Gênante momentjes in het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LieveLoes

Gênante momentjes in het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 14:20

Hooi Bokkers!

Vanmorgen zat ik vroeg in de bus, dus iedereen was nog een beetje slaperig.
Ik was druk aan het appen met mijn nichtje, en ik moest plotseling hard
lachen om iets wat ze zei. En jawel: ik lachte hard op... Iedereen zat me
aan te kijken, dus ik schaamde me dood.
Twee tellen later nam ik een slok water, en ik verslikte me. Heel hard hoesten
natuurlijk. En opnieuw kon ik wel door de grond zakken.
Gelukkig was ik niet de enige met heel veel pech vanmorgen :D

Toen ik op de trein stond te wachten stapte er een meisje uit. Ze was druk
in gesprek met een jongen. Ze checkte uit, en gaf de jongen, die in de drukte
achter haar was komen te staan, een vriendschappelijke stomp en zei: Ik spreek je
snel weer hé!? Ze had waarschijnlijk nogal haast, want ze liep snel door, en keek nog
een keer achter om. En wat bleek... ze was tegen een jongen aan het praten die ze niet
kende, en deze jongen had ze ook die stomp gegeven. :(:) Hoe grappig zij het vond weet ik niet,
maar ik heb er erg om moeten lachen.

En nu vroeg ik me af:
Zijn er meer Bokkers met gênante momentjes in het openbaar vervoer, of ben ik de enige? :o
Of hebben jullie wel eens een gênant moment van andere mensen gezien? (waar je stiekem
dan toch wel heel hard om moet lachen)

Groetjes Elize

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:28

Ik heb een keer gezien dat iemand nog snel even de bus in wilde springen, met haar ene arm (incl tas) naar voren gestrekt. De deuren van de bus gingen dicht en haar tas incl halve arm zaten tussen de deuren van de bus :') De arm kon ze terugtrekken maar haar tas bevond zich dus in de bus :')

LisaD

Re: Gênante momentjes in het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:29

Uuuhm, opstaan net als de trein afremt. En bijna bovenop een oud vrouwtje vallen :')!

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 14:29

Haha oh ik zou zo gruwelijk hard lachen!
Hoe reageerde ze zelf?

Oh dat ken ik ook wel inderdaad :D Wij blijven meestal zo lang mogelijk zitten
zodat de trein ook echt stil staat! :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:30

Ik ben een keer naast een klapstoeltje gaan zitten (op de grond dus :') ) in een zowat volle trein. Had het stoeltje wel naar beneden gedaan maar was weer omhoog gegaan voordat ik kon gaan zitten, dus toen zal ik op de grond. Schaamde me kapot :x

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:31

@NienkeV1994: Hahahaha, ik zou me ook kapot schamen :')!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:31

Hadden met een groep studenten een presentatie in een andere stad bezocht, zaten met zijn 8e in een coupé in 2 van die 4-zits tegen over elkaar. Hartstikke gezellig.
Zat het meisje achter mij hard te bellen: ze had net een abortus laten doen, nee die eikel was niet meegegaan, het deed minder zeer dan de vorige keer enz. enz.
Wij vielen een voor een stil.. de rest van de coupé ook en iedereen zat te kijken wie er zat te bellen.
Meisje had blijkbaar niks in de gaten en alle details werden besproken :=

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:32

niet met je hutkoffer op wieltjes door de glazen deurtjes van de ns passen

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:33

Van de winter waaide het heel hard, en toen ik uit de bus wilde stappen, kwam er net een flinke windvlaag langs. Daar lag ik dus ineens, min of meer uit de bus gewaaid :') Was ook niet echt een gracieuze val, ik ging echt recht voorover, haha.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 14:34

Haha Nienke ik snap inderdaad dat je je schaamt dan!
En iedereen dan lachen zeker?

Ethelate: Oh wat erg! Ik zou niet weten waar ik moest kijken!

xSwanHeart: Haha het ergste lijkt mij op zo'n moment de gezichten van alle mensen om je heen!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:34

Ethelate schreef:
Hadden met een groep studenten een presentatie in een andere stad bezocht, zaten met zijn 8e in een coupé in 2 van die 4-zits tegen over elkaar. Hartstikke gezellig.
Zat het meisje achter mij hard te bellen: ze had net een abortus laten doen, nee die eikel was niet meegegaan, het deed minder zeer dan de vorige keer enz. enz.
Wij vielen een voor een stil.. de rest van de coupé ook en iedereen zat te kijken wie er zat te bellen.
Meisje had blijkbaar niks in de gaten en alle details werden besproken :=

Oeps... Maar wie bespreekt dat dan ook in de trein?!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:38

elizexbeau schreef:
Haha Nienke ik snap inderdaad dat je je schaamt dan!
En iedereen dan lachen zeker?

