Boete op scooter RDW, overschrijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Boete op scooter RDW, overschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 18:52

Toen ik 16 werd heb ik een scooter gekocht en deze op mijn vaders naam gezet zodat ik minder voor de verzekering hoefde te betalen.
Nu sinds een jaar heb ik geen contact meer met mijn vader en weet ik dat hij flink in de schulden zit. Ik heb een sleutel van zijn huis en zo kwam ik erachter dat er een boete van 1700 euro op de scooter staat wegens het niet betalen van de verzekering, en dus een onverzekerde scooter te hebben.

Nu heb ik al een tijdje niet meer op de scooter gereden maar zou dit graag weer doen, en hem dus op mijn naam zetten. Kan dit zomaar met een dikke boete erop? Mijn vader heeft in de schuldsanering gezeten maar is hier inmiddels weer uitgegooid omdat hij nieuwe schulden maakte. Ik weet niet in hoeverre ze kijken naar zijn bezittingen etc. Ik vraag het eerst na bij andere mensen voordat ik slapende honden wakker maak die mijn scooter uit de schuur komen halen :+

kleinvosje

Re: Boete op scooter RDW, overschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:56

Niet doen. Je zult zeer waarschijnlijk die boete moeten betalen voordat ie overgeschreven kan worden. Kun je voor dat geld beter een nieuwe scoot kopen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:00

Hiermee ga je gegarandeerd slapende honden wakker maken. Er staat immers geregistreerd dat deze scooter een boete heeft open staan en onverzekerd is. Als jij hem wilt overschrijven moet ze de registratie van je vader wijzigen en dan zien ze het van die boete. En dan komen ze dus bij jou aankloppen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:35

Ik ben het hier niet mee eens, als jij een scooter koopt en laat verzekeren maakt het niet uit hoe het zit bij de vorige eigenaar.
Als het kenteken bewijs op jou naam staat kan jij gewoon bij een verzekeraar een verzekering afsluiten op de scooter.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:38

Dit ga ik even volgen ben erg benieuwd, weet zo niet hoe en wat!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:45

Zonnebloem18: Wat jij zegt klinkt eigenlijk ook heel logisch.. Ik ben dan ook geen jurist dus heb geen flauw idee wat écht klopt, maar slapende honden wakker maken klinkt in eerste instantie heel logisch. Maar nu ik jouw woorden zo lees, wat eigen volledig tegenovergesteld is van wat ik dacht denk ik; hee dat klinkt ook enorm logisch! Dus ik ben benieuwd hoe het écht zit. Zou me dan ook niks verbazen als het klopt wat je zegt. ;)

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:59

hallo

mijn man zit in de autohandel/brommers en motors.
die zegt dat je met het complete kenteken (dit zijn 3 delen) plus je rijbewijs en identietijdbewijs naar het postkantoor moet
en de scooter op jouw naam laten zetten

hier door loop jij niet de kans de scooter kwijt te raken want een boete word persoonlijk opgelegt en kan niet met een voertuig mee gegeven worden
zo snel mogelijk over laten over laten schrijven dan direct verzekering afsluiten en een copie van je polis bij je papieren doen
onder in de buddie .... vergeet niet het 3de deel (dat is de te naam stelling) thuis te bewaren
word je evt aangehouden kan je aantonen dat het jouw scooter is en dat de scooter verzekert is.

groetjes Taff

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 21:39

Bedankt!
Moet zeggen dat ik nergens op internet iets tegen ben gekomen over boetes en verkopen..
Ga het denk ik maar gewoon proberen, ding staat nu in de schuur te verstoffen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:35

kleinvosje schreef:
Niet doen. Je zult zeer waarschijnlijk die boete moeten betalen voordat ie overgeschreven kan worden. Kun je voor dat geld beter een nieuwe scoot kopen.

Dit is niet waar hoor :)

De boete is persoonsgebonden, niet object gebonden.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:38

en anders even rwd bellen? alleen dan via een andere naam?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:21

Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken over die boete.
Die staat echt op de naam van je vader.

Je kunt als inderdaad het hele kentekenbewijs hebt de scooter op jou naam over laten schrijven zonder consequenties.
Vergeet dan inderdaad niet om zelf een verzekering af te sluiten anders krijg jij het zelfde probleem.

Ik heb in de verzekeringen gewerkt (o.a. bromfiets verzekering) en heb ook heel vaak met dit bijltje gehakt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:42

Zijn ze ook beslag aan het leggen op spullen van je vader? Dan kunnen ze de scooter alsnog in beslag nemen ookal staat hij op jouw naam, doen ze vaker bij overschrijving binnen een famillie :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 07:39

Voor zover ik weet nog niet. Daarom wil ik het ook zo snel mogelijk overzetten.

