Interessante link over groene transitie (energie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Welke energie hebben jullie?

Groene energie
1 (50%)
Grijze ('normale') energie
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2

Eight

Interessante link over groene transitie (energie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:30

De groene masterclass

Hallo bokkers!

Voor mijn opleiding heb ik de opdracht gekregen om dit filmpje te bekijken en samen te vatten wat het belang er van is voor ieder persoon. Nu vond ik dit filmpje zo verhelderend en interessant dat ik dacht dat het goed zou zijn om deze te delen met jullie. Het filmpje duurt ongeveer drie kwartier maar is zeker de moeite waard om te kijken als je geïnteresseerd bent in de transitie van het huidige energienetwerk naar groene duurzame energie. Hoe staan jullie hier tegenover?

Ik vind het zelf een heel goed idee en ik sta er dan ook volledig achter. Ik had het er gisteren met mijn ouders over en nu vertelde mijn vader dat hij laswerk heeft gedaan voor een fabriek gericht op de bio-ethanol, maar dat deze fabriek heeft moeten sluiten om diezelfde redenen als in het filmpje worden opgesomd. Heel erg jammer natuurlijk. En welke energie hebben jullie zelf? Groene energie of grijze (gewone) energie? Wij zelf hebben groene energie. En hoe staan jullie tegenover de transitie naar groene energie?

Ben heel benieuwd of er bokkers zijn die de tijd zullen nemen om het filmpje te kijken! +:)+