Ik heb wel eens een boomloos testzadel via de post gekregen. Iig zorgen dat je hem verzekerd laat verzenden, en goed inpakken met iets zachts lijkt me ook wel fijn voor het zadel.
Niet via DHL, maar wel via PostNL. Inderdaad verzekerd verzenden! vooral met een boomzadel. En ik zou tijdig op zoek gaan naar een doos, een doos van dat formaat is vrij lastig om te vinden.
_Ekenna
Geplaatst: 30-09-13 21:43
Ik heb een poosje geleden een dressuurzadel van 18 inch verzonden. Wat een klere werk. Ik kon geen passende doos vinden, dus ik had twee kartonnen dozen opengeknipt en aan elkaar geplakt. De hele doos vol gedaan met oude kleding die toch weg ging en kranten, oude lakens/handdoeken en een kussentje op de lepel en de boom zodat dat niet kon beschadigen. toen de dozen, na het dichtplakken, nog eens dichtgeknoopt met een stevig touw.
PocoGaucha
Geplaatst: 30-09-13 21:43
ik haal altijd een paar grote dozen bij de ah, dan doe ik er eentje tussen het zadel in(waar normaal gesproken het paard zit) daar doe ik bubbeltjes plastic of een deken omheen(bv van de kringloop). en daar doe ik de andere dozen(stukgemaakt) omheen met tape.
dan schrijf ik er 99x op kwetsbaar en breekbaar haha.
In een grote verhuisdoos, KLM deken er omheen, zadel in de doos en dan opvullen met kranten. Zo heb ik een zadel naar België verzonden, heb geen klachten gehad dus zal wel goed zijn gegaan.
Flits__
Geplaatst: 30-09-13 21:56
Ik heb mijn Wintec zadel in een grote verhuisdoos verstuurd. Met een laag bubbeltjesfolie om het zadel heen en heel veel kranten in de doos gepropt. Het zadel is netjes in Frankrijk aangekomen .
Undefined
Geplaatst: 30-09-13 22:28
Ik heb ook al een stuk of 4 zadels verzonden. Meestal eigenlijk gewoon zonder zachte spullen er omheen. Wat vooral handig is is dat de doos niet te groot is, want dan kan het zadel er erg in gaan schuiven. Beter is als die er precies inpast