Met mijn vader, zusje en moeder deel ik 1 iTunes account. Wij hebben allemaal aparte nummers, al staan onze nummers wel allemaal op 1 naam geregistreerd. Dit is omdat wij dan allemaal een zakelijk abonnement konden afsluiten. Oké, het probleem dus. Als ik een bericht ontvang via iMessage, krijgt mijn vader dit ook binnen, en mijn zusje ook. Degene die dan als eerst zijn telefoon pakt krijgt de notificatie. Nou is dat in principe niet super erg want ik maak meer gebruik van WhatsApp dan van iMessage, maar ik vind het wel een vervelend idee dat ik geen iMessages kan sturen naar mensen zonder dat mijn ouders en zusje hier toegang tot hebben. Als ik in mijn instellingenscherm zit en naar "Berichten" ga kan ik kiezen uit een aantal nummers en e-mailadressen. Erboven staat "u bent bereikbaar voor iMessage via:". Hier staat alleen mijn eigen nummer ingeschakeld. Voor de zekerheid heb ik bij FaceTime ook maar even alle andere nummers uitgezet. Mijn vader heeft ook alle nummers uit staan, mijn zusje ook. Toch ontvangen zij nog steeds mijn berichten.
Emailadres weghalen en zorg ervoor dat je vrienden je imessagen naar jouw nummer en niet naar andere nummer/emailadres.
Babbelaar20
Geplaatst: 29-09-13 10:23
Dit hadden wij ook mijn vader heeft me geloof ik even afgemeld en toen opnieuw aangemeld bij imessage. (Ik had opeens al zijn nummers in mn lijst staan en mijn moeder kreeg mn vaders berichten binnen)
Wat een hoop mensen niet weten is dat iCloud en je iTunes store account los van elkaar staan.
Je kan dus gewoon een eigen Apple ID aanmaken en die gebruiken voor iCloud en iMessage, maar voor de iTunes en App Store gewoon het gezamenlijke Apple ID gebruiken. Dit zal jouw probleem oplossen