Schade aan auto door derden.. Alweer!! :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Schade aan auto door derden.. Alweer!! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 11:41

Dit is al de 3e keer dat mijn auto door derden beschadigd is en dat men doorrijd/loopt.

De eerste keer was vorig jaar februari. Iemand mijn linkerspiegel van mijn auto gereden! De hele zijkant van mijn auto beschadigd, spiegel er finaal afgerukt, schade? In de duizenden euro’s! Ik heb aan de krassen aan de zijkant van mijn auto niks laten doen, auto is ouder en ik heb simpelweg het geld er niet voor gehad op dat moment ( de hele zijkant van mijn auto hadden ze over moeten spuiten ) Door hem goed in de was te zetten zijn de krassen minder goed zichtbaar geworden. Uiteraard heel de spiegelunit wel laten vervangen, schadepost: 165 euro

Afgelopen zomer heeft een of ander figuur tegen mijn achterbumper gezeten. Gevolg: diepe krassen en de lak eraf. Ook hiervoor wederom geen briefje achter gelaten! Ook hiervoor geld: 900 euro schade, ik heb mee gespoten bumpers. Ook hier maar weer aan het poetsen geweest, 900 euro was niet te behappen.

En nu dit weekeind, waarschijnlijk een stel rotapen op vandalenpad! Ze hebben nu mijn rechter spiegel te pakken gehad! Hij stond zaterdag naar binnen gedraaid. Het probleem met mijn spiegels is echter dat het een vaste unit is en dat ze er dus niet voor gemaakt zijn naar binnen te zijn geklapt. Resultaat: Heel de unit naar de knoppen, spiegelglas gebroken en weer een kostenpost van 165 euro. Dit keer was ik overigens niet de enige, de auto’s in het rijtje waren ook allemaal naar binnen geklapt, waarbij sommige dus ook gebroken spiegels hadden!

Ik heb contact gezocht met het waarborgfonds, voor bedragen onder de 250 euro mag je zelf opdraaien. En je houd altijd een eigen kostenpost van 250 euro. Ergens ben ik dus blij dat ik een oud autootje heb, dat ding is echt een soort mikpunt van asocialen ofzo!! En de politie? Achja, doet u maar aangifte mevrouw! En waarvoor? Voor de statistieken.. Ik schiet er namelijk geen reet ( pardon my french ) mee op. Vandalen zijn namelijk in 99,9% van de gevallen niet op te sporen, tenzij op heterdaad betrapt!

Ofwel, ik kan door zo’n stelletje van die debielen weer zelf in de pocket graaien!! Heb echt zo de balen ervan! Ik heb er al aan gedacht om een scooter ipv een auto aan te schaffen, maar die kan ik dus ook niet buiten parkeren, denk dat die met 2 weken of gejat, of finaal naar zijn grootje is door dit soort figuren!

Zo, dat lucht op!

joyce83

Re: Schade aan auto door derden.. Alweer!! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:45

pfff je zou toch bijna een briefje gaan ophangen voor de vandalen dat als ze graag slopen dat ze ook een advertentie kunnen zetten om bij mensen met verbouwingen te gaan helpen.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:45

Grrr... Ik kan hier ook zoooo slecht tegen!! Blijf lekker met je handen van andermans spullen af!! Ga er zelf maar eens voor werken! Tis echt niet allemaal gratis! _-:(

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:47

Jeetje wat asociaal allemaal. Snap dat je hier flink van baalt TS.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:48

Met een scooter krijg je idd hetzelfde.. dan kun je elke maand een nieuwe overtrek voor je zadel kopen want dan snijden ze dat wel aan flarden.. Bij mij prikten ze er ook altijd gaatjes in oid, of kleine sneetjes met een mesje. Tegenwoordig kun je niks meer buiten laten staan.. Fietsen worden ook bij het leven gesloopt, ventielen worden gejat enz, enz.

Ik kan me er zo vreselijk kwaad om maken := Sterkte met je auto'tje :(:)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:49

Sjonge jonge! wat een rot vandalen...
Zo loopt de schade toch al gauw weer op naar een niet al te leuk bedrag. _-:(

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:52

Wat zonde he.. Mijn auto (Corsa) ook voor de 2e keer in een paar maanden tijd. Eerste keer hebben ze de voorkap lopen te bekrassen. Grote krassen over de hele kap. En nu vorige week een deuk bij de zijkant/voorkant.
En dat terwijl ik zelf er zo zuinig mee omga, dan moet iemand anders het maar weer verpesten..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:55

Zo, dat ben je maar kwijt Tal. Echt rottig dat ze steeds je karretje moeten hebben!