Dat viel eigenlijk nog erg mee volgens mij! Heb niet echt om me heen zitten kijken maar de mensen naast me probeerden me nog tegen te houden :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:40

Ik keek in de trein altijd naar de serie 'Lost'. De eerste keer: laptop mee, aanzetten, serie starten en genieten maar! De serie begint met een scene waar een vliegtuig is neergestort. Schreeuwende mensen, explosies... Vrij spectaculair. Geluid lekker hard, anders is het niet leuk kijken natuurlijk. Maar ik had mijn oortjes in, dus mijn mede stilte-coupe gangers hadden er geen last van.
Nou, 5 minuten, een paar explosies en kreten als "We're all gonna die!" verder tikte iemand me op de schouder: "zou je het geluid misschien zachter kon, want ik zat in een stilte coupe...
oliebol! Vergeten mijn oortjes in de laptop te pluggen waardoor hij dus via de speakers het geluid afspeelde. Ik had echt helemaal niets door, en de hele coupe heeft mee kunnen genieten. allemaal boze blikken mijn kant op. Het was nog 50 minuten tot utrecht... Duurde eindeloos...

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:42

Ik was alleen de grote bussen in Utrecht gewend, die van 25 meter met 4 deuren. Daar mag je gewoon bij elke deur in- en uitstappen. Toen ging ik voor het eerst met de bus in Apeldoorn en de bus stopte met de achterste deur voor mij. Dus ik drukte op de knop, maar de bus ging niet open. Daarom drukte ik dus maar op de andere knop. Pas op dat moment zag ik dat het de rolstoel knop en een noodknop waren :=
De buschauffeur deed de deur maar voor me open en toen ik instapte werd hij echt verschrikkelijk boos dat ik op alle knoppen had gedrukt _O-
Het was ook ontzettend druk en ik schaamde me dus best wel :o Die fout heb ik nooit meer gemaakt!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:42

Ben een keertje door een vrij snel optrekkende bus bij iemand op schoot beland.. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:44

dressagelady schreef:
Ik heb een keer gezien dat iemand nog snel even de bus in wilde springen, met haar ene arm (incl tas) naar voren gestrekt. De deuren van de bus gingen dicht en haar tas incl halve arm zaten tussen de deuren van de bus :') De arm kon ze terugtrekken maar haar tas bevond zich dus in de bus :')
_O-

Zo ken ik weer iemand die met d’r gezicht tussen de deuren kwam te zitten. Ook een keer gehad met de interliner dat iemand helemaal onderuitgezakt zat te slapen. Die interliner hadden van die hoge stoelen, dus ik expres naar voren gelopen om daar uit te stappen. Ik zei nog tegen de chauffeur er ligt er nog een te slapen hoor! Maar dat kon hij dus niet zien. Ik was de laatste die uitstapte. Ik denk dat ie mij niet geloofde ofzo, want hij reed zo weg met die gozer er nog in. Op weg naar de buswissel of garage (of weet ik het waar die bus heen ging) :))

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:46

Ik zat op de bus, stond op voor uit te stappen en mijn ipod oortjes bleven steken en die trok ik kapot en iedereen zag het.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:50

Sammie schreef:
dressagelady schreef:
_O-

Zo ken ik weer iemand die met d’r gezicht tussen de deuren kwam te zitten. Ook een keer gehad met de interliner dat iemand helemaal onderuitgezakt zat te slapen. Die interliner hadden van die hoge stoelen, dus ik expres naar voren gelopen om daar uit te stappen. Ik zei nog tegen de chauffeur er ligt er nog een te slapen hoor! Maar dat kon hij dus niet zien. Ik was de laatste die uitstapte. Ik denk dat ie mij niet geloofde ofzo, want hij reed zo weg met die gozer er nog in. Op weg naar de buswissel of garage (of weet ik het waar die bus heen ging) :))

Ik heb het een keer andersom gehad.... Ik wilde de trein inspringen en dat kon eigenlijk net niet. Mijn tas en ik waren binnen, mijn hand en de bloemen nog buiten (bleef ergens logeren, dus een bloemetje als bedankje voor haar moeder). dus ik sta daar, met die bloemen buiten... en het was een best lange reis nog, dus ik had de keus: bloemen loslaten (dag dag 20 euro), of blijven staan. Ok, optie 2. Dus ik sta daar, bij de deur, mijn hand met bloemen buiten... Gelukkig kwam er niemand langs. Alleen de mensen op het perron stonden heel raar te kijken :+

Op een gegeven moment werd ik moe en mijn hand vroor er echt af, dus ik dacht, als ik dat rubber een beetje naar buiten duw, misschien kan ik dan een deel van het boeket levend binnen krijgen. Nou, dus niet... Dus ik stond binnen met een bosje verlebberde bloemenstelen, en de bloemen zaten grotendeels tussen de deur...

