Verkeerde voorlichting KPN winkel over 25 euro actieabbo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Verkeerde voorlichting KPN winkel over 25 euro actieabbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 21:49

Pff ik ben er echt even moedeloos van....

9 maanden geleden in de KPN winkel een abbonement afgesloten voor 25 euro. Dit was alles onbeperkt, MB's en belminuten inclusief Samsung S3 toestel lease. Heb al jaren iedere keer mijn abbonementen via internet afgesloten maar werd er een beetje gek van dat er steeds zoveel fout ging dus ik denk ik ga naar een betrouwbare provider in de winkel, dan kunnen ze alles netjes regelen. In eerste instantie leek het heel goed te gaan, enthousiaste verkoper die me nog een paar extra tips gaf om nog voordeliger uit te zijn. Dit abbonement was de eerste 9 maanden dus 25 euro, na die 9 maanden moest ik naar de winkel komen om samen te kijken wat mijn verbruik precies was en dan zouden we samen de bijbehorende bel en mb bundels erbij uit kunnen kiezen. Ik weet nog dat ik heb gevraagd wat ik dan ongeveer na die 9 maanden zou gaan betalen en hij heeft een bedrag genoemd van ongeveer 50 euro, en omdat ik met een mooie constructie nog 5 euro korting kreeg zou het ongeveer op 45 euro uitkomen, voor 1000 mb en 250 bel/sms. Niet echt een extreem abbonement en 50 euro vond ik daarvoor nog aan de hoge kant maar ik dacht als alles nou gewoon goed geregeld is en ik naar de winkel kan als er iets mis is heb ik dat er wel voor over.

In de tussenliggende maanden behoorlijk wat problemen gehad met verschillende dingen, zowel over dit abbonement en vast internet wat ik had afgesloten en nog een dongel die gehele loopduur gratis zou zijn door een familievoordeel constructie. Iedere keer als ik de klantenservice belde was het ja je moet in de winkel zijn en als ik in de winkel was konden ze daar niets voor me doen en moest ik de klantenservice bellen. Helemaal moedeloos werd ik ervan. Nu eindelijk een maandje geleden klopte alles zoals het moest kloppen.

Nou bedacht ik me dat het bijna 9 maanden geleden was dat ik mijn abbo had afgesloten dus moest maar eens gaan kijken om de bundels aan te passen, ben er al 2 weken mee bezig want de kpn website had ik steeds problemen mee en de klantenservice had iedere keer lange wachttijden. Eindelijk vanavond op de website gekomen, zag ik dat mijn maandbedrag naar 85 euro was gegaan. Gelijk begonnen met dingen uitzetten en bundels veranderen. Lukte alleen bij de helft niet dus toch de klantenservice maar gebeld. Meisje was vriendelijk en paste gelijk alles voor mij aan, 1000 mb en 250 belminuten. Spottify(wat de eerste 9 maanden gratis was) eraf en nog wat. Abbonement zoveel mogelijk uitgekleed dus, was erg benieuwd wat ik nu ging betalen dus dat ging ze even voor me uitrekenen. Nou ik schrok me kapot, 68 euro per maand! En over 3 maanden kan de verzekering van de telefoon eraf dan betaal ik 62 euro per maand. Echt bizar veel voor zo'n simpel abbonement. Mijn vriend heeft een S4 met meet MB en belminuten voor 40 euro per maand....

Toestellease S3: 25 euro
1000 MB: 25 euro
250 bel/sms: 12 euro

Heb voor de gein even uitgerekend 24x25 is 600 euro, betaal je dus voor de S3 en dan moet je m aan het einde van de rit nog inleveren of overkopen ook....

Toch een giga verschil die 45 euro die in de winkel genoemd was en de 68 euro die ik nu moet betalen... Toen ik dit aan de telefoon aankaartte was ze gelijk een stuk minder vriendelijk en moest ik maar naar de winkel gaan want ze kon niets voor me doen.

Heeft iemand anders iets soortgelijks meegemaakt en eventueel tips om of een normaal maandbedrag te gaan betalen of er helemaal onderuit te komen? Ben echt helemaal klaar met KPN, wilde iets meer betalen voor geen gezeik maar heb nu gewoon 10x zoveel gezeik als bij de mindere providers...
Laatst bijgewerkt door corinep op 07-10-13 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:54

Ik vrees dat je niet onder je contract uitkomt. Dit had je van te voren uit moeten zoeken. Heb je een abonnement voor 1 of voor 2 jaar? Als voor 1 jaar, dan even uitzingen en ondertussen op zoek naar een voordelig abonnement. Eventueel sim-only en dan een los toestel kopen.

*Edit: ik vind 40 euro ook al heul erg veel. Ik heb een abonnement van 17, 50 per maand, met veel MB, belminuten en SMSjes. Kon er destijds alleen geen hot nieuw model telefoon uitzoeken, maar daar had ik geen moeite mee...

