Ik heb een groot probleem. Mijn vriend heeft zijn telefoon stuk laten vallen vorig jaar februari. Toen heeft hij een leentoestel gekregen van een vriend van hem, waar hij nu niet meer bevriend mee is. Lang verhaal doet er niet toe. Maar het probleem is dat het leentoestel ook kapot is gegaan, het touchscreen werkte ineens niet meer. Nu heeft die 'vriend' van hem vandaag zn telefoon weer opgehaald, maar er staan nog al belangrijke privé gesprekken op whatsapp op die telefoon. Mijn vriend heeft inmiddels een andere telefoon en daar heeft hij ook whatsapp op, gewoon met het zelfde nummer als op het leentoestel. Als het toestel gerepareerd wordt, zijn de gesprekken dan te achterhalen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Heeft hij niet een of andere melding gekregen toen hij zijn nummer invulde bij zijn nieuwe telefoon?
Ik heb geen idee of hij de andere telefoon dan meteen afsluit van dat nummer. Volgens mij niet namelijk.. En dan zouden die gesprekken er nog gewoon staan.
Ik kan me niet herinneren dat op mijn vorige telefoon dan ineens de whatsapp van dat nummer weg was.. Hoop dat ik dat niet goed onthouden hebt.
Het ligt eraan wat er gebeurt als hij de whatsapp opent. Als er staat dat hij een nummer moet invoeren, doet hij gewoon de zijne en ziet hij jouw gesprekken niet.
Kirrr
Geplaatst: 27-09-13 16:51
Ik vrees dat alles er nog op staat.. Op mijn oude sim en gsm heb ik ook whatsapp gehad en daar kan ik nog oude gesprekken lezen.. De nieuwe niet natuurlijk.
_Tara_
Geplaatst: 27-09-13 16:52
Nee dat niet, maar als ze whatsapp op die andere gsm willen openen, krijg je een foutmelding dat je dat hele aanmeldproces (met smsje sturen enzo) weer opnieuw moet doen. Zit de simkaart nog in die gsm? Want dan zouden ze dus whatsapp weer op die gsm kunnen activeren. Maar dan merkt je vriend dat wanneer hij whatsapp weer wilt openen, dan krijgt hij die foutmelding.
Nee, hij had zijn eigen simkaart er in en als de telefoon weer in gebruik genomen wordt gaat er een andere sim in en wordt whatsapp dus opnieuw geverifieerd.
Maar de back-up van de gesprekken staat nog wel in het geheugen van die telefoon, dus in principe staan de gesprekken er nog wel op... Weet alleen niet in hoeverre ze leesbaar zijn, maar ik zou even vragen of je alle bestanden mag kopiëren nadat de telefoon weer gerepareerd is, en dan alles verwijderen. Geldt ook voor foto's en dergelijke!
Toen ik mijn nieuwe telefoon kreeg heb ik daar meteen op whatsapp geinstalleerd. toen ik mijn oude daarna opende was de whatsapp eraf. Dit moest eerst weer geverifiëerd worden.. Of dit enkel het telefoonnummer of ook 'n wachtwoord is weet ik niet.. Ik weet alleen dat je niet op 2 telefoons met 1 telefoonnnummer whatsapp kan hebben.