Hoe foto's naar laptop overzetten met de xperia z?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Hoe foto's naar laptop overzetten met de xperia z?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 15:51

Hallo,

Na al enige tijd bezig te zijn geweest en veel op Google te hebben gezocht, lukt het me nog steeds niet om mijn foto's die ik gemaakt heb met mijn sony xperia Z over te zetten naar de laptop.
Ik ben er al uit dat ik dit met Media Go zou moeten doen??? (Kan dit niet makkelijk, telefoon inpluggen met usb kabel en foto's verplaatsen naar een map op de laptop?).

Maar ook met Media Go zelf lukt het mij niet om de foto's te importeren, ik word hier zo langzamerhand kriegel van, misschien iemand die mij kan vertellen wat ik moet doen?

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:16

Marchador

Re: Hoe foto's naar laptop overzetten met de xperia z?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 17:30

Nee, die heb ik geprobeerd te volgen, maar werkt niet.
ik kom tot: aansluiten telefoon, dan automatisch installeren van Sony software en vervolgens Media-Go. Hij herkent mijn telefoon niet op een een of andere manier.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:34

Is je telefoon unlocked als je hem aansluit? Mijn HTC word ook niet herkend als hij locked is ;)

Dus je hoort geen geluidje als je je telefoon aansluit?
Heb je al een andere PC en een ander kabeltje gebruikt?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 21:15

Nee hij is unlocked! Nog speciaal later op gelet.
Als ik mijn telefoon aansluit hoor ik wel een geluidje, hij herkent wel wat in deze computer, maar dat is het programma wat ik moet installeren (wat ik keer op keer weer doe, verwijder en nogmaals installeer).
Andere pc heeft een vriend van ons gedaan toevallig van het weekend, heb hem ook al gevraagd. Maar ook hij vind het vreemd. Hij kon de foto's er zo vanaf halen.

Waar ik nu wel achter ben is iets van mediaopslag en massaopslag, of massaoverdracht en mediaoverdracht. Ik kan het niet meer vinden op mijn mobiel. Op media herkent hij mijn telefoon wel, dus nu heb ik de foto's er wel af kunnen halen.

Wat ik echter vreemd vind is dat het programma waarmee ik het zou moeten kunnen wel ziet dat er een apparaat is aangesloten, maar hij ziet niet dat het mijn Sony xperia Z is. Hierdoor kan het systeem niet in de interne opslag komen. Zover ik het kon begrijpen.
Heel vreemd...

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:26

Ik doe het op een andere manier wat wel werkt.
Zelf heb ik een sony xperia E.
Hoe ik het doe:
1. Sluit je mobiel aan op de computer.
2. Je krijgt dit scherm, maar nergeer dit:

Afbeelding

3. Ga naar je bestanden.
4. kopieer de foto's die je wilt.
5. Ga naar computer.

Afbeelding

6. Ga naar xperia E (in jouw geval dus Z).

Afbeelding

7. Klik op "Interne opslag"

Afbeelding

8. Dan klik je op het mapje DCMI.
9. En dan druk je met je rechter muisknop op plakken en plakt ie de foto's en staan ze op je mobiel. :D

Het zelfde werkt ook met muziek zo.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:24

Installeer Dropbox! Elke foto die je maakt wordt meteen, afhankelijk van het percentage batterij verzonden naar dropbox.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 21:24

TanjaxBas: Dat is dus het probleem! Duidelijke uitleg hoor! Ik snap je helemaal. Maar mijn telefoon staat dus niet weergegeven in deze computer. Het enige wat daarop word weergegeven is Sony PC Companion zodra ik mijn telefoon aansluit.
Ik kan dus ook niet via deze computer in de interne opslag komen van de telefoon!?