Het volgende station: de deuren gaan open en er dwarrelen echt heel triest nog wat bloemetjes naar beneden. Loop ik op dat perron, komt er een ns medewerker naar me toe en brult: "ha! was jij dat van die bloemen?! Geniaal!!" Mega pijnlijk!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:52

Deze vond ik zelf heel gênant en eerlij gezegd ook een beetje irri.

Mijn opa, oma en ik waren een dagje samen naar Antwerpen gegaan. De een a laatste trein was erg klein, dus je begrijpt wel dat de stoelen erg klein waren. Mijn opa zat naast een 50 jarige man die het nodig vond te laten zien hoe goed die kon meezingen en dansen met het liedje wat ie op had. Dus de man begon zich helemaal uit televen terwijl hij half op de schoot van mijn opa zat, zijn zangkwaliteit was ook niet de beste en laten we niet beginnen over zijn dansmoves. De man had helemaal niks door en ging gewoon ongestoord verder. Ik heb mijn lach weten inhouden :D

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 15:02

Citaat:
Ik heb het een keer andersom gehad.... Ik wilde de trein inspringen en dat kon eigenlijk net niet. Mijn tas en ik waren binnen, mijn hand en de bloemen nog buiten (bleef ergens logeren, dus een bloemetje als bedankje voor haar moeder). dus ik sta daar, met die bloemen buiten... en het was een best lange reis nog, dus ik had de keus: bloemen loslaten (dag dag 20 euro), of blijven staan. Ok, optie 2. Dus ik sta daar, bij de deur, mijn hand met bloemen buiten... Gelukkig kwam er niemand langs. Alleen de mensen op het perron stonden heel raar te kijken :+

Op een gegeven moment werd ik moe en mijn hand vroor er echt af, dus ik dacht, als ik dat rubber een beetje naar buiten duw, misschien kan ik dan een deel van het boeket levend binnen krijgen. Nou, dus niet... Dus ik stond binnen met een bosje verlebberde bloemenstelen, en de bloemen zaten grotendeels tussen de deur...

Het volgende station: de deuren gaan open en er dwarrelen echt heel triest nog wat bloemetjes naar beneden. Loop ik op dat perron, komt er een ns medewerker naar me toe en brult: "ha! was jij dat van die bloemen?! Geniaal!!" Mega pijnlijk

Haha nou ik moest ook even om je lachen :o

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:04

haha omg muts,
ik zat een keer in de trein en net voordat de trein remde stapte een oud chinees oma vrouwtje op en die viel dus recht op mn vriendins schoot.

of in de trein stond een jongen (die we niet mochten) op het trapje en de trein remde en ik viel naar achteren en greep mezelf vast aan zijn rugtas en trok hem zo mee naar achteren...
ik viel toen trouwens wel in de schoot van een knappe jongen :')

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 15:05

_lisaah schreef:
haha omg muts,
ik zat een keer in de trein en net voordat de trein remde stapte een oud chinees oma vrouwtje op en die viel dus recht op mn vriendins schoot.

of in de trein stond een jongen (die we niet mochten) op het trapje en de trein remde en ik viel naar achteren en greep mezelf vast aan zijn rugtas en trok hem zo mee naar achteren...
ik viel toen trouwens wel in de schoot van een knappe jongen :')

En jij durft mij muts te noemen hahaha kuuken :+

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:07

jaa ik dacht als ik val sleep ik hem mee :')
dus stond hij mooi voor aap
ik overigens ook hoor maar ik lachte vooral hem uit :')

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:11

Citaat:

Het volgende station: de deuren gaan open en er dwarrelen echt heel triest nog wat bloemetjes naar beneden. Loop ik op dat perron, komt er een ns medewerker naar me toe en brult: "ha! was jij dat van die bloemen?! Geniaal!!" Mega pijnlijk!

Geniaaaaal :')

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:14

Wat echt wel een beetje genant was..

Een jaar of 3/4 gelden had ik de ziekte van Pfeiffer..erg ziek van geweest en schooldagen nauwelijks kunnen bijwonen. Zeker omdat ik 45 min. in de bus moest zitten om er te komen..

Soms kon het niet anders en moest ik toch een paar uur heen.. In de bus naar huis natuurlijk in slaap vallen en altijd op tijd wakker worden.. behalve die ene dag..

Ik zat wat onderuitgezakt te slapen.. compleet gemist dat we al op het CS waren en de bus dus niet verder ging..
Ik tukte ondertussen lekker verder.. totdat ik opeens wakker werd en de bus al naar de pakeer plaats was gereden..even had gestaan en gewisseld van chauffeur en klaar stond om richting Drenthe te vertrekken..

Net voordat de deur open ging om de mensen in te laten stappen kwam ik uit mn stoel gekropen.. chauffeur schrok zich dood .. en had me nooit zien zitten..