Leeftijdsverschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Leeftijdsverschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 19:51

Heyy bokkertjes

ik weet wat jullie denken "alweer zo een topic over leeftijdsverschil". Ik weet het maar dit vind ik het anders.
Ik lees wel zo'n beetje alle topics over leeftijdverschil en vaak ook wat reacties ( oké ik lees ze niet allemaal maar als ik ze tegenkom wel ) puur omdat ik de reacties van de bokkers interessant vindt.
Vaak gaat het hier wel om topics waarbij gaat om mensen rond de 25 jaar die gaan voor een oudere man, en dan is mijn mening als je daar gelukkig mee bent en je zit op dezelfde golflengte, geniet ervan!
Maar ik kom zelden ( eigenlijk nooit, daarom open ik dit :') ) een topic tegen waarbij het gaat om een 18,19,21 of 22 jarige die het leeftijdsverschil in vraag stelt.
Dus nu meestal zijn de reacties van bokkers positief als het gaat om een leeftijdverschil waarbij de jongste persoon 25 is en dan bijvoorbeeld een relatie heeft met iemand van 35.
Maar wat vinden jullie van een relatie van een 19jarige met een een 28jarige man ( bijvoorbeeld ) onder de voorwaarde dat je gewoon veel lol hebt en op dezelfde golflengte zit qua zakelijkheid, serieusheid in het leven, humor, etc.

Dus barst los :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:54

19 en 28 is geen onoverkomelijk probleem lijkt me. :)

Is ook geen extreem leeftijdsverschil. En met 19 jaar kan dat beter dan 14 en 23 zeg maar.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:56

Ik ben nu 18 en mijn vriend is 25. Komt redelijk in de buurt van wat jij stelt.
In mijn ogen gaat het prima, hij is natuurlijk ouder en al afgestudeerd (HBO). Maar daarentegen ben ik niet op mijn mondje gevallen en heb ik een goed stel hersens en kan ik prima meekomen met waar hij het over heeft (ik zit nu in mijn 2e jaar HBO).
Het blijft natuurlijk een verschil, maar als je je er niet druk om maakt en schijt hebt aan wat andere mensen vinden is het net zo leuk als met iemand van "je eigen leeftijd"
<3

Flint05

Ik was 15 en mijn vriend (nu al 17 jaar mijn man) was 22 jaar. In het begin van onze relatie vonden vele het vreemd, maar mensen wennen eraan! Inmiddels zijn we 42 en 49 jaar en voelen we het verschil helemaal niet meer.

annutjuuh

Tjah, als het klikt zou ik zeggen waarom niet? Als je maar gelukkig bent toch?

BaileyMix

Leven en laten leven, zolang beiden er gelukkig mee zijn!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:57

Ik denk dat het vanaf boven de 18 niet heel veel meer uitmaakt, net wat Suzanne zegt. Heb zelf op mijn 22ste een korte 'relatie' gehad met iemand van toendertijd 33, en dat is uitgegaan omdat hij alleen maar kon liegen. Maar wat betreft de verdere klik; ach, leeftijd zegt niet veel. De een is vroeg volwassen, wereldwijs etc, de ander wat later.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:58

Ik ben 20, en mijn vriend 33. Het klikt harstikke goed. Dus waarom niet? :)
Was in het begin wel bang voor de reacties uit me omgeving.
Maar iedereen reageerde onwijs positief,
Dus ik zeg, ga er voor ! :)

chimello

Re: Leeftijdsverschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:59

Ik vind leeftijd geen enkel probleem.
Ik zou zo iemand ouder daten, geen problemen mee.

Als de persoon in kwestie wel heel erg jong is en een veel ouder iemand gaat daten stel ik wel vragen bij waarom een oudere man zo graag een heel jong meisje date... :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:00

Angeliquee18 schreef:

Op de Middelbare school had een meisje uit mijn klas (16 jaar) stiekem iets met een man van 33.
Dat vind ik wat ongezonder.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 20:01

Haha even iets rechtzetten; het gaat niet over mijzelf :P maar gewoon puur hypothetisch gezien vond ik het een interessant onderwerp

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:01

Goede vriendin van me was 16 toen ze een relatie kreeg met haar 16 jaar oudere vriend. Zij 16 dus en hij dus 32. Beetje op eeen nare manier bij elkaat gekomen (hij was destijds getrouwd) maar ondertussen zijn ze heel erg gelukkig samen. Wonen al jaren samen, zijn getrouwd en hebben een dochtertje van bijna 1 jaar oid.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 20:02

Leuke reacties wel moet ik zeggen!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:05

Toen ik 18 was, leerde ik mijn ex kennen ,die was 6,5 jaar ouder.
Prima leeftijdsverschil, we zaten an sich goed op een lengte. Dat is bijna 3 jaar goed gegaan.
Enige puntje was dat ik één van de oudste in mijn vriendenkring was en hij de jongste van zijn vriendenkring. Ik was net 17, kwam net een beetje kijken, zijn vrienden waren getrouwd en hadden kinderen.. Weinig gesprekstof, dat was iets wat me toen wel heel erg opviel. Maar tussen hem en mij eigenlijk nooit heel erg opgemerkt..

