Waar Rozenkrans kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Waar Rozenkrans kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 12:52

Bah kan wel huilen D:

Mijn rozenkrans, waar ik heel veel emotionele waarde aan hecht, is kapot gegaan. Voor de zoveelste keer. De laatste tijd gaat hij wekelijks wel kapot. En dit keer was hij uit het niets kapot. Ik stond op, en ik zag dat hij alweer in vier delen lag. Dus ik probeerde hem weer te maken, maar ik gaf per ongeluk te veel druk met het tangetje waardoor het uiteinde van het tere ijzertje brak. Ik kan hem niet meer omdraaien, het kraaltje floept er ook iedere keer uit. Ik ben bang dat hij nu echt 'definitief' kapot is. Nu kijken waar ik een ander kan aanschaffen denk ik ...

Maar ... het voelt zo verkeerd. Alles. Het voelt alsof ik een deel van mezelf kwijt ben.

Weet iemand waar je rozenkransen kan kopen? Graag een zwarte die als achtjes in elkaar is gevlochten zodat ik hem zelf kan repareren mocht hij kaduuk gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:55

Wat doe je met die rozenkrans dan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:56

Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 28-09-13 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:56

bedoel je echte rozen of van die neppe? :oo
Oh oeps nu ik de link van hierboven bekijk is het heel iets anders dan wat ik voor me had :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:58

Oh het is een ketting met een kruisje eraan...
Ik had ook een andere gedachte bij een rozenkrans.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:59

xMarloes schreef:
bedoel je echte rozen of van die neppe? :oo
Oh oeps nu ik de link van hierboven bekijk is het heel iets anders dan wat ik voor me had :')

Wahaha....neppe :')

Sorry,....grappig... :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:00

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 14:10

Hmpf ik kon werkelijk niks vinden op Nederlandse sites, dus toen ben ik maar naar buitenlandse sites gaan kijken.
En ik denk dat ik er eentje gevonden heb die bij mij wel in de smaak valt...

http://www.totallycatholic.com/product/ ... y_gift_set

Maar wilt iemand misschien die lengtes voor mij vertalen? Het dikgedrukte snap ik niet:

-- 6 mm Glass Marble Bead -- 20" L, 1.875" Crucifix; 2.625" Wx 4.375" H Laminated Holy Card

Shiloh

Re: Waar Rozenkrans kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:15

Waarom ga je er niet mee naar een juwelier? Ik zou gewoon kijken of die het nog kan repareren? Als die zoveel voor je waard is?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:15

1 inch is 2,54 cm dus 20 inch is ongeveer 50 cm.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:16

Kun je niet veel beter naar een juwelier gaan met de vraag of hij je kralen opnieuw kan rijgen? Dan heb je je 'eigen' rozenkrans weer terug.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:19

Hoe zit je rozenkrans in elkaar? Heb je er een foto van?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:36

Ik heb er wel 200 in een doos liggen. :D
Ik heb ze namelijk heel lang gespaard, meesten komen uit het buitenland.
Uit kloosters gekocht etc, liet ze ook meenemen door bekenden die op vakantie gingen.
Van alles wat, alles tussen kunst en kitsch qua rozenkransen, zeg maar.
En in alle kleuren en maten die er ongeveer zijn.

Misschien kan ik je wel helpen? :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 15:01

crazycactus schreef:
1 inch is 2,54 cm dus 20 inch is ongeveer 50 cm.

Ja dat snapte dus wel, maar wat willen ze duidelijk maken met dagene dat ik dikgedrukt heb gemaakt??

Shiloh schreef:
Waarom ga je er niet mee naar een juwelier? Ik zou gewoon kijken of die het nog kan repareren? Als die zoveel voor je waard is?

