huis verkocht energiedirect wil meterstanden niet opnemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

huis verkocht energiedirect wil meterstanden niet opnemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 15:07

Afgelopen maandag hebben wij ons oude huis verkocht.
Nu wilde ik dus telefonisch de meterstanden doorgeven voor de eindafrekening.
Huis staat al enige tijd leeg en we hadden het maandbedrag al aangepast naar leegstand.
Maar we hebben ook geruime tijd het volledige maandbedrag betaald terwijl het huis leegstond. Dit betekend dus dat we geld terug moeten krijgen.
Ik heb nu diverse keren gebeld en elke keer weer krijg ik een andere smoes te horen. Eerst was het van u heeft het te laat door gegeven, u ontvangt binnen 2 werkdagen een mail waarin u de meterstanden door kunt geven.
Gisteren na 3 werkdagen maar eens gebeld en ik word gewoon afgescheept met de woorden: dan zijn we zeker nog niet op zoek naar de meterstanden....
Ik vind dit zo raar, iemand dit al eens meegemaakt of een tip voor mij?
Wil het graag afronden!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:10

Blijven bellen tot je ze door kan geven en daar een bewijs van vragen.
Misschien is een andere medewerker behulpzamer

AdnerB

Re: huis verkocht energiedirect wil meterstanden niet opnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:11

via internet doorgeven?
of een mail sturen?

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:18

Geen ervaring mee, maar ik zou de meterstanden dan inderdaad per mail sturen. Dan heb jij het bewijs zwart op wit.

Wel erg vreemd dat ze het niet willen aannemen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:20

Hebben jullie de meterstanden ook met de makelaar of nieuwe bewoners op laten schrijven?
Ik zou dan namelijk allen vragen een handtekening er bij te zetten en deze (aangetekend) op te sturen naar energiedirect, eventueel ook nog inscannen en mailen zo kan je ook bewijzen dat je het hebt doorgegeven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 15:26

Via het internet doorgeven gaat niet, alleen een melding van verhuizing en dat is niet aan de orde.
Ik heb zojuist maar weer gebeld en krijg weer een andere verklaring.
De nieuwe bewoners hebben zich aangemeld bij een andere leverancier en zij hebben meterstanden doorgegeven, daardoor kan ik geen meterstanden meer doorgeven, had ik eerder moeten doen..... :?
Ach ja dat heb ik maar een paar keer geprobeerd deze week....
Nu moet ik het maar afwachten, erg vervelend want je wil het toch een keer afsluiten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 15:27

zonnebloem18 schreef:
Hebben jullie de meterstanden ook met de makelaar of nieuwe bewoners op laten schrijven?
Ik zou dan namelijk allen vragen een handtekening er bij te zetten en deze (aangetekend) op te sturen naar energiedirect, eventueel ook nog inscannen en mailen zo kan je ook bewijzen dat je het hebt doorgegeven.

Ja de makelaar heeft samen met ons de meterstanden genoteerd op een formulier. Ik heb daar nog geen kopie van ontvangen van de makelaar, heb hem net wel even een mail gestuurd en er nog een keer omgevraagd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:30

meggiemeg schreef:
Via het internet doorgeven gaat niet, alleen een melding van verhuizing en dat is niet aan de orde.
Ik heb zojuist maar weer gebeld en krijg weer een andere verklaring.
De nieuwe bewoners hebben zich aangemeld bij een andere leverancier en zij hebben meterstanden doorgegeven, daardoor kan ik geen meterstanden meer doorgeven, had ik eerder moeten doen..... :?
Ach ja dat heb ik maar een paar keer geprobeerd deze week....
Nu moet ik het maar afwachten, erg vervelend want je wil het toch een keer afsluiten.

Vraag aan de nieuwe bewoners even welke meterstanden zij hebben doorgegeven dan kun je iig de juiste standen doorgeven. Heb je ook het contract bij energiedirect meegenomen naar je nieuwe adres of heb je daar een andere energieleverancier? Te laat is wel heel vreemd, je weet de standen net sinds afgelopen maandag dus die vlieger gaat niet op, mochten ze je weer zo vervelend te woord staan dan geef maar door dat je even je licht op gaat steken bij Kassa enzenz.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:37

Waarschijnlijk te laat in de zin van de nieuwe bewoners waren eerder met het doorgeven van de standen.

Op zich maakt dat niet zoveel uit, zij hebben dezelfde standen van de makelaar doorgekregen dus zij zouden dezelfde standen doorgegven moeten hebben als dat jij nu door wilt geven. Mocht bij de afrekening blijken dat dat niet zo is dan heb je bewijs middels het papiertje van de makelaar dat de nieuwe bewoners de verkeerde stand hebben doorgegeven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 15:38

De meterstanden van de nieuwe bewonders zijn van 2 oktober dus die zullen een heel klein beetje verschillen denk ik met de opname van 30 september.
Wij hebben nu ook energiedirect maar dat is wel klaar nu. We hebben een tijdje twee huizen gehad en vandaar dus ook 2 aansluiten bij hun. Ga maar eens vergelijken wat voor mij nu de beste is.
Vind dit erg raar en absoluut niet echt klantvriendelijk!

