Soms heb je van die dagen.. Autopech

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Soms heb je van die dagen.. Autopech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 23:35

Jaja.
Vandaag was z´n dag -O-

Mijn auto had pech dus ik ben er met de auto van mijn moeder vanmorgen op uit getrokken, samen met een vriendinnetje.
Alles ging oke, het was super gezellig.

Krijg ik een telefoontje van het UWV dat ik niet op tijd was met het aanvragen van mijn uitkering.
Ja wist ik veel dat dat binnen een week moest (hadden ze mij ook wel even mogen vertellen toen ik een bezoekje bracht aan het kantoor zelf een paar weken terug.)
Wordt ik dus 10% gekort op de uitkering ~~}>

Nou wij op de terugweg nog even een paar boodschapjes meenemen...
Willen wij weer gaan, start mijn auto niet.
En tja, die enkele mannelijke ziel wat in de Jumbo was had geen startkabels.
Nou dan maar de ANWB bellen.

Mijn vader, moeder en ik zijn lid.
Zegt die man, je hebt al eerder hulp gehad he?
Ja, zondag met mijn eigen auto..
Ja, maar daarvoor heeft u ook een andere auto gehad he ?

Dus ik, nee...
Jawel zegt de man, wat voor auto heeft u gehad ?
Ik; Alleen mijn eigen station die ik al jaren heb, wat voor auto heb ik volgens u gehad ?
Een Mercedes zegt die meneer.
Dus ik 8)7 Mocht ik willen.

Blijkt dus dat ik begin dit jaar met een vriendin weg geweest ben en onderweg rook haar auto raar en brande er een lampje.
ANWB tevens mijn werkgever tot dit jaar 1 september gebeld.
Nou mannetje komt langs en zei toen, ik weet het niet, je kunt gewoon naar huis rijden.

Dus wij oke prima, heeft dit nog gevolgen voor mij ? Nee, was geen enkel probleem.

Blijkt dus dat je recht hebt op 7 hulpvragen per jaar op max 2 kentekens.
Nu mocht ik ff lekker 150 bij betalen.

Nou dan maar een garage gebeld.
Gelukkig waren zij heel vriendelijk en zijn ze voor 10 euro langs komen rijden met startkabels.
Meteen maar ff gevraagd wat z'n accu nou gaat kosten.
120 euro zegt de beste man.

Iets in mij zei: das duur.
Dus op de terugweg andere garage gebeld, 70 euro.
Nou dat vind ik wel een verschil en zeker de moeite waard.

Al met al 3 uur bezig geweest over een ritje wat normaal 3 kwartier duurt.
Maar ik hoop dat het hiermee ook klaar is met de auto pech.. Blehg...

rommulus

Re: Soms heb je van die dagen.. Autopech

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:40

Mocht het enige troost zijn..
Ik stond met mijn lupo die ik net 1,5 jaar heb om 5:30 langs de snelweg :+ (moest om 8 uur in amersfoort zijn en ik stond net na hoogeveen)
Reparatie is even wat duurder gezien de spanrol van de distributie riem uit elkaar geknapt is.
Gevolg 1500 euries schade gezien kleppen ed ook stuk kunnen zijn.

Soms heb je gewoon gruwelijk pech dus leef wat met je mee :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:46

Irritant is die regel met die kentekens he. Snap wel dat ze niet willen dat je iedereen maar mee laat liften op jouw Wegenwacht abo, en ik snap ook dat ze niet zitten te wachten op mensen die per jaar 12 auto's erop na houden omdat ze de ene roestbak na de andere kopen en dus continue de wegenwacht nodig hebben. Maar zoals wij nu bijvoorbeeld: We hebben 2 auto's een gewone en een oldtimer. We hebben dit jaar een "nieuwe" auto gekocht, dus de gewone is een andere auto dan die we begin dit jaar hadden. De vorige auto is zijn dood gestorven aan de kant van de snelweg, daar is dus wegenwacht bij geweest. Dat betekent dat wij nu alleen nog maar hulp kunnen krijgen met OF de oldtimer OF de gewone auto, maar mochten we met beide in dit jaar nog een keer pech krijgen hebben we dus een probleem. En dat vind ik dus wel echt belachelijk...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 23:55

Alwiene schreef:
Irritant is die regel met die kentekens he. Snap wel dat ze niet willen dat je iedereen maar mee laat liften op jouw Wegenwacht abo, en ik snap ook dat ze niet zitten te wachten op mensen die per jaar 12 auto's erop na houden omdat ze de ene roestbak na de andere kopen en dus continue de wegenwacht nodig hebben. Maar zoals wij nu bijvoorbeeld: We hebben 2 auto's een gewone en een oldtimer. We hebben dit jaar een "nieuwe" auto gekocht, dus de gewone is een andere auto dan die we begin dit jaar hadden. De vorige auto is zijn dood gestorven aan de kant van de snelweg, daar is dus wegenwacht bij geweest. Dat betekent dat wij nu alleen nog maar hulp kunnen krijgen met OF de oldtimer OF de gewone auto, maar mochten we met beide in dit jaar nog een keer pech krijgen hebben we dus een probleem. En dat vind ik dus wel echt belachelijk...

Ja en daar heb ik ook best begrip voor.

Maar ze hadden mij dat moeten zeggen toen ik vroeg of dat consequenties had voor mijn lidmaatschap.

Daarnaast is deze auto van mijn moeder.
En dat kunnen ze zien omdat mijn moeder vorig jaar al een keer hulp heeft gehad met deze auto.
Wij zijn met 3 personen op 1 adres allemaal lid.

Mag je ff 150 euro bij gaan dokken.
Alsof dat lidmaatschap zo goedkoop is.

En het erge is dat ze mijn vriendin niet geholpen hebben en mij ook niet zondag met mijn auto.
Mijn auto stopt er mee zodra je het gas los laat.
Door een zekering probleem volgens die beste man.
En dat moest ik zelf mijn auto maar weer inleren.
Dat konden ze in de garage niet doen volgens hem.
Nou levens gevaarlijk...
Ik kom een rotonde op en mijn auto slaat af, maar mijn stuurbekrachtiging ook (met een auto van 1300 kilo is dat niet grappig)
Rij zo rechtdoor op de rotonde..

Blijkt in de garage dat het met roet in een of ander iets te maken heeft en dat je dat een Mitsubishi niet kan inleren al rijdend.

@ Rommulus
Dat is echt PEEP!!!!

Dat soort kosten zijn helemaal drama, daar is een accu niks bij inderdaad.
Overigens is dit ook een Lupo.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:26

Is idd piep !
Heb net gehoord dat het einde lupo is.
Hij is rip, enkeltje car heaven.
motor is finaal aan stront, en de schade waarmee ik hem kocht is het niet meer waard en nog wat in te steken.
Ik krijg het er nooit meer voor terug.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:12

Ugh, ik ken het gevoel :(:) Maar banketstaaf dat je zo door de ANWB behandeld wordt!
Ik moest 2 weken geleden voor mijn praktijk rijbewijs afrijden, daar naartoe gereden niks aan de hand. Moest ik starten, start mijn auto niet meer hoor. Ik voelde me zo rot toen! Gelukkig twee aardige mannen die hem even aanduwde.
Maar vandaag weer hoor, ik remde af en moest terug schakelen en ineens kon ik niet meer schakelen. Ook heel fijn! Nu heb ik een rijbewijs heeft mn auto telkens iets :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:12

Whaaaat een accu van 170 euro ?? :oo is dat er een van goud !??