Nu breekt mijn klomp... Is dit zomaar mogelijk?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Nu breekt mijn klomp... Is dit zomaar mogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 11:26

Beste bokkers,

Zoals sommigen van jullie misschien wel weten waren mijn vriend en ik met spoed op zoek naar een woning. Deze hebben wij nu gelukkig gevonden, een particulier buiten onze woonplaats.
Maar aangezien wij toch wel heel erg graag een sociale huurwoning willen hebben en in onze woonplaats willen blijven, zijn wij door blijven reageren via Woonkeus Stedendriehoek.

Nu keek ik net bij mijn historische reacties en zag hier staan bij een woning dat ik géén positie heb en dat de woning is geaccepteerd door iemand met 20 punten, terwijl ik er 26 heb.
Dit klopt niet, dus ik heb gebeld met Woonkeus Stedendriehoek. Zij wisten mij te vertellen dat de woning door de betreffende wooncoöperatie niet is aangeboden, omdat ik geen huurverklaring zou hebben.
Deze heb ik inderdaad niet, omdat ik altijd bij mijn ouders heb gewoond!

Hier heb ik de betreffende wooncoöperatie dus over gebeld en zij wisten mij te vertellen dat de woning mij niet is aangeboden omdat ik een schuld zou hebben van €XXX!!!! Toch jammer dat ik hier niets van weet. :Y)
Nu blijkt dat deze schuld van mijn ouders is en ze daar in het systeem de schuld enkel onder mijn achternaam hebben staan, om die reden mij de woning niet is aangeboden. Ik heb duidelijk gemaakt dat deze schuld volledig los staat van mij, gezien ik mijn zaken prima op orde heb.
Ze gaat het voor me uitzoeken en ik word maandag teruggebeld, maar feit is wel dat mijn vriend en ik dus deze woning zijn misgelopen, omdat ze daar hun zaken niet op orde hebben.
En de betreffende woning is inmiddels verhuurd en bewoont.

Ik ben vreselijk kwaad. Wij hadden gewoon een sociale huurwoning kunnen hebben, in onze eigen woonplaats, maar er wordt gewoon vreselijk hard roet in het eten gegooid.
Laatst bijgewerkt door PureSG op 27-09-13 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

sashafierce

Re: Nu breekt mijn klomp... Is dit zomaar mogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:31

Jeetje dat is balen maar als ik jouw ouders was zou ik not amused zijn dat je hun schuld zo openbaar op internet zet..

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 11:33

Heb je gelijk in. Ik zal het bedrag even weghalen. :)

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:36

Wij hebben ook zoveel problemen gehad met de woningbouw. Vriendin en ik zijn gaan samenwonen omdat het anders niet te betalen is. Hebben een knap rijtjeshuis met genoeg kamers voor al onze vrouwelijke rotzooi en zijn er blij mee. Krijgen we de buren aan de deur om te vragen of wij onder verhuren, dit omdat de vorige bewoners het huis onder verhuurde voordat wij het kregen. Wij gezegt van niet.. Krijgen we onze eerste acceptgiro voor de huur staat dit onder de naam van de vorige bewoner. Wij erachter aan gegaan, bleek na weken dat ze ons weer hadden uitgeschreven omdat wij onder zouden verhuren en de vorige bewoner weer hebben ingeschreven..... We hebben het huis gewoon VIA de woningbouw en de vorige bewoner woont twee straten verderop in haar eigenhuis. We hebben ons helemaal moeten verklaren waarom wij met twee vrouwen in 1 huis zouden wonen ondanks we geen relatie hebben... de eerste drie maanden was een regelrechte hel. Kon geen kant op want waren bang dat we eruit moesten. Nu eindelijk lijkt de boel gesust... we wonen er inmiddels al vanaf mei!

