Het verkeer.. *zucht* Is het dan zo moeilijk..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Het verkeer.. *zucht* Is het dan zo moeilijk..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 16:21

Je weet dat de bestuurder van een absurd groot taxibusje opnieuw zijn rijbewijs moet halen als hij:

A. De andere weghelft (waar jij op rijdt) blokkeert terwijl hij zeker nog twee minuten had moeten wachten voor het verkeer waardoor hij zijn weghelft niet door op kon rijden.

B. Jouw reactie (meewarig schudden voor zijn gebrek aan wegoverzicht (en intelligentie)) extreem uitvergroot met een extreem nare gezichtsuitdrukking die het midden hield tussen een 'ik-heb-in-mijn-broek-gepoept-hoofd' en 'Oh-God-mijn-vruchtwater-is-gebroken-hoofd'..

C. En ten derde vervolgens een middelvinger naar je opsteekt.
Zowaar naar míj! Ik! Die netjes stilstond voor dit heerschap, midden op mijn weghelft. Terwijl ik niks fout deed. Ik reed niet eens zijn taxi in!

Vervolgens rijd ik verder en kom ik achter een Ford Ka te zitten.
Niks mis mee..
Behalve als 'ie 40 rijdt op een 80 KM weg waar je niet in kan halen..

Ja.. Het verkeer is wel heel fijn als ik al mijn frustraties even kwijt moet schelden ja..
Maar is het dan echt zo moeilijk om gewoon auto te rijden mensen?

Welke situaties in het verkeer maken jullie nou mee waarbij je een groot vraagteken boven je hoofd krijgt?? :?
Ik ben heel benieuwd!

Avalon87

Re: Het verkeer.. *zucht* Is het dan zo moeilijk..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:24

haha :')

Regelmatig.. Voornamelijk in situaties waarbij het lijkt of mensen maar 30cm voor hun auto uikijken..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:24

Al die mensen die net voor mijn trailer langs nog net even vanuit een zijweg de weg opdraaien of wat dan ook 'omdat ik toch maar een sleurstal heb' maar niet kijken hoe snel je dichterbij komt waardoor je dus alsnog moet gaan remmen op een voorrangsweg (9 van de 10 keer nog hartstikke leeg achter je ook := )

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:26

mensen die op de laatste meter tóch nog even willen invoegen, liefst zonde richting aan te geven, waardoor iedereen die daar achter rijd vol op de rem moet -O-

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:27

Zo herkenbaar jou frustraties. Wij hebben hier ook altijd van die situaties dat we afvragen waar mensen hun rijbewijs gehaald hebben...

Idd heel erg vaak dat mensen ergens tussen de 40 en de 60 gaan rijden op een weg waar je 80 mag.

Of van die mensen die op de snelweg achter een vrachtwagen hangen. Kom jij aan met je 120/130 en ze gooien 'm er gewoon voor met 85. En dan ook nog doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Laatst reed ik met de trailer op de snelweg. Plakte achter een vrachtauto, dus reed een ruime 85 (ik hoef niet perse in te halen met mijn combinatie, want daarmee hinder ik alleen maar andere mensen en die 2 minuten dat ik eerder op plek van bestemming aan zou komen... dan moet je maar 2 minuten eerder gaan). Komt er een vrachtwagen achterop gereden. Je ziet ze bijna denken van daar heb je weer zo'n stomme, slome paardentrailer. Hij gaat een baan naar links en komt tot de conclusie dat er nog een vrachtwagen voor rijdt. Twijfelt wat ie zal doen, maar besluit toch maar in te halen, om vervolgens tussen mij en die vrachtwagen in te gaan rijden >;)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:28

upendo schreef:
Vervolgens rijd ik verder en kom ik achter een Ford Ka te zitten. Niks mis mee..Behalve als 'ie 40 rijdt op een 80 KM weg waar je niet in kan halen..

