Verzamelaars Munten en Postzegels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Verzamelaars Munten en Postzegels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 15:59

Ik heb heel veel Duitse bankbiljetten uit 1920-1940 te koop. Weet iemand wat ik hiervoor kan vragen? En hoe zit het met postzegels uit Nederland van 1980 tot nu, geheel compleet, in plastic? Ik hoor graag van verzameleaars en experts wat ik voor dit soort dngen kan vragen. Mijn vader zit in een moeilijke tijd financieel en daarom verkoop ik dit voor hem. Tips welkom! Dit is geen verkoop topic!

alleirbag

Re: Verzamelaars Munten en Postzegels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 19:17

Het gaat om Duits nood-geld.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:40

NM --> HTT

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:47

Ik ben niet bekend met de waarde, maar wij kenden vroeger iemand die in de munt- en postzegelhandel zat. Hij vertelde wel eens verhalen van mensen die met een verzameling in de winkel kwamen en vonden dat er te weinig geboden werd. Ondertussen ging de tamtam de ronde en bij andere winkels werd dus nog minder geboden. Tegen de tijd dat ze weer terug kwamen bij de eerste winkel was het bod daar ook gedaald.

Zorg dus dat je eerst goed via andere wegen de waarde probeert in te schatten voordat je het op die manier gaat proberen ;)

Voor wat betreft die oude Duitse biljetten, daar kan ik mijn vader wel eens naar vragen, maar ik ben bang dat die niet veel waard zijn. Er heeft jaren een biljet van 1.000.000 DM (als het niet meer was) bij mijn ouders aan de muur gehangen als curiositeit. De rest van de verzameling lag netjes achter slot en grendel.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 23:32

Inmiddels met de hele zooi 900,00 opgehaald via MP; ik ben een tevreden mens.