wil ik een schuilstal maakt hij die.
Gaat bijna altijd mee als ik naar mijn vader ga,en laat altijd 's avonds mijn hond uit <3 ook als het regent.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:37

Wat een heerlijk topic zeg <3