Automaat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Welke zou ik kopen ( is goedkoper om in te rijden/onderhouden)

Suzuki alto van 2001
Geen stemmen
Suzuki Swift 1.0 GLS automaat
Geen stemmen
maakt niet veel uit
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

Pam87

Automaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:31

Ik zit er aan te denken een automaat te kopen.
Zijn er nadelen aan om in een automaat te rijden? of kwa onderhoud mischien?
Of is er amper verschil dan met een schakel auto?
Bedoel dus meer in onderhoud, kwa benzine etc...
Laatst bijgewerkt door Pam87 op 26-09-13 12:38, in het totaal 2 keer bewerkt

inochiyo

Re: Automaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:32

verbruikt een beetje meer dan een handgeschakelde auto

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:33

Kijk als ik bv een Suzuki Swift 1.0 GLS automaat koop
verbruik ik dan veel meer dan in een suzuki alto van 2001 ?

Twijfel tussen die 2.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:34

Ik rij een automaat en ik vind het wel lekker makkelijk. Geen hellingproeven enzo ;).

Het verbruikt inderdaad wel meer, en ik vind schakelen ook wel leuk, maar deze auto kwam toevallig op mijn pad ;).

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:35

Wat is meer ? ( ongeveer)
en is het lastiger met parkeren of maakt dat geen verschil ?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:38

Met parkeren en files juist ideaal! Je hoeft alleen maar gas te geven, te remmen en te sturen. Zeker in een vreemde stad vind ik het wel fijn. Was afgelopen week ik rotterdam, en is het is gewoon makkelijker als je dan geen rekening hoeft te houden met schakelen en echt 100% met je omgeving bezig kan zijn.

Hoeveel hij meer verbruikt weet ik niet, ik heb geen referentie auto.Ik heb een 13 jarige renault 5 automaat en mijn moeder een 5 jaar oude twingo schakelauto. Dus dat is een beetje appels met peren ;) .

Op de lange afstanden verbruikt hij niet zo gek veel, maar voor korte ritjes in de stad... Phoe...

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:39

Ja daarom wil ik een automaat eigenlijk, alleen als het veel duurder is dan niet haha
wil wel goedkoop rijden ;)

Ik kan echt heel slecht parkeren namelijk :P
het is wel voor wat langere ritten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:41

Dan zou je op internet even moeten zoeken naar het gemiddeld verbruik van de auto's die je op het oog hebt.

Mijn auto is niet echt zuinig, maar ik vind dat niet zo erg. Ik vond hem gewoon zo leuk dat ik hem graag wilde hebben :P . Maar ik hem hem ook maar tijdelijk, en gebruik hem officieel alleen om van en naar mijn werk (7 KM) te rijden, dus dan valt het ook wel mee. Deze was goedkoop in aanschaf en onderhoud, en de verkoper is betrouwbaar. Dat vond ik eigenlijk belangrijker dan een zuinig bakje. Bovendien had ik daar het budget niet voor toen ik mijn auto kocht.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:25

Bijna mijn hele familie rijdt in automaat. Vader heeft nieuwe punto, moeder en zus de oudere. Ik een vw passat.
Aangezien wij veel automaten hebben merk je ook verschil. De vader mijn auto vindt ik een verschrikkelijke automaat. Je voelt hem schakelen waardoor optrekken enz meer tijd kost. De punto van mijn moeder en zus is een automaat die je niet voelt en niet hoort. Mijn automaat hoor je maar voel je niet.

De automaten van de mijn moeder en zus en mijne rijden stationair. Voor mij heel handig als ik een hellingproef doe met de trailer erachter laat ik het gas los gaat hij zelf naar voren.

Overigens rijden beide punto's erg zuinig en merk je niet dat ze duurder zijn. Mijn auto houdt sowieso van bezine :o

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 23:32

Ben vandaag weze kijken en proefrit gedaan en reed best lekker hoor, alleen 1x prongeluk op de rem gedrukt omdat ik wou schakele haha blonT :) alleen over de prijs was ik het niet mee eens dus het is toch die schakel geworden die ik erna ging bekijken ;)