Kleine meisjes worden groot..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Kleine meisjes worden groot..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 21:01

Ik wist even geen betere titel.

5 jaar geleden heb ik zomerwerk gedaan in Veenendaal. Ik ben hier terecht gekomen via een vriendin van mijn moeder. Dus ik vanuit IJmuiden naar Veenendaal en hier een ontzettend leuke 5 weken gehad. Paard was mee, scooter mee, ik leefde daar gewoon lekker mijn eigen leven. Ik ging op stap, leerde mensen kennen, had mijn paard en werkte natuurlijk. In die periode ben ik helemaal verliefd geworden op die omgeving. Voornamelijk Ederveen en Renswoude. Ik heb toen gezegd dat als ik op mijzelf ga wonen ik die kant uit wil verhuizen.

Ik heb altijd contact onderhouden met de mensen met wie ik daar het meeste contact had. Niet wekelijks maar we spraken elkaar nog wel. Dit jaar was ik in mei met mijn paard naar de Veluwe. Ik had een avond afgesproken met wat mensen die ik kende daar en ik had ze al een hele tijd niet gezien en sinds die avond ben ik daar weer wekelijks.

In juni had ik besloten om als ik mijn diploma behaald had, werk te gaan zoeken in die omgeving en dan daar kijken naar een woning. Mijn ouders hadden het al redelijk zien aankomen. Ik heb altijd gezegd dat ik daar wilde wonen, dit was ook geen verassing voor hun. Helaas kwam het bij mijn vriendinnen iets harder aan. En dat is ook begrijpelijk. Ik vind het ook geen makkelijke beslissing, ik ga daar heen en heb eigenlijk niemand. Ik moet weer van alles opnieuw opbouwen. En dat vind ik niet erg, dat is de mazzel aan een paardenmeisje zijn. Je hebt automatisch mensen om je heen die dezelfde hobby delen. Verder ben ik niet op mijn mondje gevallen en denk ik dat het wel goed moet komen met nieuwe vrienden maken.
Werk zoeken bleek helaas niet zo makkelijk. In de tijd van crisis ben ook ik helaas erg veel afgewezen, een woning vinden die voor een schappelijke prijs verhuurd werd was ook erg lastig. Wat gelukkig wel makkelijk ging was een stalling voor mijn paard. Moet ook wel met zo’n prachtige omgeving daar!

Nu was ik gister in de kroeg en ik heb daar een aantal keer gewerkt en hij vroeg aan mij of ik niet voor hem wilde werken. Hier heb ik een dagje over na gedacht en ik heb gezegd dat ik graag een week mee loop om te kijken hoe het werk in elkaar steekt en of ik er wel geschikt voor ben. Dit gaat in de loop van oktober gebeuren, en als dit goed is heb ik per 1 november een baan in de kroeg! Een tijdelijke woonruimte is gelukkig geregeld en een stalling voor mijn paard ga ik regelen zodra ik meer weet over mijn baan, of dit door gaat of niet.

Ik sta helemaal te stuiteren maar zit ook met dubbele gevoelens. Ik ben blij omdat er nu wat meer duidelijkheid is wat mij te wachten staat en dat mij een nieuw avontuur te wachten staat. Maar ook vind ik het lastig om hier alles achter te laten. Hier heb ik mijn vrienden, je kent de buurt en behoorlijk wat mensen, dit is allemaal zo vertrouwd. Het is maar iets meer dan een uur rijden, het valt reuze mee ik rij nu ook wekelijks naar Renswoude maar het is toch in mijn ogen een groot avontuur. Een avontuur waar ik heel veel zin in heb!! :D :D :D

Sorry voor mijn lange, misschien onsamenhangend, verhaal maar ik ben erg blij met hoe het er nu voor staat!

