Na je opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ABC321L

Na je opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 19:04

Stel, ik heb een opleiding paardenhouderij gevolgd op niveau 4. Hierna wil ik aan het werk in de paarden. Hoe pak ik dit het best aan zodat ik kan laten zien dat ik niet voor niets een opleiding heb gevolgd en ook meer aankan dan enkel stallen mesten? En maakt zo'n opleiding nou echt het verschil?

Mensen met zelf een beroep in de paarden of een eigen hippisch bedrijf, ik zou graag jullie verhalen willen horen.

Alvast bedankt,
Shabacca

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:06

Ik volg even :D
Ga namelijk zelf die opleiding ook doen

ABC321L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 19:17

naomi_g1998 schreef:

Ik twijfel er over. Paarden zijn mijn passie maar ik vraag me af of die opleiding het verschil maakt en hoe ik in godsnaam aan het werk kom. Ik bedoel, er is genoeg vraag naar als ik zo even google op paarden vacatures maar het zijn echt dingen als stalmedewerker. Niet dat dat laag zou zijn, maar ik ben op zoek naar meer.

kleinvosje

Re: Na je opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:22

Natuurlijk leer je tijdens een opleiding altijd meer dan wanneer je die opleiding niet doet. Bedenk wel dat je niet de enige bent die die opleiding doet, en dat er maar weinig banen zijn. Je moet wel verrekte goed zijn wil je boven de massa uitsteken en daarmee aandacht kunnen trekken, om hogerop te komen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:30

kleinvosje schreef:
Natuurlijk leer je tijdens een opleiding altijd meer dan wanneer je die opleiding niet doet. Bedenk wel dat je niet de enige bent die die opleiding doet, en dat er maar weinig banen zijn. Je moet wel verrekte goed zijn wil je boven de massa uitsteken en daarmee aandacht kunnen trekken, om hogerop te komen.

valt allemaal wel mee, ik doe een 4jarige opleiding..en ik krijg maar 2 jaar paardenvakken 8)7

Of er echt werk in is, behalve strontscheppen. niet echt denk ik. Ik denk dat het wel een verschil maakt als je zelf een bedrijf wilt beginnen of overnemen. want (athans ik ) krijg toch ook management, ondernemerschap, ondernemersplan op zetten zijn toch nuttige dingen om het sowieso te kunnen (niet alleen in de paarden)

voor mij is het maar een tussenopleiding(was leerplichtig maar wil iets doen waar ik 21 voor moet zijn).. maar zou het niemand aanraden :)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:39

Ik doe ook de opleiding, zit nu in jaar 2.
Alles wat ik in de lessen van theorie - paard 'leer', zijn dingen die ik al weet.. dat klinkt heel betweterig, maar het niveau is gewoon laag wat dat betreft en als je eigen paarden bent gewend, dan hoor je dat soort dingen ook gewoon al te weten.
Sommige dingen zijn best interessant, zoals het gebit (vind ik) maar na 1 uitleg weet je dat ook, en omdat je wat over het gebit weet, krijg je heus niet sneller een baan in de paarden.

Ik ben ook van mening dat je gewoon talent moet hebben wil je een goede baan krijgen en lekker paarden kan trainen en er 'bakken' geld voor kan krijgen.

Ik doe de opleiding omdat ik het Leuk vind om de hele dag met paarden bezig te zijn en niet om er rijk mee te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:06

Shabacca schreef:
naomi_g1998 schreef:

Ik twijfel er over. Paarden zijn mijn passie maar ik vraag me af of die opleiding het verschil maakt en hoe ik in godsnaam aan het werk kom. Ik bedoel, er is genoeg vraag naar als ik zo even google op paarden vacatures maar het zijn echt dingen als stalmedewerker. Niet dat dat laag zou zijn, maar ik ben op zoek naar meer.

Naja. Dat is wel een beetje alles wat je kunt met de opleiding.
En om te starten zou ik toch zeker beginnen als stalmedewerker, je kunt jezelf altijd nog "opwerken". Als je geluk hebt dan toch.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:00

Misschien kun je iets vinden op yardandgroom.com??

Daar hebben ze ook vacatures binnen Nederland.

ABC321L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 18:13

_Nancy schreef:
Misschien kun je iets vinden op yardandgroom.com??

Daar hebben ze ook vacatures binnen Nederland.

Het is niet persoonlijk hoor. Heb informatie nodig en ervaringen van andere, het is voor een spreekbeurt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:31

Zoon opleiding maakt geen enkel verschil.. mensen nemen net zo goed iemand aan die die opleiding niet heef gedaan maar wel jaren ervaring heeft in de paarden. die opleiding moet je gaan doen als je ouders of familie een bedrijf in de paarrden hebben, of heel veel geld.. want die opleiding gaan doen om een baantje te krijgen bij een random stal of manege later is echt geen doen.
waarschijnlijk denken mensen die iemand zoeken voor hun stal zelfs dat ze jou meer moeten betalen omdat je n opleiding hebt en nemen liever iemand met ervaring.. en als die persoon met ervaring nu ook nog n opleiding heeft in een andere richting die misschien nog van pas komt ook,, nemen ze liever die persoon.

als je n baan wilt in de paarden moet je of geld, of familie hebben in de paarden of gewoon kei en keiveel geluk.