Ik zou op z'n minst vragen om eerste keus op een ander huis. Nee heb je ja kun je krijgen, voor hetzelfde geld willen zij deze fout ''goedmaken'' door een ander huis aan te bieden.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 11:38

Och jeetje Urion, wat een gedoe en wat een spanning moet dat geven. :=

Ik ga het telefoontje afwachten wat ik als het goed is maandag van ze moet krijgen en dan ga ik dat inderdaad maar eens vragen. :j Het is niet zo dat we nu zonder woonruimte zitten, maar als je dan zoiets te horen krijgt komt het toch binnen als een behoorlijke shock.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:44

Ja begrijp ik helemaal het wordt sowieso vaak maar aangenomen. Dat is met alles hoor als je wat wilt bestellen op internet en je ouders hebben schulden kom jij ook op de zwarte lijst. Eigenlijk heel krom. Wij hebben nu soms nog dat we overeind springen als de bel gaat. Ze hebben zelfs staan posten in de straat om te kijken wie hier woont. Dus nee, woningbouw en ik gaan niet door 1 deur. Ik hoop dat ze het voor jou wel oplossen op een nette manier.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:50

Och...ik wilde mijn op m'n 16e inschrijven bij de woningbouw...kon niet,kon pas vanaf je 18e.Raar maar goed,keurig 2 jaar later weer braaf op de stoep.
Lange wachttijd van enkele jaren...baalde enorm.Kreeg ik te horen,ja...dan had je je op je 16e in moeten schrijven :+
Toen ik vertelde dat ik dat had geprobeerd maar was weggestuurd..tsja daar konden ze verder niets mee,pech.Dus 2 wachtjaren weggespoelt |o

Kan nog wel een rijtje opnoemen hoor,woningbouw = ramp :+

Raar trouwens dat je hun uitleg moest gaan geven over waarom je met je huisgenoot samenwoont,gaat ze geen barst aan zolang jij je netjes aan de regels houd. :list:
Schending van je privacy _-:(

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:54

Volgens mij kan je je ook pas vanaf je 18e inschrijven hoor..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:01

Hier ook vanaf je 18e, je moet meerderjarig zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:03

Is overal vanaf je 18e, dus het antwoord "had je je op je 16e maar in moeten schrijven" geloof ik dan ook niet zo.
Wat een gedoe joh, een foutje maken is menselijk, maar ik vind wel dat ze het netjes op moeten lossen. Een gelijkwaardige woning aanbieden. Maar ja, wie ben ik :D Je kunt het wel proberen, laat je niet zomaar afschepen, heel streng melden dat je een oplossing wilt. Niet zwak worden, voor je het weet sta je weer met lege handen.

Hier is het een stuk makkelijker: woningbouwvereniging kennen ze niet, alles wordt hier particulier aangeboden (gewoon in de krant, op i-net) en via makelaars. Goedkoper en dure woningen, huizen, alles. Het enige "probleem" is dat de eigenaar van de woning mag "kiezen" of jij de woning mag hebben of niet. Sta je de verhuurder niet aan op het eerste gezicht, dan heb je pech. Maar er wordt zoveel aangeboden hier, iedereen kan in principe binnen een week een huis hebben. Toch wel prettig. Oh nee, nog een "probleem": veel particuliere verhuurders willen geen dieren in huis.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:04

Is alweer wat jaartjes geleden hoor :P regels zijn inmiddels wel veranderd ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:09

Wat ik fijn vind aan mijn sociale huurwoning (een heleboel, maar dit is 1 van de dingen) is dat ik geen directe huurbaas heb. Als er iets stuk is komt een mannetje het maken (na wat ene aandrang van mijn kant) maar ik kan lekker helemaal zelf bepalen hoe ik mijn woning verf en hoeveel dieren ik wil.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:11

Tinky12 schreef:
Is alweer wat jaartjes geleden hoor :P regels zijn inmiddels wel veranderd ;)

Op MIJN 18e was het al zo, en dat is echt al heel wat jaartjes geleden ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:19

Ja maar jullie schelen 10 jaar.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 12:20

@lieveli, dat is ook 1 van de redenen dat wij graag een sociale huurwoning willen. Je hebt voor mijn gevoel dan meer rechten en minder drama. :+

@GC: Ja, dat vind ik ook haha. Ik ben allang blij dat de fout erkend is door de wooncoöperatie en ze alles gaat uitzoeken en proberen met een passende oplossing te komen. Maar het voelde even aan als een klap in het gezicht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:26

Hoelang staan jullie al ingeschreven?

Ik heb me ingeschreven op mijn 18e, maar nooit wat mee gedaan, samengewoond met een ex, in Londen gewoond, toen met vrienden gewoond en toen wilde ik toch wel een eigen plek. Supernice want het was inmiddels 7 jaar later en zo kon ik fluitend een appartement in de binnenstad krijgen voor een heel laag bedrag. Awesome awesome.

