Waardeloze kwaliteit schoenen Scapino

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Waardeloze kwaliteit schoenen Scapino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 09:37

Van de zomer heb ik tijdens de actie '2e artikel 1 euro' samen met mijn moeder een paar laarzen voor in het najaar gekocht. Die laarzen (gewone platte laarzen) kostte normaal gesproken 40 euro. Twee weken terug heb ik deze voor het eerst aangetrokken, en toen dus ongeveer 2 weken gedragen. Ik heb een zittend beroep dus veel lopen doe ik niet. Na ongeveer een week ging de voering van de binnenzool kapot en ook het buitenste laagje van de buitenzool ging er half af. Verderop die week kreeg ik in mijn binnenzool bij mijn hiel allemaal putten erin; alsof het een soort kurk is en die brokkelt langzaam af. Nou, dus ik afgelopen zaterdag opnieuw op zoek naar andere schoenen, want bovenstaande schoenen kon ik natuurlijk niet terugbrengen omdat ik ze al langer in mijn bezit had.

Zaterdag heb ik 'comfort schoenen' gekocht bij de scapino van ongeveer 30 euro. Met zachte voering van binnen. Vanmorgen heb ik ongeveer een kwartier op die schoenen gelopen, en wat denk je? Het labeltje op de binnenzool was half los en had zich daardoor opgefrommeld en er zit bij mijn hiel een gat in de voering op de binnenzool, dat is dus al weggesleten na 15 minuten erop lopen!!

Ik vind dit echt schandalig. Ik ga natuurlijk wel terug met deze schoenen, maar dat is weer lastig omdat ik fulltime werk.
Weet iemand waar je schoenen kan kopen waar je niet de hoofdprijs voor betaalt (max 40 euro) waar je wel gewoon een tijd op kunt lopen?

upendo

Re: Waardeloze kwaliteit schoenen Scapino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:40

Ik heb nog nooit last gehad van de schoenen van de Scapino die ik had.
Weliswaar maar één paar, maar dat was wel merk. :)

Waarom kijk je niet op marktplaats? Veel nieuwe schoenen voor tweedehands prijzen.
Ook goede merken. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:41

Vervelend... Ik heb het ook wel eens meegemaakt met goedkope schoenen van Scapino en Bristol, al zijn mijn ervaringen slechter met de Schoenenreus. Daar had ik ook schoenen die echt na een week lopen er niet meer uit zagen. Nu betaal ik dan liever maar wat meer voor betere schoenen. Om dan toch niet te duur uit te zijn koop ik vaak aan het eind van het seizoen schoenen in de uitverkoop. Vorig jaar rond december een heel net paar leren laarsjes gekocht voor nog geen 2 tientjes (was bij Shoedate in Uden, weet niet of dat op meerdere plekken zit?). Vorig jaar net na de zomer ook een paar heel nette schoenen van Esprit gehaald voor 2 tientjes. Ook helemaal van leer.

Beide paren zien er nog helemaal gaaf uit :D

Overigens heb ik ook wandelschoenen gehaald, een jaar of 5-7 geleden bij de Scapino. Die zien er écht nog gaaf uit, hebben al een groot deel van de wereld gezien maar ze zijn nog steeds perfect. Draag ze iedere week als paardenschoenen :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:42

Tsja, ik kijk hier niet van op :n Als ik kwalitatief goede schoenen zoek, dan ga ik niet naar (een winkel als) Scapino

Veel dat ze daar binnen jouw budget verkopen, is nepleer en dat heeft geen lange levensduur. Ik zou als ik jou was op
Zoek gaan naar echt leren schoenen in de sale :)
Laatst bijgewerkt door Corelli op 07-10-13 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:43

Ik zou met de laarzen ook terug gegaan zijn, eerlijk gezegd. Heb zelf ook wel een zoiets gehad met Scapino-schoenen (in mijn geval liet de buitenzool los na een maand of 4), en kreeg gewoon mijn geld terug.
De kwaliteit van sommige schoenen is prima, van anderen is het flut, maar qua service (geld terug/nieuwe schoenen) is het hier altijd goed geweest.