Suusie22

Re: Kleine meisjes worden groot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:14

Tuurlijk is het moeilijk om uit je oude vertrouwde omgeving te stappen, maar als het gebied waar je nu zit je meer aanspreekt kun je toch die stap zetten? het is niet zo dat je aan de andere kant van de wereld zit. Zelf ben ik vroeger verhuist, maar heb nog steeds contact met mijn beste vriendin van toen.
Je moet doen waar jij gelukkig van wordt, dat kan een ander niet voor jou bepalen.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 21:21

Nee inderdaad helemaal mee eens. Ik vond het in het begin voornamelijk lastig omdat ik behoorlijk gehecht ben aan mijn vriendinnen hier. Maar als het goed is maakt het niet uit wat de afstand is, echte vriendschap heeft niets te maken met elkaar dagelijks zien. Daar hoop ik dan maar op. En ik heb er juist erg veel zin in. En kan niet wachten tot ik verhuisd ben eigenlijk. De omgeving daar is zo mooi. Ik ben erg benieuwd of ik dat nog steeds vind als ik er zelf woon.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:35

Ben 10 jr geleden naar Veenendaal verhuist uit 't westen, nooit spijt van gehad!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:34

Volgens mij hebben wij gepb't over stallingsmogelijkheden hier in de buurt! :) Heb je al een idee waar je je paard neer gaat zetten?

Heb je je huisje en werk gevonden in Veenendaal, of in Renswoude? Welkom in ieder geval alvast!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:36

En ook van mijn kant natuurlijk welkom alvast! :D

Ook ik heb nog steeds geen spijt van mijn verhuizing naar Veenendaal. ;)

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:43

Spannend hoor! Ik denk dat jij je wel gaat redden aan je verhaal te horen.

Zelf ben ik verhuisd van Friesland naar Voorthuizen (ligt redelijk in de buurt van Veenendaal) en het bevalt me hier prima! Heb ook mijn paard meegenomen en die staat nu op een super plekje direct aan het bos (en hei). Ik heb het eerste de beste baantje aangenomen en daar werk ik nu nog steeds met veel plezier. Huur een grote kamer in een woonboerderij en heb alles voor mezelf. Dus ook een eigen keukentje + badkamer.

Ik ga 1x per maand een weekend naar Friesland dus zie m'n vrienden en familie nog regelmatig. Dat stuk rijden vind ik totaal niet vervelend en het is inderdaad niet aan de andere kant van de wereld!

Ik zou in het begin gewoon alles aannemen wat je kan en dan kun je later altijd nog om je heen kijken naar een leukere woonruimte/baan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:15

De omgeving is hier zeker mooi ;) ik zeg dan ook gelijk: doen! Zeker als je een baan hebt (Ik ben overigens benieuwd in welke kroeg O:) )
Ik weet niet precies waar je wilt gaan wonen, wat ik wel vaak hoor van mensen die hier in renswoude komen wonen is dat het wel erg gesloten is en je er moeilijk tussenkomt als buitenstaander. Hoewel het natuurlijk maar net is hoe je je openstelt. Ga je bij een sportclub leer je al gauw mensen kennen en hoor je er snel bij lijkt me. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:21

Leuk :D ook ik woon in Veenendaal. Welke kroeg ga je werken? Ik was er eerder regelmatig te vinden in het weekend :')

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:47

Heerlijk zo'n stap van je dromen zetten! Altijd doen, als het niet bevalt kan je altijd nog terug :P
Ik woon dus nu ook op een prachtig eiland, mijn stiekeme droomplek!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:39

Niwla schreef:
Volgens mij hebben wij gepb't over stallingsmogelijkheden hier in de buurt! :) Heb je al een idee waar je je paard neer gaat zetten?

Heb je je huisje en werk gevonden in Veenendaal, of in Renswoude? Welkom in ieder geval alvast!

Klopt inderdaad!

Mijn paard komt bij stal Jochemsen te staan in Ede. Verder trek ik tijdelijk bij iemand in in Renswoude. En als ik mijn draai gevonden hebt kan ik dan rustig op zoek naar woonruimte.

