Een tijd aangekeken, en mn twijfels gingen niet weg. Ik vond hem wel leuk, maar toch was ie te softy voor mij. Te 'verwijfd'.
(Gelukkig) heeft hij kort daarna gezegd dat hij het toch niet zo zag zitten en mij meer als goede vriendin zag i.p.v. 'zijn' vriendin.
Nou prima, no hard feelings.. Ergens was ik wel opgelucht haha.
Nu een jaar later zit hij weer achter me aan. En hij wil heel graag het opnieuw proberen. Hij mist me enz.. In een opwelling heb ik gezegd dat we het altijd kunnen proberen, en we kunnen kijken hoe het zal lopen. Zo gezegd zo gedaan is er een date gepland voor over ruim 2 weken. (We wonen ver bij elkaar uit de buurt en dan hebben we beide een hele dag vrij) Maar na nu ruim 1.5. week dagelijks veel contact met hem te hebben gehad kom ik weer op hetzelfde uit als vorig jaar: Hij is te softy voor mij. Niet man genoeg, té lief, en ik geloof nog steeds dat hij niet 100% hetero is. Ik heb er goed over nagedacht, en besloten om de date toch te cancelen.. Omdat ik weet dat het toch niet gaat werken vanuit mijn kant.. En ik vind dat ik dat beter nu eerlijk kan vertellen dan na een paar dates. Scheelt ons beide treinritjes van 40euro per keer en een bult tijd.
Maar ik weet niet hoe ik het moet brengen.. Hij heeft er zoooooveel zin in..
Hij was zo blij als een klein kind toen ik zei dat ik het wel wou proberen haha. En nu moet ik hem het slechte nieuws brengen.. Hoe breng ik dit tactvol? Ik kan moeilijk zeggen: Luister eens.. Je bent te soft voor mij, ik geloof nog steeds niet dat jij 100% op vrouwen valt.. Zoek het eens in een andere hoek 
Heeft iemand tips? Overigens kan ik het verder erg goed met hem vinden, dus van mijn kant hoeft het contact absoluut niet weg te vallen..
Hopelijk hebben jullie goede adviezen

. Over het algemeen begrijpen mannen echt niet die subtiele hints. Als je het te vriendelijk aanpakt of subtiel, krijg je veel eerder de kans dat hij denkt "oh ze twijfelt nog, dus als ik even mijn best doe dan win ik haar wel