Waar je dan wel schoenen kunt kopen die goed en goedkoop zijn...ik heb laatst schoenen gekocht bij Bristol, en die houden zich tot nu toe goed, maar echt goeie kwaliteit is het ook niet. Meestal probeer ik de wat betere merken te kopen in de uitverkoop.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-10-13 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:43

Misschien kan je op marktplaats kijken? Daar vast ook nog wel leuke en mooie ( merk ) schoenen ?
Bristol heeft misschien nog wat? Denk alleen niet dat de kwaliteit daar veel beter is..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:44

Idd, bij zulke winkels koop ik alleen van die stoffen zomerschoentjes die het 1 misschien twee seizoenen volhouden.
Schoenen voor dagelijks gebruik koop ik gewoon in een iets betere winkel. Die gaan met goed onderhoud jaren mee.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:45

Voor 40,- heb je al nike's, vind ik persoonlijk (na het inlopen :+ ) érg fijn lopen! Bij mij gaan ze een half jaar mee maar worden dan ook heel intensief gebruikt voor werk en daarna voor bij de paarden.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:45

dorientjuh schreef:
Van de zomer heb ik tijdens de actie '2e artikel 1 euro' samen met mijn moeder een paar laarzen voor in het najaar gekocht. Die laarzen (gewone platte laarzen) kostte normaal gesproken 40 euro. Twee weken terug heb ik deze voor het eerst aangetrokken, en toen dus ongeveer 2 weken gedragen. Ik heb een zittend beroep dus veel lopen doe ik niet. Na ongeveer een week ging de voering van de binnenzool kapot en ook het buitenste laagje van de buitenzool ging er half af. Verderop die week kreeg ik in mijn binnenzool bij mijn hiel allemaal putten erin; alsof het een soort kurk is en die brokkelt langzaam af. Nou, dus ik afgelopen zaterdag opnieuw op zoek naar andere schoenen, want bovenstaande schoenen kon ik natuurlijk niet terugbrengen omdat ik ze al langer in mijn bezit had.

Zaterdag heb ik 'comfort schoenen' gekocht bij de scapino van ongeveer 30 euro. Met zachte voering van binnen. Vanmorgen heb ik ongeveer een kwartier op die schoenen gelopen, en wat denk je? Het labeltje op de binnenzool was half los en had zich daardoor opgefrommeld en er zit bij mijn hiel een gat in de voering op de binnenzool, dat is dus al weggesleten na 15 minuten erop lopen!!

Ik vind dit echt schandalig. Ik ga natuurlijk wel terug met deze schoenen, maar dat is weer lastig omdat ik fulltime werk.
Weet iemand waar je schoenen kan kopen waar je niet de hoofdprijs voor betaalt (max 40 euro) waar je wel gewoon een tijd op kunt lopen?

Van haren. Ik loop daar toch minstens 1 seizoen op probleemloos en prijsklasse is hetzelfde als Scapino.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:46

Van Haren :)

Verder zelf nooit problemen gehad met scapino, vind alleen de schoenen niet zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:47

Idd Van Haren.
Bovendien hebben die ook veeeeeeeeeeeeel leukere schoenen :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:48

Ik loop ook binnen een half jaar mijn schoennen stuk.
Loop soms van binnenuit dwars door de zool.
Moet wel eerlijk zeggen dat vanharen schoennen langer mee gaan

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:48

Hmm geen problemen met schoenen van de scapino :n
Heb nu 1 paar wat ik al zeker 4 maanden intensief draag en nog geen slijtage :n

Misschien heb je gewoon net de pech dat je slechte schoenen koopt daar...
Ik zou wel met beide schoenen terug gaan hoor, ook al heb je ze langer in je bezit... Ik zou het proberen misschien werken ze wel mee :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:50

Ik koop bijna alles bij Van Haren, en loop er al jaren op.
Nu wissel ik wel veel af dus laarzen en schoenen worden niet dag in dag uit gedragen
Maar heb laarzen al enige jaren en heb er echt wel veel km opzitten

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:53

Ik heb ook een eindeloze discussie gehad met de scapino. Ik had schoenen uitgezocht en ze halen het veiligheidsding er af zit er een gat in omdat ze heb te hard los hadden getrokken. Ik wilde ze niet meer nou ik kreeg me toch een grote bek :=

Nooit meer geweest. Ga nu gewoon naar van Haren :)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:58

Hier ook geen topervaringen met Scapino. Voor zowel de kinderen als voor mezelf, we hebben allemaal wat smalle voeten, sowieso kunnen we wat pasvorm betreft daar bijna nooit iets vinden. Wel eens schoenen gekocht, maar geen kwaliteit idd. Snel stuk, maar waar ik me het meeste aan stoor, het draagcomfort. 2 keer een set enkellaarsjes gehad met een kleine hak, maar kon er gewoon niet mee lopen. In de winkel een paar meter lijkt leuk, maar goed, die bleven dus na aankoop helaas in de kast staan. Ik kom er ook niet meer.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:17

dit heb ik nu ook al 2 keer achter elkaar met schoenen van Scapino gehad; vorig jaar een paar zwarte gympen gekocht; 2 a 3 maanden later liet de hele zool los bij beide schoenen.
Helaas had ik geen bon meer dus kon er niet mee terug. Ergens anders maar andere schoenen gehaald.

