Esprit klantenservice enkel in het Engels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Esprit klantenservice enkel in het Engels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 11:52

Ik heb dus een bestelling geplaatst bij de webshop van Esprit.
Vorige week vrijdag kreeg ik een mailtje dat mijn order vertraging had opgelopen en dat als ik niks hoorde, ik binnen 3 dagen even contact moest opnemen met de klantenservice.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik zit op mijn werk dus even een rustige plek opgezocht.
Ik vond het keuze menu al wat vreemd, maar deze was gewoon in het Nederlands. Uiteindelijk, na een muziekje, een jongen aan de lijn die toch echt in het Engels sprak.
Ik schrok hiervan en wist niet wat ik moest zeggen, dus heb opgehangen :+ Echt heel kinderachtig eigenlijk maar het overviel me echt een beetje :')

Na wat speuren op de site van Esprit, is het nummer wat ik gebeld heb toch echt het enige nummer waar je naar toe kan bellen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het echt alleen maar in het Engels? Dit is op zich geen probleem maar dan moet ik even nadenken hoe ik bepaalde dingen moet zeggen, zonder dat ik begin te stotteren en te hakkelen :')

zap

Re: Esprit klantenservice enkel in het Engels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:53

Ik mail altijd naar Esprit. Naja, altijd...als het nodig is. Maar ik mail en krijg altijd antwoord in het Nederlands. Geen idee hoe het zit bij de telefoon.... Ik zou ook even met mijn mond vol tanden staan hoor haha

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:53

0900-2658927
Heb je bovenstaand nummer gebeld? Wel vreemd dat het alleen in het Engels is :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:57

Er zijn bedrijven waar men standaard in het Engels begint, maar waar ook gewoon Nederlands wordt gesproken. Ik zou gewoon je riedeltje in het Nederlands beginnen en dan merk je vanzelf of het wordt beantwoord in het Nederlands of een “Ei do nut understand youu” :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 12:02

Nee ik had alleen 00800 nummer ofzo. Vond ik ook al vreemd. Dat nummer stond op de site en onderaan de mail die ik van hun had ontvangen.

Maar ik kan dus ook het 0900 nummer van hierboven bellen?

Tijd voor mijn bestelling begint een beetje te dringen ook, dus wil wel graag even contact over wanneer ik het kan ontvangen. Anders moet ik de order annuleren en opzoek naar iets vergelijkbaars :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:14

Die vond ik via internet :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:32

Ik wil ook wel even voor je bellen hoor. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:29

Ja had ik laatst ook. Dikke bestelling geplaatst, kreeg ik een paar minuten later de 20% kortings mail van ze. Ja f*ck, dat scheelde echt veel geld. Dus gebeld, kreeg ik iemand uit Duitsland die Engels sprak aan de lijn. Nou red ik me prima in het Engels (in Ierland gewoond) maar je staat wel even raar te kijken. Was ook dat 00800 nummer :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 09:32

Ja ik red me ook prima in het Engels maar eigenlijk is dat wel heel raar toch?

Gisteren ben ik er niet meer aan toegekomen dus ik probeer het zo nog maar eens.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 09:50

Nou direct even gedaan en een Engelssprekende Spanjaard aan de telefoon :+
Maar als het goed is wordt het einde van de week verstuurd. Dan is het nog wel op tijd, maar helemaal durf ik het toch niet aan, dus ik ga nog maar eens op internet kijken of ik ergens anders ook wat kan bestellen :+ Dan heb ik in elk geval wat achter de hand.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:05

Ik kreeg een paar weken geleden eerst een soort-van Engels sprekende Indiër aan de lijn, tenminste, dat idee had ik. Niet heel raar aangezien veel klantenservice diensten tegenwoordig naar India worden uitbesteed. Toen bleek dat hij niets van m'n 'ik wil ruilen voor een kleinere maat' verhaal begreep, werd ik doorverbonden naar een Duitser die redelijk begrijpelijk Nederlands sprak. Bijzondere ervaring :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:06

:)) Ik vind dit toch best wel knullig hoor :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 13:11

ja ik vind het nog steeds heel bijzonder := Nederlandse klantenservice was bussy :+ Nou ik wil best wel even wachten hoor. Nu zijn we er heel goed uitgekomen omdat ik de engelse taal redelijk beheers. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg Nederlanders die dit niet beheersen en dus niet of nauwelijks telefonisch contact op kunnen nemen. Mijn Engels sprekende Spanjaard sprak op hetzelfde niveau Engels als ik en dat maakte het wel grappig. Maar goed we begrepen elkaar en daar gaat het om.
Erg klantviendelijk is het natuurlijk niet.

Nu moet ik zeggen dat ik heel veel klachten heb gelezen over de onlineshop van Esprit.