Laatste exvriendje was 3,5 jaar jonger dan ik. Dat is weer niet echt perse een goede combo.
Zal ik denk ik in het vervolg ook redelijk snel op afknappen. Niet omdat het niet gaat of ging, maar omdat sommige dingen gewoon té moeizaam zijn gegaan en ja, dat had veel met leeftijd te maken (als in over dingen praten, dingen oplossen, levensstijl etc) :).
Daarbij merkte ik ook gewoon een aardig gat in ons op, toen ik hem leerde kennen was ik bezig met de koop van een huis, hij was net weg bij defensie en was op de vrachtwagen gegaan. Mijn leven ging meer richting huisje boompje beestje, hij naar werken en stappen. Dat dus qua levensstijl :').

Ooit had ik een gigantische klik met een man van 15 jaar ouder. Ik was toen zelf ergens begin 20, 21 geloof ik en heb dit afgeketst omdat ik toendertijd gewoon niet met zo'n veel oudere persoon thuis durfde te komen. Nu (26 ondertussen) zou ik daar een stuk minder moeite mee hebben. Maar toen, nee...

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:09

Snap dat je het antwoord wilt, omdat je toch iets jonger bent. Maar ook de 25- jarige zijn ooit 19 geweest. Daarom heeft het geen verschil.

Liefde gaat voor alles, als je genoeg van elkaar houdt maakt je dat allemaal niets meer uit!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:21

Zal ik wat heel hypocriets zeggen:

Ik was 17 toen ik mijn ex tegen kwam, hij was 23. Verschillende levensfases en alles wat mensen als argumenten op kunnen gooien hadden wij tegen ons, maar de relatie ging prima, ik heb zelfs nog anderhalf jaar met m samengewoond, ook dat ging prima. Uiteindelijk zijn we uit elkaar gegaan omdat we gewoon merkten dat het een beetje doodgebloed was. Ook een hele saaie en veel voorkomende reden.

Goed, wat is hier nou hypocriet aan? Nou, ik moet eerlijk zeggen, als een van mijn vrienden van 23 nu mij zou vertellen dat hij met een meisje van 17 gaat, zou ik toch wel even denken, "wat moet je toch met zo'n groen meisje". Maar goed, mijn hypociete kant gaat ook maar zover, uitspreken zal ik het niet doen en als ik ze dan samen zie vind ik het waarschijnlijk weer helemaal oké, tenslotte zijn die mensen niet voor niets samengegaan.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:23

Phoeh 16 en 33 vind dan ook weer iets té.. maar.. zeg nooit nooit...
Toen mijn vriend mij aansprak dacht ik ja daaagg, bah mij te oud.
Heb hem dan ook een hele tijd genegeerd. Daarna wel ingesprek...
Maar toen nog dacht ik no way..
Maar ja als je verliefd word.. verliefd is verliefd..
Dat houd je ook niet als 16 jarige tegen..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 20:23

Missie_Maxie schreef:
Snap dat je het antwoord wilt, omdat je toch iets jonger bent. Maar ook de 25- jarige zijn ooit 19 geweest. Daarom heeft het geen verschil.

Liefde gaat voor alles, als je genoeg van elkaar houdt maakt je dat allemaal niets meer uit!

Het gaat hier niet over mezelf, maar gewoon ik vroeg me dit al langer af en vandaag had ik zoiets van ach open een topicje erover gewoon benieuwd naar dat jullie ervan vinden :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:25

Suzanne F. schreef:
Angeliquee18 schreef:

Op de Middelbare school had een meisje uit mijn klas (16 jaar) stiekem iets met een man van 33.
Dat vind ik wat ongezonder.

Dat vind ik gewoon echt niet oke..

Boven de 18 zie ik het probleem er niet van in. Nouja zou wel raar op kijken als een 19 jarige met iemand van 40 gaat..