Don't diss the Kaa, maar de bestuurder, met de mijne rij ik zelfs bmw's eruit :+

Soms inderdaad best lastig die mede weg gebruikers. Ik snap bijvoorbeeld nooit dat als het een beetje gaat regenen heel Nederland op de rem staat en gem. zo'n 20 km per uur langzamer gaat...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:28

Vandaag had ik behoefte te schelden op een dame. Ik moest ritsen de rechterrijbaan op, gaat die dame schuin achter mij ineens gas bij geven zodat ze naast me blijft hangen. Echt, ik was zo woest...

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:30

Mensen die invoegen op de snelweg met 70km/uur |o

of bestuurders die vinden dat ze voorrang hebben omdat ze een grotere auto hebben

en bumperkleven terwijl je je gewoon aan de snelheid houdt.

Geen richting aangeven op de rotonde..

etc.. lol :))

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:31

*shake hands*

5 minuten hier met de auto rijden geeft al genoeg ergernis... dra-ma.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:31

secricible schreef:
Vandaag had ik behoefte te schelden op een dame. Ik moest ritsen de rechterrijbaan op, gaat die dame schuin achter mij ineens gas bij geven zodat ze naast me blijft hangen. Echt, ik was zo woest...

Bij mij vanmorgen was het juist andersom, iemand moest van een andere snelweg invoegen maar die bleef stoicijns 80 naast mij rijden (wegwerkzaamheden). En maar knipperen met dat lichtje :Y) Sorry meneer maar ik kan niet naar links want daar rijdt een loeigrote bus met aanhanger, grr!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:32

In de week anders op tv gehoord dat 92% van de belgen van zichzelf vinden dat ze beter kunnen rijden dan de gemiddelde chauffeur, dus hier is het gelukkig allemaal voorbeeldig hoor :D :D :D . Stom alleen dat die overige 8% net bijna altijd tegelijk voor, langs en achter mij aan het rijden is :D :D .

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:33

80 km met 5 fijne rotondes. Niks aan de hand, je hebt het overzicht om veeeeeeeeer van tevoren ander verkeer aan te zien komen. Nee het gros van de bestuurders rijden richting rotonde, stoppen voor de rotonde en gaan dan pas kijken. Dat had je ook in die honderden meters voor die rotonde kunnen doen.

En waarom vervoert heel Nederland hun dure porselein op zondag? (te langzaam rijden)

Oh en er zit een klein stokje, kost je minimale spierkracht om zo eens in de zoveel tijd dat stokje even aan te raken als je van baan wisselt of een afslag neemt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 16:36

MelanieB schreef:
*shake hands*

5 minuten hier met de auto rijden geeft al genoeg ergernis... dra-ma.

_O-

Oh, ook nog een dingetje van net..
Ik kom erachter bij het stoplicht dat ik linksaf moet slaan bij het volgende stoplicht 400 meter verderop, terwijl ik op de rechterbaan sta.
Gelukkig stond ik vooraan. Dus stoplicht op groen, ik geef een bonk gas, en daarna geef ik meteen richting aan en zorg ervoor dat ik voor het volgende stoplicht op de goede plek sta met genoeg ruimte op mijn achterligger.

Schijnbaar was die plek dan juist weer voor de dame in kwestie gereserveerd want terwijl ik al stilsta voor dat stoplicht ( :') ) begint ze d'r groot licht te knipperen, te toeteren en tegen d'r voorhoofd te tikken. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:37

Als er een file staat op een afrit, of een knooppunt, langs de file heenrijden en er last minute voor willen, waardoor de rijstrook die nog wel rijdt volop op de rem moet met alle ongelukken van dien :x

Doodeng dat.. stelletje egoïsten die als enige niet in die file willen staan en zo het leven van anderen in gevaar brengen :x

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:37

Majolen schreef:
of bestuurders die vinden dat ze voorrang hebben omdat ze een grotere auto hebben

Ik heb het juist altijd andersom hier. De ander heeft voorrang bij een wegversmalling, ziet mijn jeep aankomen en blijven staan wachten. Ik heb echt heel vaak dat mensen gaan twijfelen als ik aan kom gereden.
Veel mensen hebben dan zo iets van dat is toch handig. Maar ik vind het juist niet altijd even handig. Ik schat in dat een automobilist iets gaat doen (zoals bijvoorbeeld doorrijden, omdat hij voorrang heeft) en dan doen ze juist het tegenovergestelde. En als ik nou echt zo aso zou rijden met mijn jeep, maar ik geloof dat dat wel mee valt.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:39

Tja, dat is Nederland...

