Het is voor mij van nature al erg moeilijk om op gewicht te blijven en sinds ik een darmziekte er bij gekregen heb is het helemaal moeilijk om op gewicht te blijven.
Mijn lichaam lijkt door die darmen minder goed energie enz te kunnen opnemen waardoor ik me ondanks een stevig ontbijt (ommeletje met spek bv) en na een uurtje of twee rijstkoeken met aardbeienjam en daarna nog een 4uurtje (koekje met chocolade oid) ten eerste;; me nog steeds een beetje flauw voel (vermoedelijk ook omdat ik simpelweg op het moment op ondergewicht zit omdat er nog een actieve ontsteking is die trouwens behandeld en opgevolgd wordt).
Dus ik zoek gezonde manieren/gerechten om meer energie op te doen 'dan zou moeten' om op gewicht te blijven en eigenlijk líefst nog aan te komen ook...
Probleem is dat ik zo lang de onsteking actief is wél een beetje moet opletten met veel vezels: dat maakt het voor mijn darmen erg moeilijk en bezorgd me bovendien meer pijn dan me lief is...
heel basic; volkoren producten en rauwe groenten zou ik zo veel mogelijk moeten "mijden" op het moment.
Ik hoop dat ik nu geen onmogelijke vraag stel.

Ik kreeg alleen een brochure mee over "te mijden voedsel".