@ Dorus: ik probeer de meterstanden al door te geven vanaf 30 september... Dus dan kan ik toch niet vanaf dan al te laat zijn? Was tenslotte in eerste instantie eerder dan de nieuwe bewoners.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 04-10-13 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:42

Heb je een twitter-account? Dan kun je kijken of je via hun Twitter webcare team even melding kunt maken van het probleem. Dat werkt vaak erg goed, want je klacht is dan voor iedereen te lezen, en de meeste bedrijven willen maar wat graag zoiets goed en snel afhandelen om een goede naam te behouden.

Hun account:
@energiedirect
Energiedirect.nl staat bekend om lage prijzen en grip op energiekosten. Heb je een vraag? We zitten voor je klaar op ma t/m vr 9.00-21.00u en zat 9.00-17.00u

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:42

meggiemeg schreef:
De meterstanden zijn van 2 oktober dus die zullen een heel klein beetje verschillen denk ik met de opname van 30 september.
Wij hebben nu ook energiedirect maar dat is wel klaar nu. We hebben een tijdje twee huizen gehad en vandaar dus ook 2 aansluiten bij hun. Ga maar eens vergelijken wat voor mij nu de beste is.
Vind dit erg raar en absoluut niet echt klantvriendelijk!

@ Dorus: ik probeer de meterstanden al door te geven vanaf 30 september... Dus dan kan ik toch niet vanaf dan al te laat zijn? Was tenslotte in eerste instantie eerder dan de nieuwe bewoners.

Gewoon vanmiddag nog eens bellen en duidelijk zeggen dat je nu geholpen wilt worden omdat je anders je huidige contract ook opzegt.
Meestal moet je redelijk intimiderend overkomen wil je wat gedaan krijgen, doet diegene die je aan de lijn hebt weer vervelend dan vragen naar de leidinggevende en als dat niet werkt toch dreigen met kassa, radar of eerst zeggen dat je je rechtsbijstand verzekering erop gaat zetten omdat je ze helemaal spuugzat bent.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:45

stefje schreef:
Heb je een twitter-account? Dan kun je kijken of je via hun Twitter webcare team even melding kunt maken van het probleem. Dat werkt vaak erg goed, want je klacht is dan voor iedereen te lezen, en de meeste bedrijven willen maar wat graag zoiets goed en snel afhandelen om een goede naam te behouden.

Hun account:
@energiedirect
Energiedirect.nl staat bekend om lage prijzen en grip op energiekosten. Heb je een vraag? We zitten voor je klaar op ma t/m vr 9.00-21.00u en zat 9.00-17.00u

dat is ook een goede :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:45

Wanneer was de overdracht? Want normaal geef je de standen door die tijdens de laatste inspectie voor de overdracht door de makelaar zijn genoteerd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 15:48

Ik ben nu heel duidelijk geweest aan de telefoon, heb gezegd dat ik dit absoluut niet prettig vind en uiterst vreemd dat ik steeds wat anders te horen krijg.... Ja daar kan ik niets aan doen wat mijn collega's zeggen krijg je dan te horen.
Ben er wel klaar mee en heb inmiddels gezien dat ze allang de goedkoopste niet zijn om te leveren, ga dus gelijk maar overstappen.

Wat een gedoe weer zeg, bij Vitens kon ik gewoon direct de meterstand doorgeven, helemaal niet raar of wat dan ook!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 15:49

Dorus schreef:
Wanneer was de overdracht? Want normaal geef je de standen door die tijdens de laatste inspectie voor de overdracht door de makelaar zijn genoteerd.

Afgelopen maandag 30-09 was de overdracht en ik heb direct daarna bij thuiskomst dit allemaal door willen geven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 15:49

Heb geen twitter account

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:54

meggiemeg schreef:
Ik ben nu heel duidelijk geweest aan de telefoon, heb gezegd dat ik dit absoluut niet prettig vind en uiterst vreemd dat ik steeds wat anders te horen krijg.... Ja daar kan ik niets aan doen wat mijn collega's zeggen krijg je dan te horen.
Ben er wel klaar mee en heb inmiddels gezien dat ze allang de goedkoopste niet zijn om te leveren, ga dus gelijk maar overstappen.

Wat een gedoe weer zeg, bij Vitens kon ik gewoon direct de meterstand doorgeven, helemaal niet raar of wat dan ook!

Als ze dit dus inderdaad zeggen aan de telefoon dan direct naar de leidinggevende vragen, zou het nu toch nog een keer proberen(stelletje eikels dat het zijn)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:12

Precies, en je vooral niet laten afschepen. Aan de lijn blijven hangen totdat iemand je gaat helpen. En als iemand moeilijk doet, vooral ook naar de naam vragen. En zeggen dat je daarna een klacht over die persoon gaat indienen. Niet leuk, maar de situatie is ook niet leuk!