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:40

kom eens een dagje in Brussel rijden... dagelijks maak ik dingen mee waarvan je denkt waar hebben die hun rijbewijs gekregen? Waarschijnlijjk een pakje boter en hop rijden maar.. Maar idd meest vervelende zijn de mensen die nog snel een kruispunt opsnellen en dan gewoon alle verkeer blokkeren en dan kwaad gaan kijken alsof je beter nog een kwartiertje kan wachten alvorens aan te komen rijden.. en dan idd de vinger graag gebruiken alsof jij een debiel bent..
Laatst bijgewerkt door WilmaBoy op 02-10-13 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:40

Een scooter op een gelijkwaardige kruising van links. Waar ik voor op de rem moest. Kwaad naar mij wijst en gebaart dat ik uit mijn doppen moet kijken.. op en manier waar ik ook nog eens een verontschuldigend gebaar geef, was flabbergasted.. terwijl ik mij 3 sec later bedenk dat ik van rechts kom en RECHTS heeft voorrang!.

Hekel mij vooral aan

- fietsers die niet weten dat rechts voorrang heeft.
- wielrenners die denken dat de hele weg van hun is.
- mensen die voorang hebben waar je het aan verleent en vervolgens seinen "ga maar voor"
- 45km op 80km weg.
- mensen die niet weten dat alsde obstakel aan hun weg helft ligt betekend dat ZIJ MOETEN wachten.
- mensen die continu op de rem staan.
- automobilisten die 1x pj op zondag hun rijbewijs uit t stof halen om een dagje te touren.
- mensen die voor een rotonde wachten op iemand uit Dokkum voor ze oprijden.
- zelf op de snelweg 120 cruise rijden en dat iemand je inhaalt met 121 waarna zo voor je gaan rijden en weer 119 gaan rijden waarna ik er weer omheen kan.

Kan nog wel even doorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:42

WilmaBoy schreef:
kom eens een dagje in Brussel rijden... dagelijks maak ik dingen mee waarvan je denkt waar hebben die hun rijbewijs gekregen? Waarschijnlijjk een pakje boter en hop rijden maar.. Maar idd meest vervelende zijn de mensen die nog snel een kruispunt opsnellen en dan gewoon alle verkeer blokkeren en dan kwaad gaan kijken alsof je beter nog een kwartiertje kan wachten alvorens aan te komen rijden.. en dan idd de vinger graag gebruiken alsof jij een debiel bent..

Ik vond Luik ook al zo erg, na veel zoeken eindelijk straat gevonden waar we moesten zijn, stap uit en zeg tegen mijn vent "mag ik nu stressen?" := maar dat vind ik van Utrecht hier ook, ik rij echt niet graag in Utrecht :n Twrwijl ik Berlijn echt heerlijk vond rijden :')

Ik vind onnodig groot licht ook verschrikkelijk, of bumperkleven :=

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:43

@Indy,
Ai dat is ook lastig dan weet je niet waar je aan toe bent. Ik neem voorrang als ik het heb. Maar wordt vaak genoeg afgesneden door een grotere jonge op de weg.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:44

Ik reed vorige week op de snelweg (komt tegenwoordig niet zoveel meer voor) en een eindje voor mij zie ik een auto op de vluchtstrook. Even later zie ik dat deze rijdt en dat deze vaart aan het maken is. Om vervolgens bij 70km/h het stuur naar links te trekken en de rechter rijbaan op te sturen.
Ik reed gelukkig maar een 90/100 km/h aangezien mijn Kevertje het niet fijn vind om veel harder te gaan en ik had het aan zien komen dus het koste mij niet veel moeite om vaart te minderen. Ik ben dan wel zo sociaal om even te seinen om aan te geven dat ze niet echt snugger bezig zijn, maar ik gok dat het bejaarde vrouwtje dat niet eens gezien heeft.
Lever je rijbewijs in als je niet meer de weg op kan :roll:

Ik ben trouwens ook erg blij met mijn oude Kevertje uit '74. In die goede oude tijd zaten er nog knipperlichten op de auto's dus ik laat altijd netjes zien waar ik heen wil. Tegenwoordig vinden de mensen het niet meer nodig die optie op hun auto te nemen. Gebruiken doen ze hem toch niet.

