vuurneon schreef:Ligt aan de situatie: als ik naar mijn werk moet, dan stop ik alleen voor een noodgeval en niet voor schapen. Maar heb ik tijd, dan stop ik met liefde.
Wie weet dachten veel mensen wel; leuk, die man laat de schapen in de berm grazen! En reden gewoon door.
Ik heb ook wel eens een paardenboer geholpen, zijn paarden waren over het hek gegaan. Dus hulp aangeboden en dat nam ie aan maar vervolgend kreeg ik de wind van voren. Eikel.
Heb dat ook wel eens gehad bij een schapenboer, 1 schaap ging de verkeerde kant op en rende weg. Ik kreeg daar de schuld van omdat ik (als kind!) niet genoeg kon drijven. Ja dahaag. Als je gewoon voor deugdelijke hekken had gezorgd was dit niet gebeurt. Eikel.
Dus gaat wel 2 kanten op.
Ik ben zeer behulpzaam, maar als diegene die ik help mij zo behandelt dan help ik diegene iig geen tweede keer.
Ik ervaar het zelf niet, toen de ruiter van mijn paard afviel en weggaloppeerde, heeft iemand anders keurig mijn paard gepakt en in de eerste beste wei gezet. Maar ook in supermarkten etc als ik ergens niet bij kan: mensen helpen dan graag.
Hier sluit ik me bij aan. Als de situatie het toe laat help ik graag, helaas is gebeurt het mij ook vaak dat je alleen maar gezeur/ondankbare mensen krijgt. Even bedanken voor je hulp kan er vaak niet eens af. Gelukkig heb je ook mensen die wel blij met je hulp zijn, of als je zelf een keer hulp nodig hebt jou ook helpen.