Paprikasoep? Niet zo moeilijk, wel heel lekker. En soep kun je ook makkelijk invriezen Of gevulde paprika's, ook lekker.
kleinvosje
Geplaatst: 07-10-13 12:22
Rijst met kip en cashewnoten. Paprika in grove stukken snijden, ui in kwarten snijden, knoflook fijnsnijden. Kipfilet in blokjes snijden. Kip rondom bruin roerbakken met de knoflook en eventueel andere kruiden, dan ui en paprika erbij, alles goed garen en op smaak brengen met vissaus of oestersaus. Serveren met rijst en op het bord de cashewnoten eroverheen.
Yolien
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-13 12:23
Many, dat wil ik eigenlijk ook maken maar ik vind nergens een simpel recept.
Jamiefris
Geplaatst: 07-10-13 12:23
paprika vullen met roerei en gehakt
Tendance
Geplaatst: 07-10-13 12:25
Kip met ui, paprika, chapignons, tomaat, beetje chilisaus, beetje oude kaas en dan in een wrap.
Of de rode, gele en oranje gewoon rauw. Of rauw in een salade.
In zijn tweeën gesneden even ene helft op de grill of in de pan. Vervolgens vullen met een gehaktmix (gehakt, ui,champ, tomaat en kruiden, kan ook met capucijners en spekjes erdoor maar daar houd ik niet van).
Opvullen! Heerlijk, kopje eraf snijden en dan van alles erin doen. Je vind verschillende recepten op internet!
Daarnaast: wraps, wokken of grillen
moonfish13
Geplaatst: 07-10-13 12:30
Als mijn vriend soep maakt snijdt hij groente en twee kleine geschilde aardappelen en dat kookt hij met gewenste kruiden tot het goed gaar is. En daar dan uiteindelijk de mixer doorheen, klaar is kees! Daar gaat ook vaak paprika doorheen, misschien eens expirimenteren met wat jij lekkere groentes vind daarnaast?
Soep kan over het algemeen gewoon door uitje/knoflook te fruiten, groente erbij in en 2 aardappels voor het binden en dan even aanbakken. Dan zo'n 1 - 1.5L bouillon erbij, 20-25 min koken tot je aardappels gaar zijn. Blenderen en dan kruiden met zout/peper/whatever je er lekker bij vindt/lijkt. Verse kruiden kunnen ook prima maar dan die even meeblenderen.
Uitje en teentje knoflook bakken, 5 paprikas in stukjes even vijf minuten mee bakken Daarna 800ml water en twee bouillon blokjes erbij en 15 minuten zachtjes laten koken. Daarna met de staafmixer erdoorheen en je hebt een heerlijke soep