Dit jaar weer. Begin van de zomer een paar wandelschoenen gekocht. Liep er 2 maanden op, waren de zolen helemaal lek en lange diepe scheuren erin. En loop ik ook nog eens een groot gedeelte van de dag op andere schoenen ook nog. Gelukkig had ik deze keer de bon wel bewaard, gezien de ervaring met het vorige Scapino paar, en ben er weer mee terug gegaan. Kreeg wel geen geld terug maar kon in ieder geval een nieuw paar schoenen uitzoeken. Die houden het tot nu toe goed, maar ja heb ze nog niet zo lang natuurlijk; zal er nu net eeen maand op lopen ongeveer.

Volgende keer dan toch maar eens bij Van Haren kijken dan. Hopelijk hebben die ook een heel wat breder assortiment, want ook dat is bij Scapino zeer bedroevend; 9 van de 10 schoenen zijn spuuglelijk en totaal niet geschikt voor dagelijks gebruik als je bv al staand werk doet

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:21

Ik heb deze problemen niet met Scapino, wellicht omdat ik wel de merkschoenen koop.
Voor mijn dochter met smalle voeten haal ik vaak schoenen van dr.Visser.
Mijn dochter is echt een banjer maar de schoenen blijven mooi.

Zelf heb ik leren schoenen van Hush puppies, ik gebruik ze voor mijn werk. Ik loop er nu al zeker ruim 1 jaar op.

Ik denk dat het er meer omgaat wat voor schoenen je koopt. De nepleren goedkope schoenen, hebben bijna altijd het probleem dat de toplaag gaat bladderen.
Ook laat vaak de zool los.
Dan maak het niet uit waar je ze haalt Bristol, Scapino of schoenenreus.

Ik denk dat je gewoon leren laarzen beter kan kopen in de uitverkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:22

ik koop vaak schoenen bij nelson, manfield, van haren (soms), dolcis etc. in de uitverkoop kan je vaak schoenen voor minder dan 40 euro kopen! :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:29

toverbal; beide schoenen die ik noem in mijn post waren beide merkschoenen (al heb je natuurlijk gelijk dat dit dan ook bij bv Schoenenreus kan gebeuren) en ok ze waren niet superduur want ik kocht beide in de uitverkoop, maar 40 euro noem ik ook niet spotgoedkoop. Dan denk ik toch eerder aan 20 euro voor een paar simpele schoentjes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:31

Ik heb nog nooit problemen gehad qua kwaliteit met de goedkope schoenen van scapino, van haren etc. Nou ja, 1 keer: de wandelschoenen van de scapino die van geen meter konden ademen.
Maar ik koop zelden kunstleer, dus daar kan het ook aan liggen. De schoenen die ik wel dagelijks draag zijn altijd van leer of stof (en als ze van stof zijn wel gewoon merk; all stars bv).
Heb wel altijd ruzie met de ballerina's van de scapino, omdat die mij hak open schuren, maar de schoenmaker rekt ze dan even op en is het klaar :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-10-13 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:35

xxCYNNxx schreef:
toverbal; beide schoenen die ik noem in mijn post waren beide merkschoenen (al heb je natuurlijk gelijk dat dit dan ook bij bv Schoenenreus kan gebeuren) en ok ze waren niet superduur want ik kocht beide in de uitverkoop, maar 40 euro noem ik ook niet spotgoedkoop. Dan denk ik toch eerder aan 20 euro voor een paar simpele schoentjes.

Dan denk toch dat het aan het materiaal ligt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:38

Zou kunnen. De wandelschoenen waren idd niet van leer...de gympen daarintegen dan weer wel.

Nou ja hopelijk houd dit paar zich wel goed.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:42

Ik ken de Scapino niet, wel van Haren en dat vind ik ook prutschoenen.
Koop er weleens wat hoor, maar ze gaan niet langer mee dan 1 seizoen.
Ach, heb ik toch weer leuk 1 seizoen op een paar schoenen gelopen.
Maar kwaliteit vind ik het niet :). Gok dat dat best te maken heeft met het materiaal wat ze gebruiken, want voor 40 euro goede nieuwe schoenen heb ik helaas nog nooit kunnen vinden.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:42

Ik heb eigenlijk altijd schoenen van de scapino, minstens 7 paar in mijn bezit en bij mij gaan ze toch ruim 2 seizoenen mee. Heb er dus totaal geen problemen mee, terwijl ik ze veel gebruik, ook in het bos en ik wandel veel met de hond.