Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:ik bewaar ze vaak een poosje, om ze vervolgens toch uit de mappen te halen en weg te gooien. Meeste kan je ook wel via je internet bankieren zien.
Citaat:Geen idee of het moet, ik doe het nooit.
Alles gaat hier direct bij het oud papier.
Geleerd van m'n ouders en ook trouw altijd gedaan. En moet zeggen dat ik toch wel het nut er van in ben gaan zien, iig van alles op 1 plek bewaren. Toen m'n man een aantal jaar geen belastingaangifte had gedaan en ik dat samen met hem uit ging zoeken, moesten de papieren overal vandaan komen en deels waren er ook dingen kwijt. Over de hypotheek, rentes van z'n spaarrekening etc. Rekeningen van gas, water & licht zijn ook al eens handig gebleken om te bewaren, bv je jaaroverzichten om te kijken wat je hebt verbruikt en welke waardes je dan evt moet opgeven bij een overstap. Zelfde voor verzekeringen etc. Omdat tegenwoordig bij ons vrijwel alles via automatische incasso gaat, gaat het alleen om overzichten en das dus wel handig om te bewaren. En bij bv reparaties aan de auto bewaar ik de bonnen ook, om nog eens te kijken wanneer dat was. Aankoopbonnen voor bv garantie gaan er ook in. Dus ja, ik vind het wel handig
(Moet die alleen niet op branden). Lante schreef:Ik bewaar facturen alleen als ik ze terug kan krijgen van de belasting of als ik ze moet bewaren voor de garantie van iets wat ik aangeschaft heb. De rest gaat zo de oud papier bak in.
)