Postcode Loterij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tal

Postcode Loterij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 09:01

Ik kreeg een brief van de postcode loterij dat ik mee ga spelen. Maar, ik heb dat nooit zelf aangevraagd.
Nu heb ik wel gelijk een mail gestuurd naar de postcode loterij maar het is natuurlijk afwachten wanneer zij gaan reageren.
Bellen kan ook maar dat kost 10 cent per minuut en je staat blijkbaar lang in de wacht.

Ik wil het bankrekeningnummer van hen preventief laten blokkeren maar kan niet achterhalen welke zij hebben.

Wil iemand die meedoet mij laten weten wat het bankrekeningnummer van de postcodeloterij is?

Groetjes, Tal

SayaJones

Re: Postcode Loterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:04

Volgens mij kan je die brief gewoon negeren. Zijn inkoppertjes om je mee te laten doen. Je kan niet automatisch meedoen zonder dat je daarvoor toestemming heb gegeven

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 09:14

Ik heb navraag gedaan bij de bank. Iedereen die jouw banknummer heeft kan jou opgeven voor deelname. En je banknummer kunnen ze al hebben door bv een keer wat verkocht te hebben via marktplaats en dat die persoon jou opgeeft. Er wordt nl geen handtekening of wat gevraagd.
Maar om hen te blokkeren heb je hun rekeningnummer nodig.

Ik heb dus wel een brief waarin 2 lotnummers staan van gratis deelname maar denk (gezien de trukendoos) dat ze daarna proberen mij te houden aan een abonnement.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:15

Krijg ik zo vaak, en er gebeurd nooit wat. Zou pas actie ondernemen zodra er daadwerkelijk afgeschreven wordt, mijn ervaring is dat ze dat niet doen. En dat kan ook niet zonder dat jij ergens je handtekening onder hebt gezet.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:17

Ik kon er ook niet vanaf komen... Heb ze een brief gestuud en gedreigd met een advokaat als ze niet onmiddelijk stopten met geld van m'n rekening af te halen. Dit heeft gewerkt destijds.

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 09:18

@verootje, dat kan volgens de abnamro dus wel :-( en dan moet je zelf een procedure starten om het terug te zien krijgen.
Zodoende mijn vraag om bankgegevens van de postcode loterij zodat ik preventief al hen kan blokkeren zodat zij niet kunnen gaan afboeken.

Groetjes, Tal

@ Rainbow, maar dan ben je dus wel al een paar afboekingen verder? Kost toch geld..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:17

Tal schreef:
@verootje, dat kan volgens de abnamro dus wel :-( en dan moet je zelf een procedure starten om het terug te zien krijgen.
Zodoende mijn vraag om bankgegevens van de postcode loterij zodat ik preventief al hen kan blokkeren zodat zij niet kunnen gaan afboeken.

Dat is raar... ik heb toen dezelfde vraag bij de rabobank neergelegd, daar zeiden ze dat ze niks konden doen zolang ik mijn handtekening er niet bij had gezet. En er is ook nooit wat afgeschreven... :?

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:27

op het moment dat ze het af (zouden) schrijven moet je de bank bellen en het laten storneren (dat kan ook)
Je krijgt je geld meteen terug en kan dan contact opnemen met de Postcode loterij :-)

edit: dit kan tegenwoordig ook via internetbankieren :-)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:54

Bij de postcode loterij werkt maar 1 ding : alle post van 3 maanden bewaren, in een grote doos, baksteen erbij en ongefrankeerd versturen, hebben al diverse mensen in mijn omgeving gedaan met een briefje erbij dat ze nu wel klaar waren met alle ongewenste troep.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:51

Is dit niet gewoon reclame? Heb je niet toevallig iets over het hoofd gezien?

Angelique81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:02

Dit is het rek.nr: 2165

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:04

Ik heb toevallig net een mailtje gestuurd naar de postcodeloterij dat ik geen post meer van ze wens te ontvangen. Word helemaal gek van die zooi in mijn brievenbus.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:23

Een machtiging voor een automatische incasso moet altijd voorzien van een handtekening. Ongeacht bij welke bank. Als er dus door de Postcode loterij geld van jullie rekening geincasseerd wordt dan kan je die incasso gewoon storneren (tot een maand na de incasso).
Je kan ook een klacht indienen bij de bank dat een partij ten onrechte geld incasseert van je rekening.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:34

Tal:
Nee hoor. Werkt per direct. Vooral het gezeur van een advokaat willen ze niet. En wat iemand anders ook zei.. Als ze hebben afgeschreven staat het rekeningnummer van hen er ook bij en die gelijk laten blokkeren voor auto-incasso.. Of je complete rekening laten blokkeren voor auto-incasso en dan alle rekeningen handmatig overboeke elke maand als je loon is gestort... Dat laatste doe ik al 4 jaar en dat werkt perfect.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:10

Gewoon storneren als ze afschrijven, daar stoppen ze vanzelf mee dan als het goed is (of je blokkeert ze, dan is het direct klaar). Loterijen in Nederland mogen je niet dwingen mee te doen dus storneren heeft geen gevolgen :)