Botsing met auto / verzekering.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Everytime

Botsing met auto / verzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:08

Hallo

Ik heb zaterdag tegen een auto aangereden, en die auto van die vrouw is nogal kapot. (de mijne ook overigens) ook al ging het stapvoets..
Ik ben niet all-risk verzekerd gewoon WA + volgens mij.
Heb op die vrouw gewacht en mijn gegevens opgeschreven.
Nu belde ze mij en deed een voorstel. Ik geef haar 300 euro of ze geeft het gewoon bij de verzekering op.
Maar ik denk dat via de verzekering dat mijn premie erg omhoog gaat, ben beginnend bestuurder.

Wat vinden jullie?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:09

Gewoon bij de verzekering opgeven :j

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:10

300€? Wat voor schade is er dan? Want dat is niet een hoog bedrag en bij autoschade ben je zomaar wat kwijt!!

Brainless

Je kunt dit gewoon voorleggen aan je verzekeringsmaatschappij.
Zij kunnen je helpen met de voor en nadelen van deze keuze.

Rena100

het kan zijn dat je 1 claim mag indienen zonder dat je premie daardoor omhoog gaat. er zijn wel verzekeringen waar dat inzit, dat heb ik zelf ook. Ik mag volgens mij 1x per 2 jaar een claim indienen zonder gevolgen. En anders even nakijken wat de gevolgen zijn en dan narekenen. Is de meest logische weg lijkt me...

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:12

Pas op met zo'n contante afkoop, als de schade bij haar achteraf toch tegen blijkt te vallen kan ze alsnog erop terugkomen.
Je kunt gewoon je verzekering bellen en vragen wat de gevolgen zijn voor evt. schadevrije jaren en premie. Er moet dan wel door een schade-expert worden vastgesteld wat haar schade is. En mocht dat meevallen, dan kun je dat wellicht alsnog afkopen, maar dan heb je wel iets in handen.

Winged

Re: Botsing met auto / verzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:15

Gewoon af laten handelen door de verzekering. Mijn buurman is laatst tegen mijn spatbord aangereden, zat een deuk in en er is een nieuw bord opgekomen. Kosten: 900 euro. Met 300 euro kom je er niet als hij behoorlijk stuk is.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:24

Ja vond het wel weinig 300 euro want heel de voorkant ligt eraf en een spiegel..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:24

Everytime schreef:
Ja vond het wel weinig 300 euro want heel de voorkant ligt eraf en een spiegel..

Dan zeker via de verzekering spelen, hier komt alleen maar gedonder van.
(sowieso, zoveel schade en dan met 300 euro klaar? Terwijl jij de 'schuldige' bent? Da's vreemd)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:25

Wellicht is mevrouw niet verzekerd? ;)

Maar ik zou het ook gewoon via de verzekering doen. Kan best dat je premie dan omhoog gaat, maar je weet in elk geval zeker dat je er geen gedonder mee krijgt.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:26

Om achteraf gedonder te vookomen zeg ik: verzekering laten afhandelen.
De kans is wel groot dat je in premie omhoog gaat.
Ik heb maart dit jaar een aanrijding gehad ( mijn schuld) ik reed van onze oprit af in de achteruit en zag daarbij de buurvrouw over het hoofd, ondanks dat ik nog geen 5 km per uur reed had zij schade aan haar auto van 1554 euro.
Ja ik ben wel omhoog in premie gegaan, ik betaalde 49 euro en na de aanrijding werd dat 75 euro.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:29

Ik ben verzekerd bij EAG, die kan ik gewoon bellen dan en dan vragen hoe het zit met mijn polis/premie of hoe werk dat? :')
Ik betaal 60 euro nu volgens mij.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:32

Ik heb het al meerdere keren zelf in mijn omgeving wel laten afkopen.
Wel zul je echt een verklaring op moeten stellen dat ze hierbij van verdere aansprakelijkstelling af ziet.

Je kunt gewoon jouw verzekering bellen om te overleggen hierover. Geen enkel probleem.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 15:03

Heb de verzekering gebeld, maar ik ga het niet opgeven bij hun.
Omdat dit in de eerste paar maanden is gebeurd, ga ik het dubbele betalen volgens die man. Dus dat wordt erg prijzig!

