Mensen die iets van PayPal snappen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Mensen die iets van PayPal snappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:21

Hallo allemaal!

Ik wou vanavond nog even wat kleren bestellen op de site van only.com.
Nu heb ik paypal aangemaakt maar snap er helemaal niks van :')
Zou iemand me stap voor stap kunnen zeggen wat ik moet doen om te kunnen betalen?
Hoe het eigenlijk allemaal in zijn werk gaat want als ik op de site van only wil klikken en betalen met paypal stuurt hij me onmiddellijk terug naar mijn winkelmandje dus ik ga er vanuit dat ik iets fout doe maar ik heb geen idee wat omdat ik niet snap hoe paypal werkt.

Haha help -O-

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:24

Je moet eerst geld van je bankrekening op je Paypal rekening zetten, tenzij je gebruikt maakt van een creditcard?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:26

Heb je die twee kleine bedragen die PayPal naar jou overmaakt al 'geregistreerd' bij PayPal? Dit kan een paar dagen duren, dus het is heel goed mogelijk dat je deze bedragen nog niet ontvangen hebt. :)

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:27

Dat klopt niet helemaal fairytales.
Ik heb een paypal account en die haalt het geld rechtstreeks van mijn rekening als ik ermee betaal.

Ts het is al zo lang geleden dat ik hem aangemaakt heb dat ik het niet meer weet sorry.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:27

Het is al een heel aantal jaar geleden dat ik mijn paypal rekening heb geopend, maar volgens mij gaat er een aantal dagen overeen voor je je bankrekening aan je paypal rekening gekoppeld hebt. Pas daarna is je rekening actief.
Volgens mij krijg je ook nog een klein bedrag overgemaakt van paypal (0,01 eurocent oid lol) ter controle van de activiteit

Daarna moet je dus ook geld van je bankrekeningnummer overschrijven naar je paypal rekening en kun je betalen met paypal

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:29

Latruda schreef:
Ik heb een paypal account en die haalt het geld rechtstreeks van mijn rekening als ik ermee betaal.

Ts het is al zo lang geleden dat ik hem aangemaakt heb dat ik het niet meer weet sorry.

Oeps nee je hebt gelijk inderdaad. :o
Ik moest een paar weken geleden toen ik een paypal account opende eerst 2 kleine bedragen registreren (wat Donkerblauw ook zei), en toen ging het er rechtstreeks van mijn rekening af, dat is ook zo!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:35

Latruda schreef:

Lol, dat wist ik niet eens, ik ben er altijd vanuit gegaan dat ik saldo moest hebben, maar als het bedrag dus hoger is als mijn paypalsaldo boekt paypal het dus automatisch af van mijn bankrekening? En komen daar extra kosten bij, aangezien hun een handeling moeten doen? Niet dat het voor mij veel uitmaakt maar wel handig om te weten

_mexx_lady_

Re: Mensen die iets van PayPal snappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:49

Goh ik had me een paar maanden geleden eens ingelogd maar heb het toen niet gebruikt en weet dus niet meer of ik dat bedrag heb gekregen voor mijn activiteit

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:06

Nee er komen geen extra kosten bij als paypal het van je rekening af haalt. Wel als je te weinig saldo op je paypal saldo zet (bijv bij een buitenlandse aankoop en je rekend het zelf om maar het blijkt dat je 1 euro te weinig hebt overgemaakt) dan moet je het of terug laten storen (en dat kost je 5 euro...) of je moet voor volgens mij minimaal 15 euro er bij zetten maar dan zit je met de rest van dat bedrag op je paypal rekening...

Kortom, lekker van je eigen rekening af laten halen want dat kost je tenminste geen geld :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:46

xmarliez schreef:
Kortom, lekker van je eigen rekening af laten halen want dat kost je tenminste geen geld :D

Nee, maar duurt wel veel langer.
Bij onze webshop werken we al lange tijd met paypal, en indien mensen geen saldo hebben op hun rekening, dan duurt het bij ons 2 tot 3 dagen voordat wij de betaling binnen hebben.
En soms duurt dit zelfs 2 weken, maar volgens mij hebben mensen dan niet voldoende geld op hun eigen rekening.
Indien mensen wel saldo op hun paypal rekening hebben, dan ontvangen wij het geld direct.

Maar om TS te helpen.
Je account is aangemaakt, je krijgt dan zoals hier staat die 2 bedragen die je in moet vullen.
Maar doorloop je op de site wel het gehele proces?
Dus echt pas waar het moet op afrekenen klikken?
Wij hadden op onze site ook een logo van paypal (inmiddels verwijderd) waarbij stond dat je ermee betalen kon, maar als mensen er op klikte dan kwamen ze weer terug op de site.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:49

Ik werk altijd met mijn rekening gekoppeld aan paypal.

Als ik dan bij een webshop aangeef dat ik wil betalen bij paypal, wordt je automatisch doorgelinkt naar paypal en wordt er gevraagd om in te loggen met je wachtwoord.
Dat doe je dan.
Dan zie je het bedrag staan waar het over gaat, en moet je bevestigen dat je dat wilt betalen. Grote oranje knop met iets van 'nu betalen' (of iets dergelijks)

Dat is eigenlijk alles.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 18:09

Dank je!
Ik ga eens even kijken wat het geeft :D