Waar al mijn vrienden in een crappy appartement zitten dat óf heel nieuw óf heel oud (maar niet zo oud dat het romantisch is) is buiten de binnenstad of in een dorp zit ik in een woeste wijk tussen allemaal dure huurappartementen. Nog lekker boven ook zodat ik op de eerste rang zit als er wat in de coffeeshop gebeurt (links) of bij de meiden van lichte zeden (rechts). Ik wil hier echt nooit meer weg.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 12:32

Sinds ons 18e. :j Ik ben nu 20 jaar en ouder dan mijn vriend, daarom reageer ik via mijn account. Dus sta nu ruim 2 jaar ingeschreven.
Door het puntenaantal is het lastig om een woning te vinden, om die reden reageren we alleen op loting woningen en jongerenwoningen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:35

lieveli schreef:

was het maar waar :D Veel dank, je maakt mijn dag weer goed :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:41

aardbeitje_ schreef:
Sinds ons 18e. :j Ik ben nu 20 jaar en ouder dan mijn vriend, daarom reageer ik via mijn account. Dus sta nu ruim 2 jaar ingeschreven.
Door het puntenaantal is het lastig om een woning te vinden, om die reden reageren we alleen op loting woningen en jongerenwoningen.

2 jaar is nog kort! Hoe werkt dat systeem dan, met loting en jongerenwoningen? Bij ons is het zo dat je gewoon voorrang krijgt als je lang ingeschreven staat.

Urielle schreef:
lieveli schreef:

was het maar waar :D Veel dank, je maakt mijn dag weer goed :D

Ik kan niet lezen denk ik ^)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 12:45

Lotingwoningen mag iedereen op reageren, ongeacht het aantal punten dat je hebt. Deze woningen worden gewoon verloot onder de mensen die hebben gereageerd. Dus hierbij is het aantal punten dat je hebt niet van belang.
Jongerenwoningen mag je wonen tot en met je 23e, dus hier reageren over het algemeen mensen op met niet zo veel punten.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:17

Kan me goed voorstellen dat je kwaad bent. Je kunt een soortgelijke woning als tegenprestatie vragen voor de miskleun van de woningbouw. Niet geschoten is altijd mis.

Toen wij een huurhuis hadden, bleek de vorige bewoner een wanbetaler, die met de noorderzon was vertrokken. Wij kregen gewoon het huis via het punten systeem. Alleen toen begon het gezeik. Want als iemand zo vertrekt, is deze persoon nog niet uitgeschreven. Dus sta je opeens geregistreerd als samenwonende met de vorige onbekend wanbetaler bewoner. Resultaat: deurwaarders voor de deur, dreiging voor boedebeslag, de energiemaatschappij die de achterliggende schuld van vorige bewoner op mij probeerde te verhalen enz enz. VERSCHRIKKELIJK.

Aan de woningbouw had je helemaal niets, uiteindelijk via politie, juridische bijstand en gemeentelijke procedure ervoor gezorgd dat de persoon werd uitgeschreven en iedereen ons met rust liet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:25

Pfoei dan baal je wel even inderdaad _-:(

Probeer ze inderdaad maar zover te krijgen dat ze jullie als goedmakertje voorrang geven voor de eerstvolgende woning die vrij komt :j

Inschrijven kon hier ook pas vanaf je 18e, ik heb dat direct gedaan nadat ik 18 geworden was :j
En dat was in 1998 :)

Volgens mij heel standaard hoor, ze gaan immers niet verhuren aan minderjarigen, lijkt me ook wel logisch.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 13:50

Jeetje Brilletje, dat is ook niet mis. :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:59

Hoe kan het trouwens dat die fout gemaakt is? Heb je niet gecheckt welke gegevens ze hebben van jullie?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:08

lieveli schreef:
Waar al mijn vrienden in een crappy appartement zitten dat óf heel nieuw óf heel oud (maar niet zo oud dat het romantisch is) is buiten de binnenstad of in een dorp zit ik in een woeste wijk tussen allemaal dure huurappartementen. Nog lekker boven ook zodat ik op de eerste rang zit als er wat in de coffeeshop gebeurt (links) of bij de meiden van lichte zeden (rechts). Ik wil hier echt nooit meer weg.

Haha ik moest zo lachen, jij hebt schijnbaar een andere definitie van een 'goede buurt'. :+