Wat is ons recht? TAF verzekering betaald al een jaar niet!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Wat is ons recht? TAF verzekering betaald al een jaar niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 22:01

Hallo allemaal..

Ik ga proberen ons verhaal niet al te lang te maken..
Waar het op neer komt, is dat mijn vader sinds augustus 2012 in de ziektewet zit met een schouderblessure, wat later een slijmbeursontsteking bleek te zijn. Mijn vader is verzekerd bij TAF, echter hebben zij nog steeds NIKS uitbetaald.

Ik heb laatst een mail opgesteld aan RADAR voor mijn vader, die zal ik hier neerzetten:

Citaat:
Beste RADAR,

Ik zal proberen een korte uitleg te geven over onze situatie.
Sinds augustus 2012 zit mijn vader met een schouderblessure in de ziektewet. Mijn vader is zelfstandige, en heeft dus een eigen ****bedrijf.
Hij heeft zijn ziektewetsverzekering afgesloten bij TAF verzekeringen BV.
Helaas hebben wij nu ruim een jaar verder, nog steeds geen enkele uitkering ontvangen.

Mijn vader is verder onderzocht, en in november 2012 bleek hij al die tijd al een slijmbeursontsteking te hebben. Dit is medisch vast gesteld door een GAV erkend arts deze eis stelt TAF dan ook. Toen heeft TAF verzekeringen BV de maanden 20 november 2012 tot 1 februari 2013 uitbetaald aan mijn vader, en sinds dien hebben wij geen cent meer gezien.

Mijn vader zit momenteel nog steeds in de ziektewet met zijn schouder en is ook onder behandeling van een psycholoog, maar moet uit noodzaak voor 50% gaan werken, maar ook dit wordt op geen enkele manier aangevuld door TAF.

In december 2012 hebben wij dan ook DAS rechtsbijstand ingeschakeld, maar helaas laten zij er ook de nodige periodes overheen gaan, en wordt er nog steeds geen actie ondernomen. Maar mijn vader heeft volgens zijn polis (en ook volgens DAS) alle recht op een uitkering. Kort samengevat heeft mijn vader nog recht op 11 maanden uitkering, plus wat nog komen gaat.

Ik hoop hiermee tijdelijk voldoende geïnformeerd te hebben, en snel iets te horen.

Ik heb de polis van TAF bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,

Dit is dus in het kort de situatie. Wat kunnen wij nu nog doen? Wij worden al een jaar van het kastje naar de muur gestuurd, en weten niet meer wat nog te doen.....

Wie heeft hier wat meer verstand van? Zijn er nog instanties die wij kunnen raadplegen?

Storm

Re: Wat is ons recht? TAF verzekering betaald al een jaar niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:59

Het eerste wat bij mij opkomt (maar ik ben een leek), is dat je een goede advocaat moet zoeken die jullie kan helpen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:08

Hebben ze een reden opgegeven waarom ze niet meer betalen?
Zijn jullie al naar de geschillencommissie (Kifid) gestapt?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:17

Brainless schreef:

Voor je naar het Kifid kunt stappen moet ze eerst een klacht hebben ingediend bij de verzekeraar (en deze klacht moet worden afgewezen). Misschien is dat al gebeurd, dat haal ik niet uit het verhaal.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 14:22

Ir111 schreef:
Brainless schreef:

Voor je naar het Kifid kunt stappen moet ze eerst een klacht hebben ingediend bij de verzekeraar (en deze klacht moet worden afgewezen). Misschien is dat al gebeurd, dat haal ik niet uit het verhaal.

Kifid? Nee, nog niet gedaan.

Zal zo eens googlen.

Een klacht indienen, je bedoeld bij TAF zelf?

En de reden dat ze niet betalen, Joost mag het weten! We krijgen elke keer brieven dat ze wachten op medische dossiers, maar die hebben ze al lang allemaal binnen. En op elke brief zit natuurlijk weer een wacht termijn van 6 weken..

Ik ben ook een leek op dit gebied helaas, dus vandaar dat ik hier het verhaal doe op de hoop dat iemand meer weet.

En een advocaat is ontzettend duur, en laten we nu al bijna een jaar nauwelijks inkomen hebben.. Dus geen idee waar dat van zou moeten, anders was die er al geweest helaas.....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:32

Jullie hadden allang een klachtenprocedure moeten starten, nu duurt het alleen nog maar langer.
Alles staat op hun eigen site vermeldt.
Als de klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld kun je door naar Kifid, maar pas als jullie er met TAF niet uitkomen.
https://www.taf.nl/Home/Algemeen/Klachten

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:35

Onder omstandigheden kan je in aanmerking komen voor gefinancierde rechtsbijstand vanuit de overheid. In dat geval betaalt de Raad voor Rechtsbijstand het grootste deel van de kosten. Je vader is in dat geval voor de advocaatkosten alleen een (inkomensafhankelijke) eigen bijdrage verschuldigd. Hierbij wordt in beginsel uit gegaan van je inkomen over 2011, maar ik kan me voorstellen dat de inkomenssituatie nu anders ligt. In dat geval kan je vragen om een peiljaar verlegging. Mijn advies: ga naar het juridisch loket, laat je voorlichten en eventueel doorverwijzen naar een advocaat die werkt op basis van toevoeging door de RvR.

Succes!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:42

@M_i_r
Maar de eerste stap is toch echt een officiele klacht neerleggen bij TAF.
Nu hebben ze dat (na 11 maanden) nog niet gedaan.
Pas als blijkt dat ze het niet willen oplossen, dan kun je hogerop.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:47

Ook bij het instellen van een klacht kan een advocaat(-gemachtigde) een nuttige toevoeging zijn. Vaak gaat het om regelgeving en voorwaarden waar de gemiddelde verzekerde geen kaas van gegeten heeft. Juridische bijstand is dan geen overbodige luxe en zeker niet alleen voorbehouden voor gerechtelijke procedures. De raad voor rechtsbijstand zal dan beoordelen of zij voor een dergelijke zaak ook een 'subsidie' wil/kan verstrekken maar daarvoor is niet vereist dat het een gerechtelijke procedure is. ook voor alleen advies of een andere procedure kan een toevoeging worden verstrekt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:50

Wat heeft je vader precies voor verzekering want dat maak ik er niet uit op, is het een arbeidsongeschiktheidsverzekering?

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:25

Is je vader wel verzekerd voor psychologische klachten? Dat is namelijk een apart onderdeel op veel polissen, dat moet je apart aangeven als je een verzekering afsluit (en daarmee gaat de premie ook omhoog). En heeft hij nu al vanaf augustus 2012 een slijmbeursontsteking?