Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
veerledec schreef:Ah, jullie hebben eigenlijk dit: http://medewerkers.leidenuniv.nl/p-en-o ... oloon.html ?
Maar dan krijg je toch wel gewoon een vergoeding?

. De studie moet dus wel worden gedaan met het oog op toekomstige inkomsten, en die moeten dan ook wel redelijkerwijs te verwachten zijn. Op je 55e nog een studie kunsthistoricus beginnen neigt bijvoorbeeld wellicht meer naar hobby dan naar 'gericht op toekomstige inkomsten'. Als universitair opgeleide en werkzame advocaat een cursus manicure volgen kan bijvoorbeeld ook tot vragen leiden.
Mir_U schreef:Reiskosten voor je studie kun je als studiekosten rekenen, ik mag dat dit jaar gelukkig ook (vorig jaar niet omdat ik toen nog deel stufi kreeg)
Mir_U schreef:Reiskosten voor je studie kun je als studiekosten rekenen, ik mag dat dit jaar gelukkig ook (vorig jaar niet omdat ik toen nog deel stufi kreeg)
SAKKIA schreef:Ik laat de reiskosten ook altijd verrekenen met de eindejaarsuitkering (en dan krijg ik ook nog reiskosten maandelijks)
Het is voordeliger om het zo te doen, ik weet niet precies meer waarom is me ooit wel uitgelegd, het is makkelijk want alles word voor je gedaan en je hoeft zelf eigenlijk nergens om te denken.
De werkgever moet dit echter wel zo willen doen. Wij moesten allemaal een addendum tekenen, anders kun je niet mee doen.
Hoe het zit met opleiding weet ik eigenlijk niet.
ingedebruijn schreef:Wat betreft de studiekosten is er maar 1 antwoord dat correct is voor de Belastingtelefoon: Voorleggen aan het belastingkantoor. Namelijk niet alle vergoedingen vallen onder een tegemoetkoming voor de studiekosten dus het is dan altijd aan een inspecteur om dat te beoordelen. Dan heb je ook zwart op wit je uitspraak.
Voor de vraag mbt de reiskosten kun je zoiets beter laten uitrekenen door een belastingadviseur denk ik.
Tegemoetkoming studiekosten staat niet in de wet gedefinieerd, het moet gaan om drukkende kosten. Wat voor onderscheid zou de Belastingdienst daar in willen maken dan?Citaat:Scholingsuitgaven drukken niet voor zover belastingplichtige deze kan voldoen uit een vergoeding van zijn werkgever of derden.