Autumnn

Re: Verkeerde voorlichting KPN winkel over 25 euro actieabbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:56

ik heb hetzelfde, betaal iets van 60 euro p/maand en heb dan nog geen belminuten.
Ook toestellease. Wist het wel van te voren, maar alsnog..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:00

12x25 is toch 300?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 22:03

saroanda schreef:
12x25 is toch 300?

Sorry ik bedoel 24x25, heb een 2 jarig abbonement.

Ik ben zo kwaad omdat ik in de winkel echt de oren van het hoofd van de verkoper heb gevraagd specifiek ook over wat gaat het na die 9 maanden kosten. Als hij dan onwaarheden verteld kan het toch niet zo zijn dat ik gewoon pech heb?

Ik ga iig naar de winkel toe en niet weg voor ze iets voor me regelen. Beetje jammer dat ik inmiddels verhuisd ben en ruim een uur moet rijden voor de betreffende winkel maargoed...

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 22:06

kleinvosje schreef:
Ik vrees dat je niet onder je contract uitkomt. Dit had je van te voren uit moeten zoeken. Heb je een abonnement voor 1 of voor 2 jaar? Als voor 1 jaar, dan even uitzingen en ondertussen op zoek naar een voordelig abonnement. Eventueel sim-only en dan een los toestel kopen.

*Edit: ik vind 40 euro ook al heul erg veel. Ik heb een abonnement van 17, 50 per maand, met veel MB, belminuten en SMSjes. Kon er destijds alleen geen hot nieuw model telefoon uitzoeken, maar daar had ik geen moeite mee...

Mijn abbo is voor 2 jaar... En als ik alles op nul zou zetten betaal ik alsnog 35 euro per maand en dr zit natuurlijk een simlock op, normaal haal ik die er wel af maar nu is het lease en moet ik hem natuurlijk ook weer netjes inleveren.

Ik heb ook altijd sim only's gehad met oudere telefoons, altijd perfect tevreden. Weet ook niet waarom ik nu wel een goeie wou hebben maar doe t nooit meer!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:43

Ga je idd niet onderuit komen. Zou persoonlijk nooit zo'n abbo afsluiten, want 9 maanden later zullen (zoals nu dus ook blijkt) abonnementsprijzen en voorwaarden veranderd zijn. Je had dat bedrag gelijk vast moeten laten leggen, nu kan je er niks mee ben ik bang..

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:46

Duur abbonnement :j

Ik heb 500MB, onbeperkt sms, 140 belminuten en een fancy smartphone voor 42,50 per maand.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:48

Naja ik moet niks zeggen ik heb 300min/sms, 5000 mb en een iphone 5 voor iets van 50,- p/maand. En KPN/HI dtaan sowieso al bekend als de wat duurdere abbo's dus geheel raar vind ik deze prijs niet, zeker ivm toestellease..

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 11:52

Jullie lezen heen over het feit dat hij mij 45 euro per maand gezegd had. Dus ik het weldegelijk uitgezocht heb. Vind het toch een heel verschil.... ga volgende week denk ik naar de winkel toe.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:54

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:55

Heeft hij letterlijk gezegd: over 9 maanden ga je 45,- betalen?
Want zoals ik t nu lees heeft hij de prijzen van toendertijd erop losgelaten, en gezegd dit zal je ongeveer gaan betalen.. Er zal vast namelijk in je contract prijswijzigingen voorbehouden oid staan ?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:56

Daar heb je inderdaad niet opgelet, ik zit nu al meer dan 10 jaar bij KPN en doordat ik daar klant ben ken ik hun trucjes onderhand wel waardoor ik nu telefonisch mijn contract heb afgesloten want aan de telefoon proberen ze je minder aan te smeren. ;)

Ik heb nu 3000GB, de Samsung 4 (te houden), 150 minuten bellen en gratis smssen voor €40,- de maand. Voor mij perfect en dus deze ronde tevreden. :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:59

Jij betaald denk ik nu ook gewoon voor t feit dat je 9 maanden 25,- heb betaald.. Zijn er andere abboprijzen voor jou dan op de site staan?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:03

corinepgek schreef:
Jullie lezen heen over het feit dat hij mij 45 euro per maand gezegd had. Dus ik het weldegelijk uitgezocht heb. Vind het toch een heel verschil.... ga volgende week denk ik naar de winkel toe.

Dat hij dat gezegd heeft, kun je niet hard maken, iedereen kan dat wel zeggen. Ik denk dat je er aan vast zit en je abonnement gewoon uit moet dienen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:19

Ten eerste bestaat onbeperkt internet niet meer bij KPN, tenzij je nog steeds een oud abonnement hebt en dat is in dit geval niet zo, dus daar ging het al de mist in. Ten tweede is het dan jouw woord tegen die van de verkoper. Heb je bewijs? Je hebt een contract ondertekend?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 13:08

Nou ik ga zeker weten wel flink stennis schoppen in die winkel. Had bij afsluiten ook specifiek gevraagd of ik aansluitkosten moest betalen. Verkoper zei van niet, uiteindelijk werden deze wel geincasseert en heb toen ook het geld terug gekregen.