Spytgnieskje schreef:
Spannend hoor! Ik denk dat jij je wel gaat redden aan je verhaal te horen.

Zelf ben ik verhuisd van Friesland naar Voorthuizen (ligt redelijk in de buurt van Veenendaal) en het bevalt me hier prima! Heb ook mijn paard meegenomen en die staat nu op een super plekje direct aan het bos (en hei). Ik heb het eerste de beste baantje aangenomen en daar werk ik nu nog steeds met veel plezier. Huur een grote kamer in een woonboerderij en heb alles voor mezelf. Dus ook een eigen keukentje + badkamer.

Ik ga 1x per maand een weekend naar Friesland dus zie m'n vrienden en familie nog regelmatig. Dat stuk rijden vind ik totaal niet vervelend en het is inderdaad niet aan de andere kant van de wereld!

Ik zou in het begin gewoon alles aannemen wat je kan en dan kun je later altijd nog om je heen kijken naar een leukere woonruimte/baan.

Wat heerlijk! Ik was in mei met mijn paard naar Voorthuizen. Is inderdaad ook een prachtige omgeving en in de buurt van Veenendaal inderdaad. En je woonruimte klinkt echt geweldig! Heerlijk zeg. :) Ik zal ook zeker met enige regelmaat in IJmuiden te vinden zijn. Ik maak mij ook helemaal niks uit om zo'n stuk te rijden, ik heb het er graag voor over.

verootjoo schreef:
De omgeving is hier zeker mooi ;) ik zeg dan ook gelijk: doen! Zeker als je een baan hebt (Ik ben overigens benieuwd in welke kroeg O:) )
Ik weet niet precies waar je wilt gaan wonen, wat ik wel vaak hoor van mensen die hier in renswoude komen wonen is dat het wel erg gesloten is en je er moeilijk tussenkomt als buitenstaander. Hoewel het natuurlijk maar net is hoe je je openstelt. Ga je bij een sportclub leer je al gauw mensen kennen en hoor je er snel bij lijkt me. :)

Ik ga in Renswoude wonen. Ederveen vind ik prachtig, ik hoop daar ooit te kunnen wonen. En verder heb ik mijn paard dus daar leer ik mensen kennen en ik denk dat er niet heel veel tijd meer is buiten dat. Ik moet even kijken hoe het gaat lopen. Maar ik heb wel al wat vrienden/kennissen dus ik maak mij helemaal geen zorgen. Ik sta altijd open voor alles en maak graag een praatje dus daar maak ik mij geen zorgen om.

Als alles door gaat, ga ik in de Kade werken in Ede. Weet niet of dat bekend is voor jullie? Het is namelijk niet in het centrum.

Susanne_ Je maakt me nieuwsgierig. Hoe ziet jou woonplaats eruit? :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:27

De kade ken ik wel :P kom er alleen nooit.

Renswoude is leuk!! Daar woon ik ook :P

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:41

Wat goed van je dat je die stap gaat nemen.
Erg leuke omgeving, ik woon zelf in ede :)

Wel grappig, stal jochemsen ken ik, daar staat een vriendin.
en de kade ken ik ook verschillende bruiloften gehad en mijn achternicht werkt daar ook.

ik hoop dat je het allemaal na je zin gaat hebben. en als je nog iets wilt weten uit de omgeving mag je me altijd pb-en

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 22:22

Renswoude lijkt mij ook heel leuk! Ik ben erg benieuwd hoe het is daar in het midden van het land. :D

_Blacky_ Wat toevallig! Wie is je achternicht? :D Mag ook via PB, ik ken volgens mij iedereen die daar werkt. Ede is ook leuk :) Ben er nu twee keer wezen stappen. Erg leuke mensen!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:22

Het is gewoon leuk en spannend om een doel/droom voor ogen te hebben, hier jaren naar uit te kijken en dan uiteindelijk dit doel te bereiken. Er zijn niet veel mensen die dat kunnen zeggen. Gewoon al het hebben van doelen in je leven, maakt alles leuker.