Straks even die vrouw bellen over hoe en wat, dan zijn mijn ouders erbij. :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:07

Ik zeg ook: verzekering! :j.
Het minste gedonder, en dan vooral gedonder achteraf ;)
En let op, ook al zitten je ouders erbij, laat het in ieder geval iets ondertekenen dat zij akkoord gaat met 300 euro! Anders wordt het haar woord tegen jullie woord als je pech hebt!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 15:09

Ja klopt.. :j

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:14

De vrouw haalt waarschijnlijk op de sloop een nieuwe bumper en spiegel. Dan red je het echt wel met die 300 euro. Als ze nog moet laten spuiten ben je wel duurder uit maar ze zal waarschijnlijk wel al geïnformeerd hebben bij een sloperij in de buurt.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 15:23

Ja denk het wel! Genoeg sloperijen hier waar ik woon. Ga haar straks bellen als mijn vader thuis is.

Ik ga ook naar de sloop waarschijnlijk voor mijn auto maar dat regel ik nog wel een keer, moet a.s. woensdag een operatie dus mag toch een tijdje niet autorijden. :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:28

Je kunt ook altijd de schade wel opgeven maar achteraf aan hun terugbetalen.
Dan herstellen ze het weer naar de oude korting. Je moet wel erg zeker zijn van je zaak om alles zonder verzekering te doen, want ze kan er altijd op terugkomen.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 15:30

Laten we even het goede van mensen uit gaan he? :D niet zo negatief..
Het was een klein koekblikje die auto.. :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:36

Ik zou het ook niet vertrouwen als ik eerlijk ben. Als die auto echt flink geraakt is dan is 300,- niks. Dan kan zij best wat van de sloop halen, maar als de verzekering het gewoon vergoed en zij dus de auto waarschijnlijk gewoon bij een garage kan brengen zonder dat het haar iets (moeite en/of geld) kost dan ben je toch gekke henkie om het voor een laag bedrag maar zelf op te moeten lossen? Dus waar is het addertje?

En ik vind je erg naief met 'laten we even van het goede van de mens uitgaan'. Juist niet doen met dit soort praktijken.

Ja, je hebt de auto geraakt. Dat is het risico van autorijden en dan is het gevolg dat je meer gaat betalen. Zuur, heel zuur. Maar ik zou toch voor de 'normale' weg kiezen in plaats van op zo'n raar voorstel in gaan.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:46

Ik heb 1,5 jaar geleden wel contact afgerekend met mevrouw. Was toen ook € 300
Bumper moest opnieuw gespoten worden.

Als ik het via de verzekering ging doen dan moest mijn vriend heel veel meer premie gaan betalen. En de verzekering heeft mij toen aangeraden om het ook gewoon contant te doen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:51

Het kan ook best contant hoor, maar dan moet het wel een bedrag zijn dat door de garage is genoemd (vraag de offerte in te kunnen zien) en ook daadwerkelijk de kosten dekt. Dat idee heb ik hier totaal niet als ik ts hoor. Dus ik denk dan gelijk aan het addertje :D.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:55

Klopt. Mijn auto had ook een klein beetje schade en heb het bij de garage in ons dorp laten maken. Ik had aan die mevrouw gevraagd of ze het ook bij die garage wilde laten maken want daar was het spuiten niet zo duur. Gelukkig wilde ze dat :)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:58

Ik heb een aantal jaar terug ook een aanrijding gehad maar was niet de schuldige. Ik had toen een oude opel corsa met een plastic bumper. Deze was helemaal kapot. Heb toen een bumper gehaald bij de sloop, wat spuitwerk laten doen bij een klein autobedrijfje en heb die vrouw die mij aan had gereden €300 laten betalen want dat was ik kwijt. Mijn autootje was weer als nieuw en de premie van de schuldige bleef hetzelfde. Met oude autootjes is het helemaal zo gek niet om het op deze manier op te lossen. Als het via de verzekering had geweest was mijn corsa total loss verklaard. Was erg blij dat de schuldige het op deze manier wilde oplossen! Een nieuw autootje had mij veel geld gekost. Zet alleen wel de boel goed op papier wat jullie afspreken.