Het kan gewoon niet zo zijn dat een verkoper heel duidelijk uitlegt dit en dit gaat het kosten en dat het dan opeens bijna 20 euro per maand duurder is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:09

Wart staat er precies in jou contract over na die 9 maanden :) ?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:18

En ?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 17:06

Zo het heeft even geduurd.... Na meerdere bezoekjes aan de winkel, talloze telefoontjes en een3 pagina lange brief eindelijk:

Mijn abbonementen worden kosteloos 10 maanden voor einde contractdatum opgezegd door kpn

Iedereen liep te zeiken kijk in je contract wat staat daar en verder heb je pech.... Nou zelfs bij KPN vonden ze dat je niet onder valse voorwendselen een contract aangesmeerd moet krijgen.

Kwam erop neer dat ik per maand 65 euro betaalde terwijl die volgens de verkoper 45 had moeten zijn. Morgen zijn mijn abonnementen stopgezet en mag ik het leasetoestel opsturen en ben ik ervan af.

Ook even gekeken en mijn vriend heeft nog een S2 en als ik er een sim only bij neem heb ik meer dan mijn oude abbo qua belminuten en internet maar betaal maar 12 euro per maand. Zal nog wel even heeeeeel goed de voorwaarden lezen voor ik mijn handtekening zet maar ben echt super blij. Eindlijk van KPN af en neem nooit meer zon achterlijk duur abonnement!n

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 18:47

Ohja en wat ik helemaal frapant vind... kreeg van de week een brief om mijn së op te sturen. Stond ook in de brief dat ik hem over kon nemen voor maar liefst 83 euro. Terwijl ik eigenlijk nog 10 maanden 25 euro had moeten betalen...
Had al genoegen genomen met de oude s2 die we nog hadden liggen maar neem voor die 83 euro die s3 wel over.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:00

corinep schreef:
Zo het heeft even geduurd.... Na meerdere bezoekjes aan de winkel, talloze telefoontjes en een3 pagina lange brief eindelijk:

Mijn abbonementen worden kosteloos 10 maanden voor einde contractdatum opgezegd door kpn

Iedereen liep te zeiken kijk in je contract wat staat daar en verder heb je pech.... Nou zelfs bij KPN vonden ze dat je niet onder valse voorwendselen een contract aangesmeerd moet krijgen.

Kwam erop neer dat ik per maand 65 euro betaalde terwijl die volgens de verkoper 45 had moeten zijn. Morgen zijn mijn abonnementen stopgezet en mag ik het leasetoestel opsturen en ben ik ervan af.

Ook even gekeken en mijn vriend heeft nog een S2 en als ik er een sim only bij neem heb ik meer dan mijn oude abbo qua belminuten en internet maar betaal maar 12 euro per maand. Zal nog wel even heeeeeel goed de voorwaarden lezen voor ik mijn handtekening zet maar ben echt super blij. Eindlijk van KPN af en neem nooit meer zon achterlijk duur abonnement!n

Is dat 'iedereen liep te zeiken' gericht op ons bokkers? Want dan vind ik dat persoonlijk behoorlijk asociaal gezegd... Iedereen hier weet verder niets van jouw contract af terwijl dat wel degelijk meer informatie zou moeten bevatten over kosten en prijswijzigingen.
Het enige wat wij lezen is dat de verkoper toen een schatting heeft gemaakt van de kosten. Vervolgens zijn er negen maanden overheen gegaan met alle prijsstijgingen van dien en nu kom je dus pas de echte prijs te weten. Stom natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat wel een risico wat je neemt wanneer je een contract afsluit waarvan de prijs niet vast staat... Nu weet ik natuurlijk niet op wat voor manier het contract je precies is verkocht, hier komt het namelijk over alsof de verkoper echt een schatting heeft gemaakt en op basis daarvan zou KPN je geloof ik niets verschuldigt zijn ;)

Maar in ieder geval fijn dat het nu is opgelost.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 20:45

Ja dat klopt ja, ik heb duidelijk gezegd dat de verkoper mij een prijs heeft genoemd voor de bundels die ik waarschijnlijk nodig zou hebben na die 9 maanden. Na die 9 maanden bleken inderdaad die bundels(dus aantal minuten/mb's) nodig maar bleek de totaal prijs een stuk hoger te liggen.

Prijsstijgingen heeft het niets mee te maken, gewoon dat de verkoper mij totaal iets anders heeft verteld dan de werkelijkheid zou zijn. Pure misleiding dus en dit vond KPN blijkbaar ook.

Snap niet dat iedereen het maar normaal vind dat je akkoord gaat met het ene en dat je er achteraf veel meer moet betalen. Als ik nou vantevoren niet had gevraagd aan die verkoper wat ik zou moeten gaan betalen had ik inderdaad niet moeten zeuren.

Nu is het gelukkig mooi opgelost en enige reden waarom ik mijn verhaal wilde delen is omdat er vast veel meer mensen ook slachtoffer geworden zijn van mooie praatjes, of dat nu bij KPN of een ander bedrijf is en zou ik iedereen aan willen raden die in hetzelfde schuitje zit zich niet zomaar af laten schepen door een klantenservice.