Muziek afspelen in de auto via Bluetooth

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Connie

Muziek afspelen in de auto via Bluetooth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 18:11

Een luxeprobleem misschien, maar toch vervelend.
Over een paar weken rijden we naar Parijs, en dan is het wel zo fijn om er een muziekje bij te hebben.
Een USB aansluiting heb ik al gezocht, tevergeefs ;( . Toen vond ik het wel een goed idee om via Bluetooth muziek af te spelen vanaf mijn telefoon. De auto (Nissan Qashqai) heeft gewoon Bluetooth en de verbinding met mijn telefoon (HTC Desire X) is er.
Nu is alleen nog het kunstje om de audio te laten werken! Gewoon afspelen werkt niet, en als ik in de music player naar bluetooth spelers zoek, vindt ie er geen.

Een andere optie is om cd'tjes te branden, maar dit gaat misschien een beetje ver. Dan zou ik minstens 4 cd's moeten branden voor een enkele reis. Dit probeer ik dus echt als laatste optie te gebruiken.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik de muziek over bluetooth werkend kan krijgen?

8nnemiek

Re: Muziek afspelen in de auto via Bluetooth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:14

Eerst de Bluetooth verbinding op je telefoon aanzetten :Y) en dan even op 'verbinden met *naam van autoradio*' klikken. Dan op de autoradio het Bluetooth-kanaal opzoeken en dan hoor je alle geluiden die uit je telefoon komen gewoon op je radio :)

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 18:16

8nnemiek schreef:
Eerst de Bluetooth verbinding op je telefoon aanzetten :Y) en dan even op 'verbinden met *naam van autoradio*' klikken. Dan op de autoradio het Bluetooth-kanaal opzoeken en dan hoor je alle geluiden die uit je telefoon komen gewoon op je radio :)

Haha ik was wel zo slim om de Bluetooth überhaupt aan te zetten ja :+ . Een bluetooth kanaal kan ik niet vinden? Ik heb een knop cd, fm en am.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:32

Mijn radio laat dat kanaal pas zien zodra de telefoon er verbinding mee heeft gemaakt.. misschien bij jou ook zo?
Wat voor telefoon heb je? Met mijn iphone ga ik gewoon naar instellingen, Bluetooth, en daar staan dan de apparaten die hij kan vinden.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 18:36

8nnemiek schreef:
Mijn radio laat dat kanaal pas zien zodra de telefoon er verbinding mee heeft gemaakt.. misschien bij jou ook zo?
Wat voor telefoon heb je? Met mijn iphone ga ik gewoon naar instellingen, Bluetooth, en daar staan dan de apparaten die hij kan vinden.

Ik heb een HTC Desire X, in het bluetooth scherm van m'n telefoon staat dat hij gewoon verbonden is met 'MY CAR' en als ik daarop klik meldt ie dat het te gebruiken is voor audio van telefoon. Wat dat betreft zou het gewoon moeten werken lijkt me?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:42

Weet je zeker dat je autoradio geschikt is om via Bluetooth af te spelen?

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 18:49

Homiafortuna schreef:
Weet je zeker dat je autoradio geschikt is om via Bluetooth af te spelen?
Ik dacht van wel, op de radio zelf staat het Bluetooth tekentje en ik heb gewoon verbinding met mijn telefoon. Zit er dan nog verschil in tussen alleen bellen en muziek afspelen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:05

Dan zou de verbinding goed moeten zijn inderdaad..
weet je het merk van de radio? Dan zou je even de handleiding kunnen opzoeken op internet..

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:58

De tekna radio ondersteunt geen bluetooth streaming helaas, dus je zal een RF transmitter moeten hebben vrees ik :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:21

Zit er in de radio geen jack plug aansluiting? Zo'n rond gaatje waar je een koptelefoon in kan steken.
Die heb ik wel op mijn JVC autoradio.
Via een speciaal kabeltje (met twee van die pikkie's) kan ik dan muziek van mijn telefoon of tablet afspelen via de radio.
Is ook veel beter voor de levensduur van de batterij van de telefoon. Denk dat hij anders bij de Belgische grens reeds leeg is -O-

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:29

A2DP Bluetooth streaming gebruikt niet zoveel stroom hoor :) toen ik naar Frankrijk ging (nog een internetsim voor Frankrijk kopen? ;) ) heb ik m'n iPhone constant 3FM via Bluetooth naar de radio gestreamd. Accu was na 10 uur nog 30% en dan had hij dus constant 3G zitten gebruiken :)