Tja wat kun je eraan doen. Camera op je balkon hangen en in je auto een briefje dat ze in beeld zijn? 220 op je bolide en dat 's ochtends met je slaaphoofd vergeten eraf te halen? :+ In de rimboe gaan wonen?

Veel meer dan even zeuren op bokt kun je denk ik niet. Is het alleen in jouw straat? Of zou hij bij voorbeeld om het hoekie veiliger staan?

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:56

Heel vervelend maar komt me zeer bekend voor...
Hier de schade: krassen op voorkant, zijkant, deuk aan de zijkant (waarschijnlijk door een bal) en als toppunt had de lieve jeugd op mijn linkerportier met grote letters "prutsmuts" op mijn auto gekalkt met een blauwe spuitbus... Tsja, ik woon alleen dus dan ben je kennelijk een prutsmuts...
De krassen en deuk heb ik laten zitten, de letters heb ik er zelf afgekregen (opgezocht op internet). Toen ik daar net mee klaar was, kwam een van de buurvrouwtjes liefjes vragen hoe ik dat eraf gekregen had. Ik heb haar aangeraden zelf maar creatief te zijn, mocht haar zelf zoiets overkomen. Van de tekst op mijn auto heb ik aangifte gedaan, foto erbij gedaan. Je wordt nog net niet uitgelachen...
Het ergste is nog: waarschijnlijk weet iedereen in mijn straatje wie de vandalen zijn, maar is niemand zo dapper om daarmee naar voren te komen. De lieve jeugd van toen is inmiddels op een leeftijd dat ze dit hopelijk ontgroeid is, de laatste jaren tenminste niets meer gebeurd, maar een andere auto komt er voorlopig niet...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:58

Oh zo herkenbaar. Hier gelukkig nooit mijn auto de klos geweest met dure dingen, maar wel krassen in de lak, of mn auto helemaal onder spugen met speeksel net nadat ik hem schoongewassen heb... (en dan kun je hem gelijk weer wassen, want speeksel bijt in de lak)

Snap niet waarom mensen niet gewoon van andermans spullen afblijven. Ik heb hard moeten sparen voor mijn auto en heb gewoon geen spaarpotje waaruit ik alle dingen zo kan betalen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 12:20

Koper schreef:
Zo, dat ben je maar kwijt Tal. Echt rottig dat ze steeds je karretje moeten hebben!

Tja wat kun je eraan doen. Camera op je balkon hangen en in je auto een briefje dat ze in beeld zijn? 220 op je bolide en dat 's ochtends met je slaaphoofd vergeten eraf te halen? :+ In de rimboe gaan wonen?

Veel meer dan even zeuren op bokt kun je denk ik niet. Is het alleen in jouw straat? Of zou hij bij voorbeeld om het hoekie veiliger staan?

Hey Pau! Hij stond de eerste keer in mijn eigen straat, de 2e keer een stukje verderop en vrijdag/zaterdag weer op een andere plek, helaas gebeurt het dus op alle plekken waar ik hem neerzet.

En ja, het is echt klote, ik baal ervan, maar er is gewoon niks aan te doen! Maar ben wel even mijn frustratie kwijt, haha! :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:34

Hmmm... en eventueel in een andere buurt? Maar dan heb je er weer minder zicht op natuurlijk, en ben je ook langer onderweg omdat je eerst naar je auto moet lopen (en van je auto naar huis)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 13:03

Het parkeren is bij mij in de buurt al een ellende, vrijdag liep ik met een zware boodschappentas te zeulen. Hij stond juist op een rustig stukje ( dacht ik ) Juist niet aan de doorgaande weg, bij de kerk. :P

Maar ik denk dat er vrijdag een stel dronken lui vanuit de kroeg over de kerksingel zijn gelopen en dit hebben gedaan. OF er is zaterdag een vrachtwagen geweest die erdoor moest ( wat dus niet gaat ) die mogelijk uit voorzorg alle spiegels naar binnen heeft gedraaid. ( en daarbij dus de mijne finaal naar de knoppen heeft gedraaid! )

Ik denk dat ik vanavond nog maar even een rondje maak langs de aangrenzende huizen, wie weet heeft iemand wat gezien of gehoord. ( Je weet het natuurlijk nooit )

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:23

Bij dat van die spiegels dacht ik inderdaad ook eerder aan zoiets dan aan een groepje vandaaltjes. Kun je niet eens bij de gemeente informeren over dat groot verkeer? Als al je buren dat doen komt er misschien vanzelf wel een hier-geen-vrachtwagens-bord.