Tjsa, verkeersinzicht is soms ver te zoeken....

Ik prefereer trouwens de belgische snelwegen boven de nederlandse voor wat betreft gedrag van medeweggebruikers. Wij rijden regelmatig door België en zijn altijd blij als we Nederland uit zijn. Ik hoef ook niet naar de borden en omgeving te kijken om te weten dat we terug in Nederland zijn. Dan gaat gewoon meteen de rem erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:44

IndyPascalle schreef:
Majolen schreef:

Ik heb het juist altijd andersom hier. De ander heeft voorrang bij een wegversmalling, ziet mijn jeep aankomen en blijven staan wachten. Ik heb echt heel vaak dat mensen gaan twijfelen als ik aan kom gereden.
Veel mensen hebben dan zo iets van dat is toch handig. Maar ik vind het juist niet altijd even handig. Ik schat in dat een automobilist iets gaat doen (zoals bijvoorbeeld doorrijden, omdat hij voorrang heeft) en dan doen ze juist het tegenovergestelde. En als ik nou echt zo aso zou rijden met mijn jeep, maar ik geloof dat dat wel mee valt.

Ik denk dat dat komt omdat er veel (let op, niet alle dus ;)) bestuurders van zulke grote auto's inderdaad vaak voorrang nemen, dan ben je (zeker met een klein bakkie) wel extra voorzichtig. :j Ik heb zelf een oud klein autootje en maak het vaak genoeg mee. Ik ben ook extra alert op Audi's trouwens, die zijn toch ook wel berucht om het nemen van voorrang, bumperkleven, veel te hard rijden etc. (wederom niet alle, maar toch).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:46

Of mensen met een aanhangwagen die pijpen vervoeren... Die vervolgens 2 meter uitsteken (lees te lang) zonder er even een waarschuwingsding aan te hangen dat het láng is. (lees: verplicht). En dan vervolgens hoog op de rem gaan staan na 80km per uur gereden te hebben zonder ook maar 1 goede reden. Was heel blij met mijn reactievermogen, de gehouden afstand én mijn remmen. :=

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:46

Ehhh.. Mensen die op turborotondes de buitenste baan nemen, ook als ze driekwart moeten en daarvoor over doorgetrokken strepen moeten rijden.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:48

ach ja.. het verkeer.. eeuwige bron der ergernis haha!
Ik kan me ook zo vreselijk ergeren aan sommige weggebruikers en het is dan ook maar goed dat er geen camera met microfoon in mijn auto hangt gehehe..

Ik had laatst een of andere muts voor me die op de 80km weg voor mij steeds 70/80 reed.. dan weer wat sneller, dan weer een heel stuk langzamer.. dan ben ik al lichtelijk aan het mopperen
vervolgens slingert ze nogal van links naar rechts, dit werd steeds erger en ik dacht te zien dat ze steeds naar beneden keek maar kon het niet goed zien.. bij een van de rotondes op die weg eens opgelet en jawel ze keek idd niet recht voor zich uit als ze reed..
Mevrouw zat dus gewoon te sms'en/facebooken of whatsappen achter het stuur! Na de rotonde werd het slingeren zelfs zo erg dat ze tot 2x toe bijna in de berm zat en 1x bijna op de andere weghelft (op een 80km weg!!)
toen heb ik dus even dringend doch beleefd flink op mijn toeter gedrukt hahaha ik was zo pissig.. trut voor hetzelfde geld raakt ze van de weg en heb ik haar op mijn bumper zitten!
en boos kijken ook nog omdat ik toeterde haha, wat een omgedraaide wereld af en toe!