Mag toch zeker hopen dat ze daarna van die scooter afblijven, die beste man heeft ons al genoeg schade aangericht :=

Edit: daantjuhh bedankt! Verzekering heb ik allemaal al uitgezocht dus dat komt goed :)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:53

ruitje schreef:
Zijn ze ook beslag aan het leggen op spullen van je vader? Dan kunnen ze de scooter alsnog in beslag nemen ookal staat hij op jouw naam, doen ze vaker bij overschrijving binnen een famillie :)

Dat kan alleen als de scooter op het terrein van jouw vader aanwezig is op het moment van de beslaglegging.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 08:05

Nee dat niet, nu ook al niet hoor! Gaat 150 km verderop staan :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:09

kleinvosje schreef:

Nee hoor, dat is niet zo...

Jij kunt hem gewoon over laten schrijven (mits je alle papieren hebt) en de boete blijft op naam van jouw vader staan.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:19

Ben ik de enigste die me afvraagt waarom je wel de voordelen van een vader wil gebruiken maar niet de nadelen? Je heb hem op zijn naam laten zetten.. 4 jaar geleden... Jij heb hem gekocht. Jij zou het dus moeten betalen aan je vader. Nu wil je zonder pardon je scooter weer ophalen en op jouw naam zetten en je pa opzadelen met eigenlijk JOUW!!!! kosten van de boetes want het is tenslotte wel jouw!!! scooter. Ik vind dit niet zo charmant van je. Beetje misbruik maken van zeg maar.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:22

pipo schreef:
Ben ik de enigste die me afvraagt waarom je wel de voordelen van een vader wil gebruiken maar niet de nadelen? Je heb hem op zijn naam laten zetten.. 4 jaar geleden... Jij heb hem gekocht. Jij zou het dus moeten betalen aan je vader. Nu wil je zonder pardon je scooter weer ophalen en op jouw naam zetten en je pa opzadelen met eigenlijk JOUW!!!! kosten van de boetes want het is tenslotte wel jouw!!! scooter. Ik vind dit niet zo charmant van je. Beetje misbruik maken van zeg maar.

Wacht even...

Haar vader heeft de verzekering niet betaald. Die boete, de eerste, is rond de 300 euro voor een scooter en die wordt verhoogt met 25% en daarna nog eens...

Dus ik geef haar gelijk dat ze die boetes niet betaald. Haar vader had de scooter ook gewoon kunnen schorsen, dan had hij de scooter helemaal niet verzekerd hoeven hebben of het moeten bespreken, dan had ze nog de keuze gehad.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:24

Wie zegt dat zij het verzekeringsgeld niet gewoon betaald heeft aan haar vader? ;)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 08:26

Pff doe eens rustig. Je weet het hele verhaal niet eens..
Die verzekering stond op naam van mijn vader, ik heb destijds gevraagd deze over te nemen maar was niet nodig, wilde hij wel betalen. (Mag ook wel die 4 euro per maand, verder kregen we geen cent meer van hem, terwijl hij verplicht is mij allimentatie te betalen tot mijn 21e.) Maar dat erbuiten, hij heeft mij niet geïnformeerd over het feit dat hij de verzekering niet meer kon betalen. Ik denk dat hij hier ook heus wel brieven over heeft gehad (neem aan dat je daar wel een waarschuwing voor krijgt van de verzekering?), maar gewoon zijn kop in het zand gestoken. Ik moest er ook zelf achter komen omdat ik een brief vond. Boete was inderdaad eerst iets van 300 en liep op door het niet betalen.

Choiix: dat dus niet, omdat hij dit wilde doen. Had ik achteraf beter niet kunnen doen dus, maar 4 jaar geleden wist ik niet dat het zo zou lopen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:36

alimentatie staat er geheel los van. Als jij in je eigen onderhoud kan voorzien hoeft hij niets meer te betalen. En ook kan hij een nihilverklaring krijgen als hij dat financieel niet kan opbrengen (alimentatie dan he)
Maar idd als hij het zelf wilde betalen is het zijn schuld. Maar goed

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 08:45

Natuurlijk staat alimentatie hier geheel los van.
Wil alleen aangeven dat hij daarom die scooter wilde blijven betalen, deed ie toch nog iets.

Overigens is er helemaal geen sprake van de scooter even ophalen want die heeft altijd bij mij thuis gestaan. Ik heb hem honderden mails gestuurd over de scooter maar nooit een reactie gehad. Nu doe ik het maar zo.
Laatst bijgewerkt door Undefined op 03-10-13 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:48

Zo te lezen is er wel meer aan de hand en dat zijn prive dingen.
TS vraagt over boetes en overname wbt scooter. Lijkt mij handig dat we daar antwoord opgeven en het daar bij laten.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 08:51

Klopt zit nog een hele verhaal achter, maar daar ga ik verder niet over uitweiden, staat al meer dan genoeg informatie nu :)

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:32

heb je de scooter papieren compleet.
als de sodemieter over laten schrijven. probleem voor jou opgelost!!!!!