Kan het ook een baldadige kerkganger zijn geweest? Die christenen zijn af en toe maar een ruige bende :P ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 13:39

Nou, het was van vrijdag op zaterdag! :D Dus dan zou het wel heel fanatiek zijn geweest ja, haha! :D

Maar als er iemand met een vrachtwagen of hele grote bus door die straat is gereden, dan kon het wel eens heel spannend worden inderdaad. Want het is echt een krap straatje ( 1 richting verkeer ) waar een vrachtwagen echt niet eens de bocht om kan. Daarom had ik toch wel enige hoop dat hij daar veilig staat. ( geen stadsbussen of ander groot verkeer mogelijk )

Ik heb even flyertjes gemaakt met de vraag of iemand wat heeft gezien :) Niet geschoten is altijd mis. En ik denk dat er ook andere mensen zijn die er aangifte van hebben gedaan, ik was nml niet de enige met schade ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:47

Pro-actief hoor :D Hopelijk kun je met je buren wat bereiken, zeker als meer mensen schade hebben.

Het kan natuurlijk ook iemand zijn geweest uit de Allerslechtste chauffeur van Nederland :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:09

Koper schreef:
Pro-actief hoor :D Hopelijk kun je met je buren wat bereiken, zeker als meer mensen schade hebben.

Het kan natuurlijk ook iemand zijn geweest uit de Allerslechtste chauffeur van Nederland :P

Nou, die troffee krijgt hij of zij direct van mij! :P

Weet je, ik baal er grondig van, maar aan de andere kant, het is niet einde van de wereld. Ik vind het alleen zo jammer dat het mij weer geld kost door zo'n malloot die niet eens even het fatsoen heeft om een briefje achter te laten.

Zelfs als je schade maakt, wees dan een vent of vrouw met fatsoen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 14:56

Nou, de schade blijkt gelukkig mee te vallen! Bij inspectie van de garage, hoeft de spiegelunit gelukkig niet vervangen te worden. Alleen het spiegelglas! :) Kosten zijn 32,16.

Het blijft balen, maar minder grondig als verwacht, de 32 euro zijn gewoon weggegooid geld natuurlijk!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:39

Gelukkig dat het mee val k*t blijft het zeker
Ik heb het hier ook gehad voordat ik een eigen auto kocht reed ik in de oude skoda van mijn moeder
Sjonge dat bakkie had na ieder weekend er wel een kras of deuk bij
Gelukkig vond me moeder het niet zo'n ramp en was hij echt op aan het gaan maar ik flipte er wel van

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:16

Wat een ellende! Iedere zoveel weken fietst er hier een groepje jongens door de straat die dan spiegels eraf trappen.
Aangezien er geen pijl op te trekken is wanneer ze komen, soms 1 x per maand, soms 5 weken niet, is het ongemogelijk om ze te pakken.
Ook komen ze altijd snachts, dus wanneer je er al wakker van wordt, ben je altijd te laat. Mijn broer zijn spiegel is er al meer dan 5 keer afgetrapt nou.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:12

Ik zal het je nog sterker vertellen.
Bij mijn auto waren getuigen en deze hadden voor mij een telefoonnummer en een kenteken van die gozer. Hij sprak geen nedrlands en was niet erg welwillend dus alles afgegeven aan de politie. En nog wordt er NIKS mee gedaan. Echt te bizar. Gelukkig all risk verzekerd, maar het kost me wel een hogere premie...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 20:54

secricible schreef:
Ik zal het je nog sterker vertellen.
Bij mijn auto waren getuigen en deze hadden voor mij een telefoonnummer en een kenteken van die gozer. Hij sprak geen nedrlands en was niet erg welwillend dus alles afgegeven aan de politie. En nog wordt er NIKS mee gedaan. Echt te bizar. Gelukkig all risk verzekerd, maar het kost me wel een hogere premie...

En bekeuringen schrijven kunnen ze wel! Heb je een getuige, staan ze nog met de handen in de zakken. En dan vind men het raar dat je het recht in eigen hand neemt en iemand een pak rammel geeft als ze je eigendommen vernielen..

Echt te schandalig!! :(

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 07:42

erg naar voor jou zeg!
maar bekeuringen zijn ook nodig.