Vandaag op het werk kreeg ik dus mijn loonstrook en aangezien ik even niets te doen had, keek ik even wat ik deze maand kon verwachten op mijn rekening. Nou, toen werden mijn ogen eventjes drie keer zo groot
.... Er stond een bedrag dat ongeveer 2,5 keer zo groot was als het bedrag wat ik normaal gesproken per maand verdien. (En dat is niet zo veel, ongeveer 28 uur per week in de supermarkt.) Ik dus al verbaasd aan een paar collega's vragen wat we deze maand extra zouden beuren, maar die wisten ook niets te verzinnen, ik was de enige met zo'n bedrag...
Ik dus naar de bedrijfsleider, die het allemaal ook wel grappig vond. Hij gebeld naar de persoon die erover gaat en even later werd ik bij hem geroepen. "Lieve Ilona, je mag het houden, het is voor jou!"
Ik dus in mezelf *GGGGIIIIIIILLLLLL* "Hoe kan dat dan???" Hij: "Ze hebben een tijd terug je uurloon moeten verhogen, maar dat zijn ze vergeten en daar zijn ze nu dus achter gekomen... Je hebt heel lang te weinig betaald gekregen, dus nu heb je een flinke extra!"
Ik liep dus echt de rest van de dag
rond.
Kassa!
EINDELIJK kan ik nieuwe leren rijlaarzen kopen, na anderhalf jaar met half versleten laarzen te hebben gelopen. Is dat een meevaller of niet? Ik loop al maanden kwartjes om te draaien en zag het al helemaal niet glimmen dat ik binnen een jaar het geld zou hebben liggen, maar nu krijg ik het cadeau!
Dat is nou eens echt een leuk verjaardagscadeautje!
Ruitersportzaak, here I come!

.
.