Sinterklaasspellen tips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain_

Sinterklaasspellen tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 18:14

Allereerst: ik ben me ervan bewust dat ik er erg vroeg bij ben :+ maar zodra het kouder wordt en de dagen korter worden krijgen zowel mijn zus als ik elk jaar enorm veel zin in sinterklaas! :o

Nu zaten we te denken hoe we het dit jaar willen vieren, en we willen sowieso lootjes doen. Maar omstebeurten je kado('s) pakken en klaar is ook zo saai dus willen we er graag een (opdrachten- ?) spel bij spelen zonder dat je van kado's moet wisselen enzo.
Alleen we weten nog niet goed hoe we dit willen gaan aanpakken.
Weten jullie of er zulke spellen bestaan, of hebben jullie zelf wel eens zoiets bedacht of gespeeld of heb je leuke ideeën? Ik hoor graaag alle tips (en mocht een lange voorbereiding noodzakelijk zijn: dat lijkt me geen enkel probleem :D ) !

Bedankt voor de moeite alvast!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:46

Met hoeveel mensen vieren jullie Sinterklaas? En waar? Als je een beetje een 'spannend' huis (meerdere kamers, hoekjes etc.) hebt zou je speurtochten (met opdrachten, of raadsels ofzo).

Mloei

Re: Sinterklaasspellen tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:49

Wij spelen op de basisschool (ben leerkracht) elk jaar een dobbelsteenspel.

1 Doe een opdracht (opdracht kaartjes maken we zelf)
2 Kies een cadeautje uit voor een ander
3. Spelletje op het digibord
4. Degene rechts naast je mag een cadeautje pakken
5. Degene links naast je mag een cadeautje pakken
6. Nog een keer gooien.

Eén iemand begint met gooien. Als je een cadeautje mag pakken dan pak je een cadeautje voor iemand anders. Je kan natuurlijk de opdrachten veranderen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:51

Alleen het nadeel daarvan vind ik, als je het met vrienden/familie speelt, dat de cadeautjes niet erg persoonlijk kunnen zijn...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:03

Hanmar schreef:
Alleen het nadeel daarvan vind ik, als je het met vrienden/familie speelt, dat de cadeautjes niet erg persoonlijk kunnen zijn...

Nee, maar het gaat bij zulke spellen ook niet om wat je krijgt maar om de lol.

Wij doen het ook maar kopen dan p.p. Voor 7,50 een aantal cadeautjes :D hele grappige, of leuke, of lekkere :P

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:07

http://www.dobbelspel.nl

Onwijs leuk en je kunt er je eigen draai aan geven :D
Veel kleine leuke grappige gezellige lekkere cadeautjes! :)
Bij ons word er ook wel eens wat gekocht waarvan we weten dat iemand dat graag wilt, altijd leuk om iemand te pesten en dan precies steeds dat cadeautje te stelen ~~}>

antje_vip

Re: Sinterklaasspellen tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:25

Of verzin gewoon allerlei spellen/opdrachten, dat degene die de opdracht gewonnen heeft, mag 1 cadeautje pakken, waarna jullie weer een ander spel gaan doen.

Of verstop de cadeautjes/de sinterklaas in een wijdere omtrek (in het bos?) en maak er een speurtocht van