Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Rosmoov schreef:mijn partner is dus deze week ergens anders ingeschreven
Authentic schreef:Rosmoov schreef:mijn partner is dus deze week ergens anders ingeschreven
Ingeschreven, maar daar woont hij dus niet? Als je zijn inkomen niet mee laat tellen en ze komen daar achter zijn volgens mij de rapen gaar. Fraude is iets waar ze heel streng mee zijn. Sorry als ik het verkeerd heb begrepen.
Ik zou ook zeker een gesprek aan vragen om te kijken wat je mogelijkheden zijn.

Sammie schreef:Heel simpel, je woont in en je hebt er dan geen recht op. Sterker nog jullie lichten nu gewoon de boel op. Als je laat inschrijven en jullie krijgen een sociaal huurhuis toegewezen hebben jullie wel (terecht) recht op bijstand. Ook op extra kortingen, huur- en zorgtoeslag.
Wat je nu eigenlijk wil is dat de gemeenschap jouw extra geld gaat geven zodat jij in de schuur van je oma kan blijven wonen en dat je wat ademruimte hebt. Ik moet wel gewoon 's ochtends mijn nest uit en een deel van mijn loon gaat naar mensen zoals jij. En nee het zal vast niet bewust of met plezier zijn dat je in deze situatie zit, maar bewandel de juiste wegen en niet deze. Dit is gewoon oplichting en als ze daar achter komen heb je een probleem.

Rosmoov schreef:Pardon ? ik werk sinds mn 18e en ben nu toevallig werkeloos ? ik heb ook voor zulke mensen moeten werken , let hier wel een beetje op , ik ben zeker geen profiteur ! ben jarenlang om 5 uur uit bed gegaan !
heb genoegen genomen met de meest crappy baantjes sorry maar hiermee trap je me echt op mn ziel !
moyra schreef:Nee mijn ww is al afgelopen daarna ben ik in de aanvullende bijstand terecht gekomen.
Rosmoov schreef:zou het anders verstandig zijn om me bij oma in te schrijven ??
Rosmoov schreef:ruitje schreef:
'Hallo, ik woon illegaal. Heb ik recht op bijstand?'
hoezo illegaal ? ik betaal toch netjes aan mijn oma mee aan de onkosten of zien ze dit als illegaal

Sammie schreef:moyra schreef:Nee mijn ww is al afgelopen daarna ben ik in de aanvullende bijstand terecht gekomen.
Ik weet de precieze regels hier niet meer van, maar het heeft met je ww te maken dat je wellicht aanvulling kreeg. Maar als jij thuis staat ingeschreven bij het adres van je ouders én zij zitten zelf niet in de bijstand zou je hier geen recht op hebben. Dus dan is natuurlijk de vraag sta jij thuis ingeschreven of elders?