Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ElineS schreef:Nee precies en daar wringt de schoen. Ik had dit ondertussen ook gevonden. Er staat wel, recht op omgang, maar hoe en wat staat er niet... Moeder heeft het gezag, zij bepaalt alles over het kind. Kan ze dan bepalen dat papa het kind niet te zien mag krijgen? Of heeft dat ene regeltje van omgang net genoeg 'waarde' om het aan te vechten?
Relaxed schreef:Nou misschien een beetje kort door de bocht, maar dan zou ik als ik hem was de geldkraan dichtdraaien, net zo lang tot er normale afspraken gemaakt kunnen worden en er een fatsoenlijke omgangsregeling komt. Het is toch van de gekke dat hij wel moet betalen en zijn kindje niet mag zien?! Ik vind het echt schandalig dat mannen zo weinig in te brengen hebben op dat vlak..
Heeft hij rechtsbijstand oid?
vuurneon schreef:Relaxed schreef:Nou misschien een beetje kort door de bocht, maar dan zou ik als ik hem was de geldkraan dichtdraaien, net zo lang tot er normale afspraken gemaakt kunnen worden en er een fatsoenlijke omgangsregeling komt. Het is toch van de gekke dat hij wel moet betalen en zijn kindje niet mag zien?! Ik vind het echt schandalig dat mannen zo weinig in te brengen hebben op dat vlak..
Heeft hij rechtsbijstand oid?
Dat is een slecht advies, want hij heeft een plicht tot onderhoud tot het kind 21. Weigert hij te betalen, kan dat in een rechtszaak prima tegen hem gebruikt worden als argument dat hij geen recht heeft om zijn kind te mogen zijn, want aan zijn plicht heeft hij niet voldaan.