Ik ben er al een keer mee naar de juwelier mee geweest. Hij lag toen in vijf stukken. Hij was prima gemaakt, ik was ook zeer tevreden! Alleen hij gaat de laatste tijd wekelijks kapot. En ik heb het budget niet om iedere keer weer terug te gaan. Als hij in twee delen valt is het prima, dan kan ik hem nog zelf maken. Maar hij valt de laatste tijd compleet uit het niets uit elkaar (ik heb echt geluk dat ik nog alle onderdelen bezit, want als je gewoon op school loopt en hij valt uit elkaar moet je dat maar net opmerken). Ik denk dus dat hij zijn beste tijd heeft gehad.
Ik denk er wel over na om hem weer in elkaar te zetten en hem dan in mijn kamer op te hangen, en dan wel een nieuwe kopen die weer mijn 'maatje' wordt.

Ibbel schreef:
Kun je niet veel beter naar een juwelier gaan met de vraag of hij je kralen opnieuw kan rijgen? Dan heb je je 'eigen' rozenkrans weer terug.

Wat bedoel je precies? Dat ze alle kraaltjes eruit halen en dat ze hem zelf aan een touwtje gaan doen met knoopjes ertussen, of hoe? Want hij zit in elkaar met ijzerstukjes die gevormd zijn als achtjes zegmaar.

kleinvosje schreef:
Hoe zit je rozenkrans in elkaar? Heb je er een foto van?

Een foto heb ik niet, maar het zijn allemaal in elkaar gevlochten 8-jes. Er zijn dus kleine openingen, maar bij die kleine openingen gaat hij ook stuk (als je ergens mee vast zit oid. trek je ze soms per ongeluk open).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:10

Het is misschien niet het antwoord dat je wilde hebben, maar houden van is loslaten. Er loopt een topic over toeval. Misschien is het feit dat je krans zo vaak kapot gaat, een soort van teken dat je door moet gaan met je leven en niet achterom moet blijven kijken, door je kapotte rozenkrans keer op keer te blijven maken.

Zorg dat ie een waardevol plekje krijgt, waar je je goed bij voelt en ga op zoek naar iets nieuws. Leef verder dus.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 15:26

mika11 schreef:
Ik heb er wel 200 in een doos liggen. :D
Ik heb ze namelijk heel lang gespaard, meesten komen uit het buitenland.
Uit kloosters gekocht etc, liet ze ook meenemen door bekenden die op vakantie gingen.
Van alles wat, alles tussen kunst en kitsch qua rozenkransen, zeg maar.
En in alle kleuren en maten die er ongeveer zijn.

Misschien kan ik je wel helpen? :)

PB verstuurd !!
Heel erg bedankt dat je me wilt helpen!

Rocamor schreef:
Het is misschien niet het antwoord dat je wilde hebben, maar houden van is loslaten. Er loopt een topic over toeval. Misschien is het feit dat je krans zo vaak kapot gaat, een soort van teken dat je door moet gaan met je leven en niet achterom moet blijven kijken, door je kapotte rozenkrans keer op keer te blijven maken.

Zorg dat ie een waardevol plekje krijgt, waar je je goed bij voelt en ga op zoek naar iets nieuws. Leef verder dus.

Ik kijk net eventjes anders op zulke dingetjes. Achter die rozenkrans zit zowat heel mijn leven, en ik wil dat graag zo houden.
Maar ik denk dat ik met een andere rozenkrans moet gaan leven. Hij is zo stuk dat ik hem niet meer kan maken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:27

xEmily schreef:
Hmpf ik kon werkelijk niks vinden op Nederlandse sites, dus toen ben ik maar naar buitenlandse sites gaan kijken.
En ik denk dat ik er eentje gevonden heb die bij mij wel in de smaak valt...

http://www.totallycatholic.com/product/ ... y_gift_set

Maar wilt iemand misschien die lengtes voor mij vertalen? Het dikgedrukte snap ik niet:

-- 6 mm Glass Marble Bead -- 20" L, 1.875" Crucifix; 2.625" Wx 4.375" H Laminated Holy Card

De lengte van de ketting is ongeveer 51 cm
Het kruisje is ongeveer 4,7 cm
De breedte van het gelamineerde kaartje is ongeveer 6,6 cm
En de hoogte van het kaartje is ongeveer 11 cm

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:32

xEmily schreef:
Ibbel schreef:

Wat bedoel je precies? Dat ze alle kraaltjes eruit halen en dat ze hem zelf aan een touwtje gaan doen met knoopjes ertussen, of hoe? Want hij zit in elkaar met ijzerstukjes die gevormd zijn als achtjes zegmaar.

