verplegingswetenschappen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annehoe

verplegingswetenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 12:25

Al enige tijd twijfel ik om de Master verplegingswetenschappen te gaan doen. In 2009 ben ik afgestudeerd aan het
MBO verpleegkundige waarna ik HBO verpleegkunde ben gaan doen. Deze heb ik zonder veel problemen afgesloten.
Ik vind het werk op de afdeling leuk maar mis diepgang. Tijdens mijn opleiding vond ik de onderzoeken erg leuk en
interessant waardoor ik aan verplegingswetenschappen dacht. Ook op de afdeling ben ik erg gedesinteresseerd in de
onderzoeken die worden uitgevoerd.
Om meer kennis over de opleiding en de mogelijkheden na deze opleiding kom ik graag in contact met mensen die hier
ervaring mee hebben. Ook ben ik erg benieuwd hoe mensen het wiskunde C certificaat hebben behaald welke verplicht is
voor de pre-master.

verootjoo

Re: verplegingswetenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:55

Gedesinteresseerd? Kun je niet beter geintesseerd zijn in de onderzoeken als je verplegingswetenschap wilt studeren?

Mijn ervaring met masters is dat het heel leuk is, superinteressant, maar je werkt niet meer met de mensen, dat moet je je wel bedenken. Het is maar net wat je wil :)

annehoe

Re: verplegingswetenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 14:13

Ik snap dat ik dan niet meer met mensen werk op de manier waarop ik dat nu doe. En interesse tonen in de onderzoeken is zeker een optie maar voor nu wil ik graag info over de opleiding. Ook omdat ik op mijn werk mij goed kan verdiepen in onderzoeken waar oa verplegingswetenschappers mee bezig zijn. Ik zoek dus ervaringen op gebied van de opleiding en het werk er na. Hoeveel ben je daadwerkelijk met onderzoek bezig en hoeveel met subsidie aanvragen. Op wat voor werkplekken komen verplegingswetenschappers terecht. En mensen die net als mij MBO/HBO/Master hebben gedaan.