De goedheid van wildvreemden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

De goedheid van wildvreemden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 20:17

Vandaag, rond een uur of 1 's middags heeft broerlief mij gedumpt op het station in DTC. Daar aangekomen bleek dat de treinen tussen W'wijk en Wehl niet reden. Tjah, daar stond ik dan. Met mijn goede gedrag, een volgeladen rolkoffer en met mijn God in gedachte (!!!!). Ik kon geen kant op dus besloot ik maar naar het busstation te lopen. Net, toen ik op het spoor stond, stopte er een auto en stapte er een Surinaamse jongen met gouden tand en in trainingspak, uit. "Kan je geld wisselen?" vroeg hij. Ik moest hem teleurstellen. "Waar kun je wel geld wisselen hier? Op zondag?" vroeg hij vervolgens. Ik wees hem naar de bussen waarna ik vroeg waar hij naar toe moest. "Amsterdam" was het antwoord. En toen moest ik hem teleurstellen, want er reden geen treinen.

De Surinaamse jongen liep met mij naar de bussen om daar te informeren over vervoer naar Wehl. De buschauffeur zei dat ik maar moest wachten op de pendelbus. Ik nam plaats op een bankje, beseffend dat ik mijn God vandaag weer niet zou kunnen zien. Totdat die jongen weer naar me toe liep. "Mijn vriend wil ons wel naar Wehl brengen." Tjah, wat doe je dan? Gebruik maken van de goedheid van de mens en ik ben ingestapt. Met ons drieën hebben we de weg vervolgt, met auto, naar Wehl. Onderweg vroegen ze al of ik dat vaker doe, met wildvreemden meerijden? Ik heb eerlijk toegegeven dat ik nooit van het slechtste van de mens uitga. Meteen werd er gevraagd of ik een vriend had... Toen we in Wehl waren, heb ik de bestuurder een hand gegeven en hem enorm bedankt. De kans dat ik mijn God nog zou kunnen zien was namelijk aannemelijk!

De Surinaamse jongen moest nog een treinkaartje kopen en ik bood hem aan dat hij met korting met mij mee kon reizen. Eenmaal in de trein vertelde hij honderd uit. Voornamelijk over de vrouwen hier in de Achterhoek. "Ze hebben hier echt wel lekkeruh wijven." Ook vertelde hij over de bestuurder van de auto. (Volgens mij was het een Graafschap speler)

In Arnhem heb ik hem een hand gegeven en bedankt voor de gezelligheid waarna ik meteen naar het reisbord ben gevlogen. Helaas zag ik dat de trein richting mijn God niet verder reed dan een bepaalde plaats. Omreizen zou 3 uur duren. Dus heb ik mijn God maar af moeten bellen. ALWEER!!! Ik was wel op tijd voor de trein richting Tilburg. Waar ik me nu bevind en mij afvraag: Waarom kijken mensen altijd naar het uiterlijk?

Waarom is men bang voor de goedheid van de mens en gaat men altijd van het slechtste uit. Die Surinaamse jongen uit Amsterdam met zijn gouden tand, petje en trainingspakkie was enorm vriendelijk. Hij zag er, voor mijn doen, niet uit als een mens waarmee ik altijd omga. Ik vind het niet erg dat ik mijn God weer niet zie eigenlijk. Ik ben veilig aangekomen. Heb geen 4 uur hoeven te reizen, aansluitingen gemist of zelfs moeten wachten in DTC.

Wie heeft er een soortgelijk verhaal? Wie maakt er gebruik van wildvreemden en wie zou hetzelfde doen? Eigenlijk zou het de wereld veel mooier maken, vind je niet?

Trouwens; Taxichauffeur, met je zwarte auto en petje, nogmaals bedankt!

KimD

Re: De goedheid van wildvreemden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:20

Wat een leuk verhaal om te lezen. := Ik vind ook dat je niet altijd van het slechte moet uitgaan. :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:23

Je God? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:24

Pletje123 schreef:

Dat vroeg ik mij nou ook al af. :=

Wel tof dat ze je gewoon een lift aanboden. :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 20:25

Pletje123 schreef:

Het verwijderde, maar veel besproken topic. :D Die zul je wel gemist hebben. God, gewoon God. Prins mag ook. O:)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:25

Haar knappe lover. Gaat over haar vorige topic, die ook heel leuk is om te lezen ;)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:25

Jeetje ik had dat echt nooooooooooit gedaan. Je hoort zulke rare verhalen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:26

eenitraM schreef:
Pletje123 schreef:

Het verwijderde, maar veel besproken topic. :D Die zul je wel gemist hebben. God, gewoon God. Prins mag ook. O:)

Ow dat heb ik inderdaad gemist :')

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:27

leuk verhaal :)

tja vooroordelen, je ziet het zo vaak, zonde, `you have to read the book, before you judge the cover` ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Ja, ik ook. :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 20:27

yvje86 schreef:
Jeetje ik had dat echt nooooooooooit gedaan. Je hoort zulke rare verhalen.