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:28

Ik spreek uit ervaring:)

Ik was 14 toen ik mijn vriend van toen 26 leerde kennen. Was meteen een klik.
Nu ben ik 18 en mijn vriend 30 en zijn ruim 3.5 jaar gelukkig samen. Wel watproblemen gehad door traumatische ervaring, maar hieruit is wel gebleken dat we niet zonder elkaat kunnen ongeacht de leeftijd:)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:29

ouders lijkt me minder erg als jonger. Daten jullie ook makkelijk (veel) jongere mensen? omdat je ook vaak hebt dat jongens veeeel later volwassen zijn dan meiden..

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:31

Interessant topic!

Ik ben bijna 20 en mijn vriend is 38.
We hadden allebei NOOIT verwacht dat we voor elkaar zouden vallen, maar het is toch gebeurd :D.

Ondertussen zijn we bijna 2 jaar samen en dolgelukkig. Als het werkt dan werkt het.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:31

Angeliquee18 schreef:
Phoeh 16 en 33 vind dan ook weer iets té.. maar.. zeg nooit nooit...
Toen mijn vriend mij aansprak dacht ik ja daaagg, bah mij te oud.
Heb hem dan ook een hele tijd genegeerd. Daarna wel ingesprek...
Maar toen nog dacht ik no way..
Maar ja als je verliefd word.. verliefd is verliefd..
Dat houd je ook niet als 16 jarige tegen..

Precies, verliefd is verliefd. Het enige waar je voor moet waken, is dat er geen foute bedoelingen bij zijn. Ik bedoel, een volwassen kerel heeft op seksueel gebied toch vaak al wat beleefd terwijl veel 16-jarige daar nog aan moeten beginnen. Door een relatie aan te gaan met een oudere jongen gaat dat allemaal wat sneller, niets mis mee, zolang het maar gebeurd met toestemming van beide kanten.

Vriendinnetje van mij is 25 en zij heeft nu al 2 jaar een relatie met een man van 52. Toen ik dit van haar hoorde moest ik echt even slikken. Mijn eerste reactie was ook gelijk "Wauw.. ehh, dat is onhandig". Maar ja, zelfs daarbij, die twee passen bizar goed bij elkaar. Ze hebben zelf echt wel door dat het totaal niet handig is. Ze heeft zelf vaak genoeg gezegd dat ze niet weet wat ze moet doen, over 10 jaar is hij toch echt al wel "oud" zeg maar en zij nog lang niet. Maar ze zijn echt gelukkig, hij is ook totaal geen engerd (Wat je, tenminste ik, toch een beetje inbeeldt als je dit verhaal hoort). Tja, wat moet je dan, je wordt gelukkig van elkaar, iedereen die hen ziet, merkt ook dat het gewoon werkt, maar het is ergens super onhandig.

Door bovenstaande ervaring, zeker omdat het nu al 2 jaar duurt en ze het nog steeds zo leuk hebben, merk ik wel dat ik erg open-minded ben geworden. Als ik dit soort verhalen hoorde, dacht ik altijd, "Ja, maar dat kan toch eigenlijk niet hoor". Maar ja, dan maak je het mee en dan merk je eigenlijk dat je niet zo'n goede reden kan verzinnen waardoor het niet kan, behalve dat onpraktisch is voor "later" mocht het in stand blijven.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:34

Zie mijn bericht DynamiteS :). Ik zal hier nooit meer bewust voor gaan en als er een giga klik is en de leeftijd komt ter sprake, weet ik serieus niet of ik er nog eens in zal duiken.
Heb 1,5 jaar samengewoond met die gozer maar er zaten zoveel vlakken qua onvolwassenheid in..
Al denk ik dat je een jongen hebt die anders is opgevoed (hij is er 1 van een drieling, ouders konden geen kinderen krijgen, dus erg beschermend opgevoed en daardoor dus ook zeeeeeeeeer laat volwassen) en meer dingen zelf heeft gedaan, je toch ook wel een ander persoon voor je hebt..
Maar hoe ik er nu over denk? No way :')
3,5 jaar jonger klinkt niet veel, maar is het absoluut wel. Als man zijnde jonger dan :)

Edit: Zo, dat is inderdaad een vrij heftig verschil van je vriendin.. Zou niet weten of ik dat ook zou kunnen, inderdaad de gedachte naar verder...
Die man heeft zeker kinderen? Zou hij nog meer kinderen willen? Maar dan? is hij een hele "oude" vader... ?
Knap van je vriendin hoor!

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:41

Ik vind zulke verhalen altijd fascinerend... Liefde is toch een raar iets. Toen ik 16 was had ik een vriendje van 25, maar dat is ook niet lang goed gegaan :D Was een lieve jongen hoor, maar hadden gewoon een hele andere belevingswereld. Nu ik zelf 25 ben en werk merk ik wel dat ik veel meer gemeen heb met een werkende single van 40 bij wijze van spreken dan met de scholier die ik toen was.