Wat ik bedoel is dat een juwelier de kralen aan nieuwe achtjes moet kunnen rijgen. Ik weet wat je bedoelt met die achtjes, trouwens, dat is een bekende manier om kralen (ook gewone) aan elkaar te bevestigen. Of neem eens contact op hier op bokt met bokkers die zelf sieraden maken, die kunnen je misschien ook wel helpen, en waarschijnlijk goedkoper dan een juwelier. En misschien hebben ze ook wel creatieve manieren om je kralen op een stevigere manier opnieuw tot een rozenkrans te maken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:01

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:01

Rocamor schreef:

Sorry hoor, maar hier moest ik echt even om lachen. Houden van is loslaten lijkt wel de lijfspreuk van bokt, maar dat dat nu ook al tegen een rozenkrans gezegd wordt... :')

Misschien is dat ding wel gewoon oud? Vaak blijven ze jarenlang in de familie, dan is het toch logisch dat ie een keer oud wordt en stuk gaat?

TS ik zou idd naar een juwelier gaan om hem goed en duurzaam te laten maken :) dan heb je je eigen nog. Volgens mij kun je er in het zuiden van het land ook wel makkelijk aankomen :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:18

verootjoo schreef:
Rocamor schreef:

Sorry hoor, maar hier moest ik echt even om lachen. Houden van is loslaten lijkt wel de lijfspreuk van bokt, maar dat dat nu ook al tegen een rozenkrans gezegd wordt... :')

Misschien is dat ding wel gewoon oud? Vaak blijven ze jarenlang in de familie, dan is het toch logisch dat ie een keer oud wordt en stuk gaat?

TS ik zou idd naar een juwelier gaan om hem goed en duurzaam te laten maken :) dan heb je je eigen nog. Volgens mij kun je er in het zuiden van het land ook wel makkelijk aankomen :)

Ik bedoel er niet mee dat ze die rozenkrans moet weggooien. Absoluut niet. Daar heeft het teveel waarde voor. Ik begreep echter dat TS haar rozenkrans nog wil dragen, maar dat hij steeds in heel veel (bijna onherstelbare) delen uit elkaar valt.

Dan denk ik, zorg dat hij dan nog 1 keer netjes gemaakt wordt, en geef hem een mooie plek. Draag niet meer (op die manier afscheid nemen), maar geef hem wel een zodanige plek dat je:
1) hem zeer regelmatig kunt zien/aanraken/voelen
2) het een plek is die die ook veel voor je betekent
3) evt een ander sierraad gaat dragen.

Op die manier laat ze haar sierraad wel los, maar kan ze het niet meer kwijtraken.

Ikzelf heb ook spullen (dan wel geen rozenkrans) die al lang in de familie zijn. Omdat daar ook iets aan mis is, wil ik die niet meer dragen. De kans dat het een keer onverwacht stuk gaat en ik alles kwijtraak, is me te groot. En bij volledig kwijtraken ben ik verder van huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:26

Ga bij een RK kerk langs en vraag meneer pastoor of ie iemand weet die je krans kan herstellen.
Niet zelf doen.
Kan inderdaad ook zijn dat je m niet mag herstellen. Leg m dan in een doosje zoals ie nu is.
Zou sneu zijn als je m alsnog kwijtraak.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:49

Waarom mag je het niet zelf doen, Morganlefay ?
Er zijn immers ook mensen die hun hele rozenkrans zelf maken, of mag dat dan eigenlijk ook niet :o ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:10

Shirley schreef:
Waarom mag je het niet zelf doen, Morganlefay ?
Er zijn immers ook mensen die hun hele rozenkrans zelf maken, of mag dat dan eigenlijk ook niet :o ?

Rozenkransen zijn gewijde stukken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:22

Maar dat is toch geen reden om je eigen rozenkrans niet te mogen repareren ?