Goede bedoelingen waar je stiekem liever voor bedankt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Goede bedoelingen waar je stiekem liever voor bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:19

Nadat het vandaag weer gebeurde kan ik toch niet de enige vrouw zijn die hier stiekem gek van wordt.

Mijn vriend is ontzettend lief.
- Hij neemt regelmatig bloemen mee (ik ben allergisch voor bloemen)
- Smeert hij vaak een boterham voor mij als ik haast heb (met het broodbeleg wat ik niet lust en voor hem koop).
- Kleed hij onze dochter aan (in de meest vreselijke kleding combinaties ooit en kijkt sip als ik haar wil omkleden)

Zo ook vandaag.
Ik was van plan zelf lasagne te gaan maken, alles voorbereid en alles vers.
Moest eventjes wat langer doorwerken dus hij had de lasagne vast gemaakt. |( :')

Ik mocht bij thuiskomt de helft van de lasagne bladen van het aanrecht schrapen, de saus was verspild en de helemaal kaassaus vergeten.
De lasagne was niet in laagjes, maar alle bladen op 1 gestapeld met het gehakt onderin. :=

Zijn er meer lieve mannen, vriendjes, mama's en papa's met goede bedoelingen die de plank helemaal mis slaan?
Aandoenlijk is het wel.

Urielle

Re: Goede bedoelingen waar je stiekem liever voor bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:21

Nee, omgekeerd. Doe ik iets liefs voor iemand, sla ik de plank volkomen mis en krijg ik het deksel op mijn neus, wat mij dan weer een gekwetst en verdrietig gevoel geeft.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:23

Oh ja een vader die zondag 's morgens je ei voor je pelt terwijl je zelf je brood staat te smeren... heel lief natuurlijk maar ik kon echt mn eigen ei wel pellen toen ik 24 was... :')

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:25

hahaha herkenbaar ja!

Net als vriendlief die het huis wel schoon zal maken omdat ie toevallig vrij is.. en dan op de bank ploffen en de plukken haar onder de salontafel uit zien komen.. dus...

Of hij heeft de was gedaan.. alle kleuren door elkaar en veelste heet gewassen.. hmm

haha het is idd zo lief bedoeld, daarom voel ik me dan altijd bezwaard als ik er iets over wil zeggen.. vaak slik ik t ook maar in, maar frustrerend is het soms wel ja haha!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:26

Manlief heeft laatst voor het eerst eieren gekookt met de eierkoker. Hij had er maar een plens water ingedaan i.p.v. af te lezen hoeveel er in moest. Eitjes waren heerlijk zacht, blugh :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:27

Ik had een vriendin die altijd cadeautjes mee nam voor mijn verjaardag die ze zelf leuk vond; ze verplaatste zich dus niet in mij bij het kopen van een cadeautje. Op zich vond ik dat vaak wel grappig. Op een keer gaf ze mij een fles Passoa. Ik vind Passoa vre-se-lijk. Brrrr!
Maar gelukkig had ze de fles zelf al leeg aan het einde van mijn verjaardagsfeestje haha!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:29

In het begin nam hij wel verkeerde producten mee als hij de boodschappen ging doen.
Tegenwoordig doe ik dat gewoon zelf. Verder ben ik nogal een control freak en daar
laat hij mij ook gewoon om.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:31

HIHI... net nog geen uurtje geleden even een kleine meid met haar Shet willen helpen, viel niet in goede aarde volgens mij!
Volgende keer maar oogjes dicht houden en laten aan modderen denk ik, al valt dat bij mij heel moeilijk als ik er een talentje in zie!
Komt vanzelf wel!! En het was echt heel goed bedoeld hoor!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:33

Boodschappen doen en dan met producten thuiskomen die ik absoluut niet mag hebben.... Heel lief, maar heb er niets aan.
Thuiskomen met allemaal lekkere dingen, die wij niet nodig hebben en die niet op het lijstje stonden terwijl de afspraak is; zuinig met geld!
Kleding ophangen en dan zo raar opgehangen dat de vorm van het wasrek erin bleef staan en enorm gekreukt :')

Of dat vriendje heel lief kookt en dan een ravage voor mij achterlaat in de keuken :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-10-13 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:34

mijn vader die mijn theorie examen wil leren voor mij, en hele andere dingen vertelt dan in mijn theorie staan. thanks pap :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:35

Ik kreeg laatst de wind van voren, toen ik m'n vriendin hielp herinneren aan een afspraak. :+
"Ze was een volwassen vrouw, dat wist ze zelf allemaal ook wel etc."
Het was van mij goed bedoeld, maar het kwam blijkbaar heel bemoeizuchtig over. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:36

:') wat een liefdadigheid maar dan niet helemaal goed :P , dit is weer een topic om van te smullen

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:38

Raponsje schreef:
Nadat het vandaag weer gebeurde kan ik toch niet de enige vrouw zijn die hier stiekem gek van wordt.