:j Hier ook hoor.

Maar het gaat 99% goed en daar hoor je niets over. Alleen over juist dat ene procentje gaan mensen praten. Jammer eigenlijk toch?

leonie1988

Ik weet niet of ik het zou doen. Dat zou liggen aan het gevoel wat ik op dat moment bij die persoon heb. Ik zou mijn intuïtie volgen op dat moment ;) maar over het algemeen ben ik hier wel voorzichtig mee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:29

Zijn jullie nu een stelletje? :)

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:29

heel leuk om te lezen dat je je zwarte cross prins nog steeds ziet !! je kunt zo lekker schrijven, ik zou echt er iets mee gaan doen als ik jouw was.

maar ff on-toppic, ik heb wel eens mensen meegenomen achteraf denkende wat er wel niet had kunnen gebeuren, maar ik ga ook uit van het goede van mensen.
heel fijn om te weten dat er nog meer mensen zijn als jij, want tegenwoordig lees je alleen nog maar de andere zijde helaas :(

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:31

ik zou persoonlijk nooit bij vreemden instappen maar ik ben dan ook net iets anders. als iemand mij gaat vragen of ik een vriend heb en ze erover door blijven gaan en respectloos banketstaaf over vrouwen, krijgen ze van mij eerder een bitchslap dan een vriendelijke hand:)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:31

Ik heb hetzelfde, ik ga ook altijd uit van de goedheid van de mens :j
En is tot nu toe gelukkig altijd goed uitgepakt.
Één keer bijna exact hetzelfde verhaal meegemaakt, toen er geen treinen reden tussen Leiden en Delft. Ik raakte met een vrouw aan de praat en haar man kwam haar ophalen in Leiden en ik mocht meerijden. Nou ging het om een vrouw van in de 50 denk ik, maar toch, dat zegt niks natuurlijk.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:32

Ben ook benieuwd wat god betekend. Maar een tip sms of app het kenteken en beschrijving auto naar iemand. Dan weet toch iemand er vanaf.
Zelf ook 1x met mensen meegereden. Was wel een meisje en ik ben toch wel een beetje bevooroordeeld. Maar zij was gereformeerd en was dirigent in een orkest en studeerde pabo. Dus dat leek wel als een heel beschaaft typetje waar ik niet snel gekke dingen mee verwachte.

Een ander moment kon ik met een allochtone man mee rijden. Maar een andere jonge mocht niet mee die ik wel een beetje vertrouwde, ik heb die lift maar geweigerd. Die voelde gewoon niet goed en was te opdringerig.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:33

wat een leuk verhaal om te lezen,
of ik was ingestapt had er denk ik aangelegen wat voor gevoel ik er bij had.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:46

Nou ik zou nooit ingestapt zijn,in deze tijd 2013 kun je niet meer uit gaan van de goedheid van een mens!
Ik vind het een domme naieve actie.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:47

Ik heb het ook wel is gedaan. :j

Stond op de bus te wachten, kwam nog een jongen aan lopen. Had inmiddels al een beetje aanspraak met hem dat de bus wel erg laat was. Inmiddels stonden we met 4 personen te wachten. Uiteindelijk zijn we met z'n 4e naar iemand z'n huis gegaan (althans, naar zijn auto maar die stond thuis :') ) en met z'n 4en naar het station gereisd. Iedereen blij :D .

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:48

Beetje raar hoe je het neerzet; God. Als je het perse zo wil noemen gebruik dan geen hoofdletter..

Ik durf geen vreemde mensen aan te spreken, laat staan bij ze in stappen. Vind het doooodeng. Maar ik ga niet van het slechtste uit, t is alleen dat ik het niet durf.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:49

Carolaaxxxx schreef:
Beetje raar hoe je het neerzet; God. Als je het perse zo wil noemen gebruik dan geen hoofdletter..

Ik durf geen vreemde mensen aan te spreken, laat staan bij ze in stappen. Vind het doooodeng. Maar ik ga niet van het slechtste uit, t is alleen dat ik het niet durf.

Dat noemen ze verstand :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:49

mymy schreef:
Nou ik zou nooit ingestapt zijn,in deze tijd 2013 kun je niet meer uit gaan van de goedheid van een mens!
Ik vind het een domme naieve actie.

En gelukkig was het vroeger wel veilig.... :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:50

mymy schreef:
Carolaaxxxx schreef:

Dat noemen ze verstand :P

Hoe bedoel je? ;o

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:51

Nee, ik had het ook niet gedaan maar dat komt omdag ik wéét dat mensen niet te vertrouwen zijn. :)
Je hebt maar 1 gek nodig.