Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Suzanne F. schreef:Oh het is een ketting met een kruisje eraan...
Ik had ook een andere gedachte bij een rozenkrans.
crazycactus schreef:1 inch is 2,54 cm dus 20 inch is ongeveer 50 cm.
Shiloh schreef:Waarom ga je er niet mee naar een juwelier? Ik zou gewoon kijken of die het nog kan repareren? Als die zoveel voor je waard is?
Ibbel schreef:Kun je niet veel beter naar een juwelier gaan met de vraag of hij je kralen opnieuw kan rijgen? Dan heb je je 'eigen' rozenkrans weer terug.
kleinvosje schreef:Hoe zit je rozenkrans in elkaar? Heb je er een foto van?
mika11 schreef:Ik heb er wel 200 in een doos liggen.![]()
Ik heb ze namelijk heel lang gespaard, meesten komen uit het buitenland.
Uit kloosters gekocht etc, liet ze ook meenemen door bekenden die op vakantie gingen.
Van alles wat, alles tussen kunst en kitsch qua rozenkransen, zeg maar.
En in alle kleuren en maten die er ongeveer zijn.
Misschien kan ik je wel helpen?
Rocamor schreef:Het is misschien niet het antwoord dat je wilde hebben, maar houden van is loslaten. Er loopt een topic over toeval. Misschien is het feit dat je krans zo vaak kapot gaat, een soort van teken dat je door moet gaan met je leven en niet achterom moet blijven kijken, door je kapotte rozenkrans keer op keer te blijven maken.
Zorg dat ie een waardevol plekje krijgt, waar je je goed bij voelt en ga op zoek naar iets nieuws. Leef verder dus.
xEmily schreef:Hmpf ik kon werkelijk niks vinden op Nederlandse sites, dus toen ben ik maar naar buitenlandse sites gaan kijken.
En ik denk dat ik er eentje gevonden heb die bij mij wel in de smaak valt...
http://www.totallycatholic.com/product/ ... y_gift_set
Maar wilt iemand misschien die lengtes voor mij vertalen? Het dikgedrukte snap ik niet:
-- 6 mm Glass Marble Bead -- 20" L, 1.875" Crucifix; 2.625" Wx 4.375" H Laminated Holy Card
xEmily schreef:Ibbel schreef:Kun je niet veel beter naar een juwelier gaan met de vraag of hij je kralen opnieuw kan rijgen? Dan heb je je 'eigen' rozenkrans weer terug.
Wat bedoel je precies? Dat ze alle kraaltjes eruit halen en dat ze hem zelf aan een touwtje gaan doen met knoopjes ertussen, of hoe? Want hij zit in elkaar met ijzerstukjes die gevormd zijn als achtjes zegmaar.
Rocamor schreef:Het is misschien niet het antwoord dat je wilde hebben, maar houden van is loslaten. Er loopt een topic over toeval. Misschien is het feit dat je krans zo vaak kapot gaat, een soort van teken dat je door moet gaan met je leven en niet achterom moet blijven kijken, door je kapotte rozenkrans keer op keer te blijven maken.
Zorg dat ie een waardevol plekje krijgt, waar je je goed bij voelt en ga op zoek naar iets nieuws. Leef verder dus.

dan heb je je eigen nog. Volgens mij kun je er in het zuiden van het land ook wel makkelijk aankomen
verootjoo schreef:Rocamor schreef:Het is misschien niet het antwoord dat je wilde hebben, maar houden van is loslaten. Er loopt een topic over toeval. Misschien is het feit dat je krans zo vaak kapot gaat, een soort van teken dat je door moet gaan met je leven en niet achterom moet blijven kijken, door je kapotte rozenkrans keer op keer te blijven maken.
Sorry hoor, maar hier moest ik echt even om lachen. Houden van is loslaten lijkt wel de lijfspreuk van bokt, maar dat dat nu ook al tegen een rozenkrans gezegd wordt...
Misschien is dat ding wel gewoon oud? Vaak blijven ze jarenlang in de familie, dan is het toch logisch dat ie een keer oud wordt en stuk gaat?
TS ik zou idd naar een juwelier gaan om hem goed en duurzaam te laten makendan heb je je eigen nog. Volgens mij kun je er in het zuiden van het land ook wel makkelijk aankomen