Mijn vriend is ontzettend lief.
- Hij neemt regelmatig bloemen mee (ik ben allergisch voor bloemen)
- Smeert hij vaak een boterham voor mij als ik haast heb (met het broodbeleg wat ik niet lust en voor hem koop).
- Kleed hij onze dochter aan (in de meest vreselijke kleding combinaties ooit en kijkt sip als ik haar wil omkleden)

Zo ook vandaag.
Ik was van plan zelf lasagne te gaan maken, alles voorbereid en alles vers.
Moest eventjes wat langer doorwerken dus hij had de lasagne vast gemaakt. |( :')

Ik mocht bij thuiskomt de helft van de lasagne bladen van het aanrecht schrapen, de saus was verspild en de helemaal kaassaus vergeten.
De lasagne was niet in laagjes, maar alle bladen op 1 gestapeld met het gehakt onderin. :=

Zijn er meer lieve mannen, vriendjes, mama's en papa's met goede bedoelingen die de plank helemaal mis slaan?
Aandoenlijk is het wel.

Ben blij dat hij wat doet in huis, er zijn er zat die geen flikker doen, komen thuis gaan op de bank zitten en komen er alleen
nog af om naar bed te gaan. Zelfs de vuile onderbroek ligt smorgen gewoon naast het bed ipv de wasmand :(

Al snap ik jou frustratie wel een beetje, en toch zeker als hij de lasagne elke keer zo klaar maakt.
Komt allemaal wel goed daar :j :j :j :j :j

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:38

Ja hier ook zo'n slimmerik.

Boodschappen voor me doen en allemaal A-merken mee nemen, leuk als je veel budget hebt (not)
Een grote doos (15?) Yakult meenemen, terwijl je over twee dagen met vakantie moet...
Alvast aardappels schillen terwijl je s'ochtends al gezegd had dat we spaghettie gingen eten. het bekende oh ja moment

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:41

Ow ik sprak vandaag een moeder, stuurt manlief naar de slager om 1 kip snitzel op te halen.
Waar komt meneer mee terug? 1 grote kipfilet, haha..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:41

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:42

Mijn vriend die me altijd adviezen geeft tijdens het koken... ' nee dit moet zoveel minuten' 'nee de deksel moet op de pan' 'je moet er een beetje olie/bouillonblokje/zout bij doen' 'nee de oven hoeft nu nog niet voor te verwarmen, dat is zonde van de energie'

Hij vergeet altijd even dat hij mijn kooksels altijd veel lekkerder vindt dan die van hemzelf. :p ik kook altijd volgens mijn eigen gevoel en word echt knetter van zijn adviezen, dus ik jaag hem gewoon de keuken uit... Haha

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:43

Ow hoe lief ook, af en toe :x Mijn vader had gister een bounty voor mij meegenomen, ''Ja daar hou je toch zo van?'' ""Ehmm nee pap, al mijn hele leven niet...'' Of toen net mijn moeder wou iets voor mij ophangen. IK MAAK HUISWERK!! O:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:44

Vriendje een cadeauxbon voor mij gekocht van €50 bij een winkel waar ik nou niet echt dingen koop en wil kopen :+ Maar de lieverd had me er eens iets over horen zeggen.

Gelukkig het geld terug kunnen krijgen op mijn aandringen :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:46

Mijn vriendje doet soms de was (we wonen samen) maar ik doe het veel liever zelf :+ dus heb ook gezegd dat hij het niet hoeft te doen. Alles gaat zo hop aan de lijn, zonder 'uitslaan' (tegen kreukels) maar ook heel onlogisch, ik hang alles netjes op naden en logische plekken over de lijn, hij heel willekeurig. (de vouw zomaar ergens, waardoor kleding maf opdroogt). net als koken, doe het net zo lief zelf want anders vind ik het gewoon niet lekker (sorry lief vriendje <3 )

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:47

M'n vriend die dingen wel even voor me regelt.
Als ik dan bij hem wil eten of wat dan ook, maar nog geen tijd heb om naar huis te bellen, omdat ik bijvoorbeeld nog in de les zit...
doet hij dat wel even voor me, waar ik echt niet tegen kan... :o
Daarnaast vinden m'n ouders dat ook niet heel fijn x]

Maar hij bedoelt het goed en ziet zelf niet wat daar "vervelend" aan is in mijn ogen, voor hem is het heel gewoon...

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:49

Globaal huishouden :+ Lief bedoeld maar kan het daarna nog een keer zelf doen omdat ik nog van alles zie liggen haha.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:55

Zodra ik oprecht aan hem vraag of ik wat dikker geworden ben, aangekomen, uitgezakt, hoe je het ook noemen wil en eigenlijk gewoon een beetje bevestiging zoek dat ik nog steeds mooi ben, krijg ik steevast te horen...

"Ja, je bent dik. En je haar is lelijk."

Ach, zodra ik dat hoor weet ik inmiddels dat ik er dus prachtig uitzie :') de eerste paar keer stond ik wel even van; :oo

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:57

haha Roane zo'n subtiele vent heb ik ook, als je behoefte hebt aan een lief woord juist het tegenovergestelde doen :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:58

Ik vind het juist ontzettend vervelend vinden als hij dan iets zegt dat hij niet helemaal meent :+