Studie paardenhouderij op t AOC ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

J_Verlangen

Studie paardenhouderij op t AOC ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 19:26

Haaaaii!

Ik wil na aankomend jaar (VMBO TL) Paardenhouderij gaan studeren op t AOC oost in Doetinchem. Ik wou vragen of iemand ervaring heeft met deze studie?

xxx

Esprit4

Re: Studie paardenhouderij op t AOC ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:28

ik zou het niet doen,
ik heb een slechte ervaring met aoc en ben er ook met veel gezeur zonder diploma vanaf gegaan
je word opgeleid tot volwassen pennymeisje en het voegt vrij weinig toe door het tekort aan goede docenten ik weet dan niet of dit ook voor Doetinchem zo is maar aoc is naar mijn mening een rotinstelling

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 20:30

Esprit4 schreef:
ik zou het niet doen,
ik heb een slechte ervaring met aoc en ben er ook met veel gezeur zonder diploma vanaf gegaan
je word opgeleid tot volwassen pennymeisje en het voegt vrij weinig toe door het tekort aan goede docenten ik weet dan niet of dit ook voor Doetinchem zo is maar aoc is naar mijn mening een rotinstelling

Okeee dankjewel !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:40

Niet doen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:43

Hier hebben ze het ook maar je schiet er niks mee op.
Ik als paardeneigenaar zou in principe leren wat ik allang weet.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:50

Esprit4 schreef:
ik zou het niet doen,

Helemaal mee eens.. Ik kreeg zelfs van mijn lerares te horen dat paarden totaal geen gevoel in hun benen hebben.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:03

Nou nou, zó slecht als er nu wordt beweerd is het ook niet.

Kijk - elke paardenhouderij opleiding leer je wel wat van. Maar het is zonde van je tijd (naar mijn mening), omdat er weinig banen zijn in de paardenhouderij sector en daardoor vaak beland in totaal een andere sector.

Van het AOC Oost in Doetinchem weet ik wel wat, het is best een leuke school en het afgelopen jaar heeft het AOC veel veranderingen doorgemaakt. In principe leer je het verzorgen van een paard, een stuk ziekteleer, voeding, een stuk exterieur/fokkerij en verder ligt het vooral aan het niveau wat je doet. Bij het ene niveau leer je vooral over het starten van een eigen onderneming terwijl je op andere niveaus meer krijgt over het werken op een manege/stalling.

Is het AOC slecht? Nee. Dat niet. Anders had het niet mogen bestaan van de onderwijsinspectie.
Is de opleiding nuttig? Dat is discutabel.

In de dierensector is het sowieso lastig om een baan te vinden en als je niet hard genoeg werkt op je stages of je opdrachten niet (goed) doet, tja... dan krijg je geen diploma. Daar kan het AOC niets aan doen, daar moet je zelf voor werken. Voldoe je niet aan de eisen die gesteld zijn vanuit de overheid - krijg je je diploma niet.

Kijk, als je een opleiding doet in de detailhandel en uiteindelijk aan het werk gaat in een winkel, heb je ook niet veel meer kennis dan iemand die gewoon altijd in een winkel heeft gestaan en zichzelf heeft opgewerkt tot bedrijfsleider. Zo kun je een paardenhouderijstudie ook zien.